جدیدترین اخبارجهان

تحریم‌های اروپا علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر

به دلیل نقض حقوق بشر اتحادیه اروپا تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال می‌کند

تحریم‌های اروپا علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر

اتحادیه اروپا در واکنش به نقض حقوق بشر در ایران برای ششمین بار روز دوشنبه هشت فرد و یک نهاد حقوقی ایرانی را تحریم کرد.

در همین رابطه اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به ویژه، شورا اعضای قوه قضاییه را که مسئول صدور احکام اعدام در محاکمات ناعادلانه و شکنجه محکومان هستند، تحریم می‌کند.

بر همین اساس تاکنون اتحادیه اروپا مجموعا ۲۰۴ فرد و ۳۴ نهاد ایرانی را تحریم کرده است.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: ما می‌خواهیم روشن کنیم که هیچ‌کس فراتر از قانون نیست، به همین دلیل است که بسته ششم تحریم‌ها را اینجا در بروکسل اعمال خواهیم کرد.

بریتانیا نیز به نوبه خود اعلام کرد که مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله افرادی را که به گفته آن مسئول مدیریت سرمایه گذاری های مالی این گروه هستند، تحریم کرده است.

اشخاص تحریم شده بر اساس تارنمای اتحادیه اروپا عبارتند از عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، احمد علم الهدی نماینده خامنه‌ای در خراسان رضوی، احمد راستینه هفشجانی نماینده مجلس شورای اسلامی، سید علی خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، محمد صادق اکبری رئیس کل جدید دادگستری استان مازندران، مرتضی براتی رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان، سید موسی آصف الحسینی رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز، وحید جلیلی قائم مقام در امور فرهنگی و دبیر ستاد تحول سازمان صدا و سیمای ایران.

شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بر اساس اتهامات حقوق بشری به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده است.

طبق این بسته تحریمی، دارایی‌های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکتها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند.

از سوی دیگر همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو اتحادیه را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا