آلبرتاجدیدترین اخبارکانادا

جیسون کنی از مقام خود به عنوان نخست وزیر آلبرتا و رهبر حزب کناره‌گیری کرد

جیسون کنی پس از کسب تائید ۵۱.۴ درصدی در بازنگری کیفیت رهبری حزب از سمت خود کناره‌گیری کرد

جیسون کنی از مقام خود به عنوان نخست وزیر آلبرتا و رهبر حزب کناره‌گیری کرد

جیسون کنی چهارشنبه شب پس از کسب اکثریت اندکی از حمایت در فرایند بازنگری کیفیت رهبری حزب محافظه‌کار متحد از مقام خود به عنوان رهبر حزب و نخست وزیر آلبرتا کناره‌گیری کرد.

جیسون کنی خطاب به جمعیتی که در اسپروس میدوز (Spruce Meadows) در کلگری گردآمده بودند گفت «با وجود این که کسب ۵۱ درصد آرا فراتر از آستانه اکثریت قانونی است، اما واضح است که حمایت کافی برای ادامه فعالیت به عنوان رهبر وجود ندارد.»

«متاسفم، اما دوستان، من واقعاً معتقدم که ما باید متحد پیش برویم. ما باید گذشته را پشت سر بگذاریم و تعداد زیادی از اعضای ما فرصتی برای برطرف کردن تنش ها از طریق انتخابات رهبری درخواست کرده اند.»

جیسون کنی به حزب خود بابت بودجه متعادل تبریک گفت و اظهار نمود که به ۹۰ درصد از وعده های خود در مقام نخست وزیری استان عمل کرده است.

حزب محافظه کار متحد (UCP) نتایج را در ساعت ۱۸:۳۰ در جریان یک سخنرانی که به طور مجازی از وبسایت حزب محافظه کار متحد پخش می شد اعلام کرد.

مقامات حزب گفتند که دقیقاً ۳۴،۲۹۸ عضو حزب در یک فرآیند رأی‌گیری پستی که در ۹ اپریل به عنوان بخشی از یک مجمع عمومی ویژه مجازی آغاز شد، رأی دادند.

برگه های رأی برای نزدیک به ۶۰،۰۰۰ عضو واجد شرایط حزب با این سؤال ساده ارسال شد که «آیا رهبر فعلی را تائید می کنید؟ بله یا خیر؟»

مقامات حزب محافظه کار متحد گفتند که با وجود نگرانی های که در مورد مشروعیت فرایند وجود داشت بیش از ۱۴،۰۰۰ نفر پخش مستقیم راستی‌آزمایی رأی‌گیری را مشاهده کردند.

برخی از اعضا از جمله نمایندگان فعلی حزب محافظه کار متحد در مجلس قانونگذاری از روند کار شکایت کرده بودند و عادلانه بودن یا نبودن رأی‌گیری را مورد تردید قرار دادند.

پیروزی جیسون کنی در سال ۲۰۱۷ بر رقیب خود برایان جین (Brian Jean) هنوز در حال تحقیق توسط پلیس سلطنتی است.

هفته گذشته، مکاتبات به دست آمده توسط خبرگزاری کندین پرس (The Canadian Press) نشان می داد که هیئت انتخابات آلبرتا (Elections Alberta) در حال بررسی اتهامات احتمالی مبنی بر خرید عمده غیرقانونی اعضای حزب در رأی‌گیری روز چهارشنبه است.

جیسون کنی هدف خود را ۵۰ به علاوه یک درصد حمایت برای ماندن به عنوان رهبر تعیین کرد.

طبق اساسنامه حزب، او می توانست با اکثریت ساده این سمت را حفظ کند.

برایان جین رقیب و نماینده حزب محافظه کار متحد در مجلس از جیسون کنی برای خدمات عمومی و «تسلیم و کناره‌گیری قابل احترام» تشکر کرد.

در بیانیه برایان جین آمده است که «انتظار دارم طی چند روز آینده حزب رقابت رهبری را اعلام کند و من قصد دارم نام خود را به عنوان نامزد انتخابات رهبری حزب مطرح کنم.»

استعفای رهبر حزب محافظه کار    استعفای رهبر حزب محافظه‌کار  استعفای رهبر حزب محافظه کار  استعفای رهبر حزب محافظه‌کار  استعفای رهبر حزب محافظه کار

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا