جدیدترین اخبارجهان

منظورم اوکراین بود : جورج بوش رئیس جمهور سابق ایالات متحده حمله به عراق را «وحشیانه» خواند

جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا در یک لغزش کلامی گفت تهاجم به عراق «غیرموجه» است و سپس اضافه کرد «منظورم اوکراین است»

منظورم اوکراین بود : جورج بوش رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا حمله به عراق را «وحشیانه» خواند

جورج دابلیو بوش رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در یک اشتباه لفظی حمله به عراق را «وحشیانه» و «غیر قابل توجیه» توصیف کرد و سپس تصحیح کرد که قصد داشت به حمله روسیه به اوکراین اشاره کند.

جورج بوش روز چهارشنبه این اظهارات را در سخنرانی خود در جریان رویدادی در دالاس در حین انتقاد از سیستم سیاسی روسیه بیان کرد.

جورج بوش گفت «نتیجه [این سیستم سیاسی] عدم وجود نظام کنترل و توازن قدرت در روسیه و تصمیم گیری یک نفر برای آغاز حمله‌ای کاملاً غیرقابل توجیه و وحشیانه به عراق است.» و سپس جمله خودش را اصلاح کرد و با تکان دادن سرش گفت «منظورم اوکراین است.»

او به شوخی این اشتباه را به خاطر بالا رفتن سن خود دانست در حالی که مخاطبان از خنده منفجر شدند.

در سال ۲۰۰۳ زمانی که جورج بوش رئیس جمهور آمریکا بود، ایالات متحده به دلیل ادعای وجود سلاح های کشتار جمعی که هرگز پیدا نشد، به عراق حمله کرد. درگیری طولانی مدت صدها هزار نفر را کشت و بسیاری دیگر را آواره کرد.

پس از انتشار کلیپی از سخنان بوش توسط خبرنگار دالاس نیوز اظهارات رئیس جمهوری سابق آمریکا به سرعت در رسانه های اجتماعی به گردش درآمد و تنها در توییتر بیش از سه میلیون بازدیدکننده داشت.

رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا همچنین ولودیمیر زلنسکی رهبر اوکراین را با وینستون چرچیل رهبر زمان جنگ بریتانیا مقایسه کرد و در عین حال ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را به دلیل آغاز حمله به اوکراین در فوریه محکوم کرده بود.

منظورم اوکراین بود : جورج بوش رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا حمله به عراق را «وحشیانه» خواند
منظورم اوکراین بود : رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا حمله به عراق را «وحشیانه» خواند

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا