جدیدترین اخبارجهان

«مهسا مدیکال» به آسیب دیدگان اعتراضات از ناحیه چشم مشاوره، اطلاعات و کمک درمانی می‌دهد

گروه پزشکی «مهسا مدیکال» در آمریکا به آسیب دیدگان اعتراضات کمک درمانی می‌کند

گروه پزشکی مهسا مدیکال به آسیب دیدگان اعتراضات از ناحیه چشم مشاوره و اطلاعات می‌دهد

گروه پزشکی مهسا مدیکال در آمریکا نسبت به ارائه مشاوره و اطلاعات برای دریافت چشم مصنوعی (پروتز) به کسانی که در جریان اعتراضات در ایران چشم‌شان را از دست داده‌اند، اعلام آمادگی کرد.

«مهسا مدیکال»، اتحاد پزشکی برای خدمات سلامتی خارج از کشور با ابتکار گروهی از داوطلبان رشته‌های مختلف پزشکی اعم از پزشکی، دندانپزشکی، سلامت روان توسط آرش و کامیار اعلایی ایجاد شده است.

این گروه با هدف ارائه خدمات رایگان درمانی و آموزشی از راه دور به کسانی که در جریان اعتراضات در ایران دچار مشکلات سلامتی شده‌اند قدم به یاری مردم برداشته‌اند.

یکی از مواردی که در جریان اعتراضات بارها مشاهده شده، اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای و پینت بال با چشم معترضان بود و اغلب آنها را دچار جراحات شدید می‌کرد.

این موضوع در رسانه‌های جهانی نیز بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد و از جمله نیویورک تایمز در این رابطه نوشت که صدها نفر از معترضان ایران از فاصله نزدیک هدف شلیک گلوله قرار گرفتند و چشمشان دچار آسیب شدید و نابینایی شده است.

بر اساس گزارش‌ها، چشم پزشکان سه بیمارستان بزرگ تهران (فارابی، رسول‌ اکرم و لبافی‌نژاد) روی‌هم بیش از ۵۰۰ بیمار با آسیب چشمی را در جریان اعتراضات پذیرش کردند. در کردستان نیز حداقل هشتاد مورد آسیب چشمی ناشی از حملات به معترضان گزارش شده است.

به گفته سازمان حقوق بشر ایران در نروژ، بنیتا کیانی فلاورجانی، کودک ۶ ساله اصفهانی کوچکترین مجروح اعتراضات اخیر بوده که از ناحیه چشم آسیب دیده است. بنیتا در حالی که در بالکن خانه در کنار پدربزرگش ایستاده بوده، با اصابت گلوله نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی از یک چشم نابینا می شود.

به اعتقاد سازمان حقوق بشر ایران، بررسی‌ها نشان می‌دهد این شلیک‌ها به صورت معترضان هدفمند و سیستماتیک بوده است.  چشم مصنوعی پروتز به کسانی که در اعتراضات ایران چشم‌ خود را از دست دادند است

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا