جدیدترین اخبارجهان

مرکل گفت مرگ و میر ناشی از این ویروس «بسیار دردناک است زیرا قابل اجتناب اند»

آنگلا مرکل در آخرین پیام ویدئویی خود گفت مرگ ناشی از این ویروس «بسیار دردناک است» و از آلمانی ها خواست که واکسینه شوند

آنگلا مرکل گفت مرگ و میر ناشی از این ویروس «بسیار دردناک است زیرا قابل اجتناب اند»

آنگلا مرکل صدراعظم بازنشسته آلمان روز شنبه در پیامی که احتمالاً آخرین درخواست او پیش از ترک قدرت در هفته آینده است از آلمانی ها خواست که در مقابل کووید-۱۹ واکسینه شوند.

مرکل دو روز پس از تصمیم گیری سران فدرال و ایالاتی در مورد مجموعه ای از اقدامات برای شکستن موج ابتلا به کروناویروس، آخرین پیام ویدئویی دو هفته یک‌بار خود را ارائه کرد.

اقدامات تعیین‌ شده شامل محروم کردن افراد غیر واکسینه در سراسر کشور از فروشگاه های غیرضروری، رستوران‌ها و مکان های ورزشی و فرهنگی است. مجلس در اقدامی بلند مدت تر اجبار کلی واکسیناسیون را بررسی خواهد کرد.

دست کم ۶۸.۹ درصد از آلمانی ها کاملاً در مقابل کرونا ویروس واکسینه هستند که پایین‌تر از حداقل نرخ واکسیناسیون هدف گذاری شده توسط دولت است. آنگلا مرکل گفت مرگ و میر ناشی از این ویروس «بسیار دردناک است زیرا قابل اجتناب اند»

شمار شهروندان غیر واکسینه به عنوان عامل کلیدی در موج ابتلا به ویروس جدید در هفته های اخیر مقصر دانسته شده است. ارقام رسمی نشان می دهد که اگرچه نرخ ابتلا ممکن است در حال تثبیت باشد اما تعداد موارد ابتلا در سطح بسیار بالاتر از حد قابل قبول قرار دارد.

مرکز ملی کنترل بیماری‌ها روز شنبه از ۶۴،۵۱۰ مورد ابتلا روزانه جدید و نرخ ابتلا هفت روزه ۴۴۲.۷ مورد جدید در میان هر ۱۰۰،۰۰۰ شهروند خبر داد. آنگلا مرکل گفت مرگ و میر ناشی از این ویروس «بسیار دردناک است زیرا قابل اجتناب اند»

مرکل در پیام ویدئویی خود گفت «هر یک از این افراد پس از [مرگ] خود خانواده و دوستانی را متحیر، مات و مبهوت، و درمانده رها می کند.» «واقعاً دردناک است چرا که [این وضعیت] قابل اجتناب است. ما با وجود واکسن های مؤثر و ایمن کلید این مشکل را در دستان خود داریم.» آنگلا مرکل گفت مرگ و میر ناشی از این ویروس «بسیار دردناک است زیرا قابل اجتناب اند»

مرکل درخواست خود از آلمانی‌ها برای جدی گرفتن این ویروس را تکرار کرد و اضافه کرد که واریانت اومیکرون جدید «به نظر می رسد که حتی واگیردارتر از واریانت های قبلی باشد.»

مرکل گفت «واکسینه شوید، فرقی نمی کند که اولین دوز باشد یا دوز تقویتی.» «هر واکسیناسیونی مفید است.»

قرار است که مرکل روز چهارشنبه دولت را واگذار کند و اولاف شولز (Olaf Scholz) از حزب سوسیال دموکرات مرکز-چپ که در حال حاضر معاون صدراعظم است جانشین او شود. شولز روز شنبه گفت که «مهم‌ترین اقدام اولیه» دولت او «مبارزه با پاندمی کرونا با تمام قدرتی که داریم» خواهد بود. آنگلا مرکل گفت مرگ و میر ناشی از این ویروس «بسیار دردناک است زیرا قابل اجتناب اند»

شولز در همایش سوسیال دموکرات ها گفت «اگر تنها تعداد بیشتری از شهروندان تصمیم گرفته بودند که واکسینه شوند اکنون وضعیت متفاوتی می داشتیم.» شولز گفت «ما باید دوباره تلاش های کاملاً جدیدی را آغاز کنیم و یک کارزار کاملاً جدید راه اندازی کنیم» تا واکسن های بیشتری به بازوی مردم تزریق کنیم.

اعضای ارشد حزب سوسیال دموکرات اعتراض عصر جمعه در مقابل خانه پترا کوپینگ (Petra Koepping) وزیر بهداشت ایالت ساکسونی (Saxony) که عضو حزب سوسیال دموکرات است را محکوم کردند. در حدود ۳۰ نفر با مشعل و پلاکارد در مقابل خانه وزیر در شهر شرقی گریما (Grimma) تجمع کردند. آنگلا مرکل گفت مرگ و میر ناشی ویروس بسیار دردناک است

تظاهرکنندگان علیه سیاست های کروناویروس شعار دادند و پس از رسیدن پلیس فرار کردند. آنگلا مرکل گفت مرگ و میر ناشی از این ویروس «بسیار دردناک است زیرا قابل اجتناب اند»

آنگلا مرکل گفت مرگ و میر ناشی از این ویروس «بسیار دردناک است زیرا قابل اجتناب اند»
آنگلا مرکل گفت مرگ و میر ناشی از این ویروس بسیار دردناک است زیرا قابل اجتناب اند

واکسینه کووید-۱۹    واکسینه کووید-۱۹    واکسینه کووید-۱۹    واکسینه کووید-۱۹  واکسینه کووید-۱۹   اولاف شولز   صدراعظم بازنشسته آلمان  اولاف شولز واکسینه کووید-۱۹   صدراعظم بازنشسته آلمان    اولاف شولز    صدراعظم بازنشسته آلمان

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا