جدیدترین اخبارکاناداکِبِک

شکایت به حقوق بشر : مردی در مونترال بدلیل نیاز به حمایت عاطفی سگ دوبرمن، آپارتمان خود را از دست داد

مردی از مونترال به دلیل داشتن سگ دوبرمن بخاطر حمایت عاطفی آپارتمان خود را از دست داد ؛ او رسما به کمیسیون حقوق بشر شکایت کرد

شکایت به حقوق بشر : مردی در مونترال بدلیل نیاز به حمایت عاطفی سگ دوبرمن، آپارتمان خود را از دست داد

مردی از مونترال پس از محرومیت از یک آپارتمان به کمسیون حقوق بشر کبک به این دلیل شکایت کرد که مدیریت ساختمان تشخیص داده است که سگ حمایت عاطفی او بیش از حد بزرگ است. شکایت به حقوق بشر : مردی از مونترال بدلیل نیاز به حمایت عاطفی سگ آپارتمانش را از دست داد

دامیانو روینتیران (Damiano Raveenthiran) می‌گوید، این توله‌سگ هفت‌ماهه دوبرمن، کَش (Cash)، بهترین دوست و برای سگ درمانی او است.

دامیانو گفت، «این سگ در تنظیم امور روزانه و روال زندگی کمک زیادی به من کمک می‌کند. من دچار بیماری بی‌خوابی هستم. او توانایی خوبی در کمک به خوابیدن و بیدار کردن به‌موقع من دارد.»

با وجود اینکه دامیانو می‌گوید سگش کَش دوست‌ داشتنی و غیر تهاجمی است، اما این حیوان تا حدی برای او استرس ایجاد کرده است.

اوایل این ماه، رِونتیران یک آپارتمان سه‌خوابه در لاسال (LaSalle) پیدا کرد. او و همسرش در بررسی‌های اعتباری تائید شدند و به آنها گفته شد که می‌توانند آپارتمان را بگیرند اما بعد صاحب‌ ملک درباره سگش پرس‌وجو کرد.

دامیانو گفت، «ما به او گفتیم که یک سگ دوبرمن داریم که تا موقع نقل‌ مکان به آپارتمان وزن او به ۷۰ پوند خواهد رسید. مدیر ساختمان دوباره با ما تماس گرفت و گفت که صاحب ساختمان نمی‌خواهد یک دوبرمن ۷۰-پوندی اینجا باشد.»

رِونتیران به صاحب‌ملک گفت که کَش، حیوان کمک-درمان من است و نامه‌ای از مشاور سلامت روانی نشان داد، اما با این‌ حال صاحب‌ملک از اجاره دادن آپارتمان به او خودداری کرد.

«یکی از حرف‌هایی که صاحب‌ملک گفت این بود که اگر ما یک سگ ۲۰ پوندی داشتیم قابل‌قبول بود اما یک سگ ۷۰ پوندی پذیرفتنی نیست.»

صاحب‌ملک گفت که به چندین مستأجر سالمند تعهد داده است که هیچگونه حیوان بزرگ جثه‌ای در ساختمان وجود نخواهد داشت.

«جو لوین (Joe Levine) ریاست شرکت ساخت‌ و ساز دوبل (Dubelle) گفت، «دوبرمن و روتوایلر دو نژادی هستند که به‌عنوان سگ‌های حمله شناخته می‌شوند.» «سگ‌های این نژاد می‌توانند وحشی باشند، من شناختی از این حیوانات ندارم.»

جان آگیونیکولایتیس (John Agionicolaitis) از بنیاد آسیستا (Asista Foundation) که سگ‌های تعلیم‌دیده را برای افراد دچار اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD)، اوتیسم و سایر معلولیت‌ها فراهم می‌کند گفت، «هیچ قانونی که درباره حیوانات حمایت عاطفی صبحت کرده باشد، وجود ندارد.»

قانون در مورد حیوانات خانگی تعلیم‌دیده ازجمله سگ‌های راهنمای نابینایان واضح است : اگر صاحب حیوان شواهدی از آموزش‌های خاص نشان دهد، صاحب‌ ملک نمی‌تواند از ارائه ملک خودداری کند.

اما آگیونیکولایتیس اضافه کرد که هیچ نوع الزامات قانونی برای نگهداری حیوانات حمایت عاطفی در آپارتمان وجود ندارد.

آگیونیکولایتیس گفت، «در کبک «حیوان حمایت عاطفی» به رسمیت شناخته نشده است. اگر شما یک سگ حمایت عاطفی داشته باشید، برای صاحب‌ملک یا افراد مسئول یا مدیران مجموعه مسکونی هیچ مانعی از لحاظ خودداری از پذیرفتن حق همراه داشتن حیوان برای متقاضی وجود ندارد.»

رونتیران گفت امیدوار است پرونده شکایت او به تغییر یافتن قانون منجر شود.

 

شکایت به حقوق بشر : مردی در مونترال بدلیل نیاز به حمایت عاطفی سگ دوبرمن، آپارتمان خود را از دست داد
شکایت به حقوق بشر : مردی در مونترال بدلیل نیاز به حمایت عاطفی سگ دوبرمن، آپارتمان خود را از دست داد

 

قانون سگ در آپارتمان  قانون سگ در آپارتمان  قانون سگ در آپارتمان  قانون کبک برای سگ      قانون کبک برای سگ      قانون کبک برای سگ

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا