بریتیش کلمبیا : مصرف بیش از اندازه مواد مخدر در بریتیش کلمبیا 170 نفر را در ماه می به کام مرگ کشید
12/06/2020
بریتیش کلمبیا : مصرف بیش از اندازه مواد مخدر در بریتیش کلمبیا 170 نفر را در ماه می به کام مرگ کشید
بریتیش کلمبیا : مصرف بیش از اندازه مواد مخدر در بریتیش کلمبیا 170 نفر را در ماه می به کام مرگ کشید
ماه گذشته بخصوص برای مصرف کنندگان مواد مخدر در بریتیش کلمبیا بسیار مرگبار بود.
به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛ آمار و ارقام منتشر شده روز پنجشنبه این استان نشان می دهد که مصرف بیش از اندازه مواد مخدر غیرمجاز ماه می به بالاترین سطح ماهانه خود رسیده است.
به گفته خدمات coroners، در ماه می 2020 بالغ بر 170 نفر به عبارتی بطور متوسط روزانه 6 نفر به همین علت جان باخته اند که در مقایسه با ماه قبل از آن با 118 مورد مرگ و میر در اثر مصرف بیش از اندازه مواد مخدر، حاکی از افزایش 44 درصدی آن دارد.
این رقم در مقایسه با ماه می سال گذشته با 88 مورد نیز نشان دهنده افزایش 93 درصدی مرگ و میرهاست.
دکتر بانی هنری، از مسئولین بهداشت و درمان بریتیش کلمبیا با ابراز تاسف از وقوع این مرگ و میرها شنیدن این اخبار را ناگوار خواند و بیان کرد: اینها برادران، خواهران، همکاران، پسران، دختران، دوستان و جامعه هستند.
وی افزود: دو بحران شیوع کووید19 و مصرف بیش از اندازه مواد مخدر مصرف منابع مالی بریتیش کلمبیا را تا حد زیادی افزایش داده است.
بریتیش کلمبیا : مصرف بیش از اندازه مواد مخدر در بریتیش کلمبیا 170 نفر را در ماه می به کام مرگ کشید
لیزا لاپوینت، مدیر ارشد coroner در بریتیش کلمبیا با تایید این صحبتها در آخرین بیاینه خود اظهار داشت : این بسیار غم انگیز و ناامیدکننده است که ببینیم چهار سال پس از اعلام یک اورژانس عمومی تعداد مرگ و میرهای مصرف مواد مخدر غیرقانونی در بریتیش کلمبیا به بالاترین سطح رسیده است.
وی افزود: در 5 ماهه نخست امسال مجموعا 554 نفر در اثر مصرف بیش از اندازه مواد مخدر جان سپرده اند.
شهرهای سوری، ونکوور و ویکتوریا دارای بیشترین موارد مرگ و میر بوده اند اگرچه در سرانه مرکز بهداشت شمالی دارای بالاترین میزان مرگ است.
لاپوینت تصریح کرد: با وجود تلاشهای جمعی بسیاری که در رابطه با این بحران انجام شده است، مواد مخدر سمی همچنان جان اعضای خانواده، دوستان و همکاران ما را می گیرد.
پیش از این بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از اندازه مواد مخدر با 161 مورد در دسامبر 2016 توسط بهداشت عمومی به ثبت رسیده است.
به گفته مسئولین بهداشتی استان برخی از این افراد بدلیل نگرانی از کووید19 و فشار بیش از اندازه در سیستم مراقبتهای ویژه از رفتن به اورژانس امتناع می کنند و همین امر موجب جان باختن آنها می شود.
بریتیش کلمبیا | مصرف بیش از اندازه مواد مخدر در بریتیش کلمبیا | 170 نفر در ماه می مردند | اخبار کانادا | اخبار تورنتو | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | روزنامه های کانادا | Tehranto