ایرانجدیدترین اخبار

تجمع سراسری بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران

گزارش‌ها نشان می‌دهند که دانشجویان و پرستاران در تهران و صومعه‌سرا اعتراضات خود را بیان کرده‌اند

تجمع سراسری بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران

تجمع سراسری بازنشستگان کشوری و سازمان تأمین اجتماعی در تهران و شهرهای ممسنی، اردبیل، یزد، کرمانشاه، ایلام و اهواز برگزار گردید. این تجمعات در هفت شهر مذکور برگزار شدند، در حالی که از قبل برای حمایت از این دو گروه بازنشستگان، فراخوان صادر شده بود.

تجمع سراسری بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران
تجمع سراسری بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران

بازنشستگان در تهران در روز سه‌شنبه سی‌ام آبان به وزارت کار رفته و مطالبات خود را پیگیری کردند. آنها در این اعتراض‌ها نسبت به مشکلات معیشتی و سخت‌تر شدن شرایط زندگی ابراز نگرانی کردند. اعتراض‌کنندگان علیه گرانی و فقر شعار سر داده و از دولت خواسته‌اند تا مطالبات صنفی‌شان را پیگیری و رفع مشکلات اقتصادی‌شان را انجام دهد.

تجمع سراسری بازنشستگان در کرمانشاه، نیز با وجود وضعیت جوی نامساعد و بارندگی، در مقابل اداره‌کل تعاونی کار و رفاه اجتماعی این شهر برگزار گردید. در این تجمع، شعارهای اعتراضی چون «نه مجلس، نه دولت، نیستند به فکر ملت»، «این همه بی‌عدالتی، هرگز ندیده ملتی» و «تا حق خود نگیریم، از پا نمی‌نشینیم» به گوش رسید.

با توجه به فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان برای تجمع سه‌شنبه در تهران، بسیاری از معلمان بازنشسته نیز در این تجمع شرکت کرده و با سر دادن شعار «معلم زندانی، آزاد باید گردد» اعتراض خود را اعلام کردند.

در روز سه‌شنبه، کارگران مجتمع روی بندرعباس در اعتراض به شرایط نامطلوب اقتصادی و شغلی خود، در مقابل فرمانداری این شهر تجمع نمودند.

بعد از اعتراضات پرستاران در شهرهای مختلف ایران، حالا پرستاران در صومعه‌سرا تجمعی اعتراضی برگزار کردند. آنها تقاضای اجرای تعرفه پزشکی و افزایش حقوق خود را داشتند.

تجمع سراسری بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران
تجمع سراسری بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران

دانشجویان نیز در روز سه‌شنبه اعتراض خود را بیان کردند. براساس گزارشات شوراهای صنفی دانشجویان کشور، دانشجویان دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی در اعتراض به نقض فضای امنیتی و حملات غیرقانونی کارمندان حراست به دانشجویان و کلاس‌ها، در تاریخ ۳۰ آبان با عدم حضور در کلاس‌ها و تحریم آن‌ها، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

رصد بلوچستان نیز اعلام کرد که براساس گزارش‌ها و تصاویر دریافتی روز سه‌شنبه، به علت تصمیم دادستان و فرماندار جاسک در قطع سهمیه سوخت برای خودروهای گازوئیلی، رانندگان خودروهای شهرستان جاسک در مقابل فرمانداری تجمع اعتراضی برگزار کردند.

ساکنان بندر امام خمینی نیز در اعتراض به سوءمدیریت مسئولان شهر در مقابله به‌موقع با مشکل آب‌گرفتگی معابر، در ظهر روز سه‌شنبه در نزدیکی حسینه این شهر تجمع کردند. در دو روز گذشته، خانه‌های تعداد زیادی از ساکنان این بندر تحت تأثیر آب قرار گرفته است، اما مسئولان شهری تا به حال تدابیر موثری برای حل این مشکل به کار نبرده‌اند.

تجمع سراسری بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا