انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

حزب نیودموکرات خواستار تحقیق هیئت انتخابات انتاریو در مورد قرارداد دولت داگ فورد با شرکت خصوصی بهداشت و درمان شد

نیودموکرات ها خواستار تحقیق در مورد کمک های مالی یک شرکت خصوصی به کمپین انتخاباتی محافظه کاران و قرارداد بعدی دولت داگ فورد با این شرکت شدند 

حزب نیودموکرات خواستار تحقیق هیئت انتخابات انتاریو در مورد قرارداد دولت داگ فورد با شرکت خصوصی بهداشت و درمان شد

از هیئت انتخابات انتاریو خواسته شده است که در مورد یک شرکت بهداشت و درمان خصوصی تحقیق کند که مدیران این شرکت چند هفته قبل از دریافت یک قرارداد برونسپاری انحصاری برای راه اندازی درمانگاه های واکسن در سطح استان، مجموعه ای از کمک های مالی انتخاباتی به حزب محافظه کار پیشرو پرداخت کرده اند.

حزب نیودموکرات انتاریو نامه ای به گِرگ اسنسا (Greg Essensa) مامور ارشد انتخاباتی نوشت و از او خواست که ۱۷ مورد «کمک مالی احتمالا هماهنگ شده» توسط مدیران شرکت و اعضای خانواده شرکت اف اچ هلث (FH Health) {شرکتی که توسط دولت داگ فورد برای مدیریت ۱۰ درمانگاه واکسن در منطقه تورنتو بزرگ مورد استفاده قرار گرفته است} را مورد تحقیق و تفحص قرار دهد.

حزب نیودموکرات خواستار استعلام در مورد مجموعا مبلغ  ۴۲،۰۰۰ دلار کمک مالی به حزب محافظه کار پیشرو انتاریو شد که این مبلغ در طول ماه سپتامبر و براساس مبالغی بین ۱،۰۰۰ دلار تا ۳،۳۰۰ دلار توسط رئیس، مدیران، رئیس هیت مدیره و کارشناس ارشد پزشکی شرکت اف اچ هلث و چندین نفر دیگر از افراد دارای روابط خانوادگی و کاری با مدیران این شرکت به حزب محافظه کار پیشرو اهدا شده است.

تارس نتیشاک (Taras Natyshak) نماینده پارلمان استانی از حزب نیودموکرات گفت «هنگامی که مدیران ارشد شرکت شما حداکثر مبلغ کمک مالی انتخاباتی را اهدا می کنند و اعضای خانواده آنها حداکثر مبلغ کمک مالی انتخاباتی را دقیقا در همان بازه زمانی اهدا می کنند، چنین اتفاقی صرفا شانسی نیست، چنین اتفاقی نمی تواند تصادفی باشد.»

نتیشاک می گوید اهدا این کمک های مالی انتخاباتی ممکن است قوانین تامین مالی انتخابات انتاریو را نقض کرده باشد چرا که این قوانین شرکت ها را از در اختیار گذاشتن پول برای احزاب سیاسی از طریق افراد اهدا کننده منع کرده و احزاب سیاسی را از پذیرش آگاهانه کمک های مالی ناروا بازداشته است.

حزب نیودموکرات علاوه بر این از حسابرس کل انتاریو خواست که در مورد قرارداد بین دولت و شرکت اف اچ هلث تحقیق کند.

با این حال دولت فورد هر گونه بده بستان را انکار می کند و می گوید که شرکت اف اچ هلث در سال ۲۰۲۱ برنده یک قرارداد برای مدیریت درمانگاه های سیار تست گیری در استان شد و پیش از گسترش دامنه قرارداد از قبل «با سازمان بهداشت انتاریو دارای روابط فعال» بوده است.

استیون وارنر سخنگوی سیلیویا جونز وزیر دادگستری استان گفت «وزارت دادگستری برای راه اندازی درمانگاه های اضافی واکسیناسیون با شرکت اف اچ هلث وارد یک همکاری اضطراری تامین و تدارک شد {تا تزریق دوزهای تقویتی برای کارکنان آموزشی را به صورت اضطراری قبل از بازگشت به یادگیری حضوری تسریع کند} چرا که آنها از قبل دارای ظرفیت فیزیکی و پشتیبانی های منابع انسانی بهداشت و درمان مستقر در محل بودند.»

دولت علاوه بر این یادآور شد که سه مدیر شرکتی نیز در فاصله سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ به حزب لیبرال انتاریو کمک های انتخاباتی پرداخت کرده اند، از جمله کمک های انتخاباتی که به کمپین استیون دل دوکا برای رهبری حزب لیبرال انجام شده است.

در حالی که شرکت اف اچ هلث هنوز واکنشی به این موضوع نداده، اما سخنگوی شرکت امروز در بیانیه ای در نشریه کویینزپارک تودی (Queen’s Park Today) {که اولین بار خبر کمک های انتخاباتی را منتشر کرده بود} هر گونه تخلف را انکار کرد.

شرکت اف اچ هلث به این نشریه گفت «افراد، براساس اختیار شخصی خود ممکن است انتخاب کرده باشند که در طول سالها به احزاب سیاسی از همه جناح ها کمک انتخاباتی اهدا کنند. آنها در هر مورد به اختیار و به انتخاب خود اهداء کمک ها را انجام داده اند و مسلما از طرف یا به پیشنهاد شرکت نبوده است.» حزب نیودموکرات خواستار تحقیق هیئت انتخابات انتاریو در مورد قرارداد دولت داگ فورد با شرکت خصوصی بهداشت و درمان شد

حزب نیودموکرات خواستار تحقیق هیئت انتخابات انتاریو در مورد قرارداد دولت داگ فورد با شرکت خصوصی بهداشت و درمان شد
حزب نیودموکرات خواستار تحقیق هیئت انتخابات انتاریو در مورد قرارداد دولت داگ فورد با شرکت خصوصی بهداشت و درمان شد

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا