انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

امکان ثبت ادعا در هیئت ایمنی و بیمه محل کار صرفا با استفاده از تست فوری کووید-۱۹ یا گواهی پزشکی برای شاغلان انتاریو فراهم شد

شاغلین در انتاریو از این پس می توانند از تست فوری کووید-۱۹ یا گواهی پزشکی برای ثبت ادعا در هیئت ایمنی و بیمه محل کار استفاده کنند

امکان ثبت ادعا در هیئت ایمنی و بیمه محل کار صرفا با استفاده از تست فوری کووید-۱۹ یا گواهی پزشکی برای شاغلان انتاریو فراهم شد

شهروندان انتاریویی که گمان می کنند در محل کار به کووید-۱۹ مبتلا شده اند اکنون که تست PCR در دسترس همگان قرار ندارد می توانند حتی بدون نتیجه مثبت تست PCR {که ابزار ارزیابی اصلی محسوب می شود} نیز ادعاهای خود را در هیئت ایمنی و بیمه محل کار ثبت کنند.

یکی از مدیران ارشد هیئت ایمنی و بیمه محل کار (WSIB) می گوید که با این حال افراد باید سعی کنند ابتلای خود را با اظهار نظر پزشکی یا تست فوری تایید کنند.

امکان ثبت ادعا در هیئت ایمنی و بیمه محل کار صرفا با استفاده از تست فوری کووید-19 یا گواهی پزشکی برای شاغلان انتاریو فراهم شد
امکان ثبت ادعا با استفاده از تست فوری کووید-۱۹ یا گواهی پزشکی برای شاغلان انتاریو فراهم شد

اسکات بوجیا (Scott Bujeya) مدیر عملیات هیئت ایمنی و بیمه محل کار که از افراد آسیب دیده در محل کار حمایت می کند گفت «رویکرد ما تغییر چشمگیری نداشته است.» «فعالیت جمع آوری اطلاعات که اکنون انجام می دهیم بسیار شبیه همان روالی است که پیش از اومیکرون انجام می دادیم.»

استان انتاریو اواخر سال گذشته اعلام کرد که با توجه به افزایش انبوه در موارد ابتلا به واریانت اومیکرون دسترسی به تست های پی سی آر را به گروه های بخصوصی از افراد دارای ریسک بالا محدود می کند.

بوجیا در مصاحبه ای گفت کسانی که سعی دارند ادعاهای ایمنی و بیمه محل کار در ارتباط با کووید-۱۹ ثبت کنند بدون تست فوری و گواهی پزشکی نیز امکان ثبت ادعا دارند اما این هیئت «مسلما شاغلین را ترغیب می کند» که از طریق یک معاینه مجازی بدون وقت قبلی یا یک نوبت تلفنی با یک متخصص پزشکی صحبت کنند.  

بوجیا گفت اگر امکان صحبت با متخصص پزشکی {و تهیه تست فوری یا گواهی پزشکی} مقدور نباشد سایر عوامل نیز هنگام بررسی ادعاها در نظر گرفته خواهد شد. به عنوان مثال بازرسان بررسی خواهند کرد که آیا محل کار به عنوان محیط دارای ریسک بالا درنظر گرفته می شود یا خیر؛ آیا سایر کارکنان به کووید-۱۹ مبتلا شده اند یا آیا اعضای خانوار فرد ثبت کننده ادعا نیز به این بیماری مبتلا شده اند یا خیر؛ فرایند بررسی ادعاها علاوه بر این شامل ثبت اظهارات کارکنان و کارفرما است.

بوجیا گفت «ما از تمامی کسانی که گمان می کنند در محل کار به کووید مبتلا شده اند به طور جدی می خواهیم که ادعای خود را نزد ما ثبت کنند و اجازه بدهند که ما به منظور اثبات صحت ادعا یک قرار پرس و جو ثبت کنیم.»

هیئت ایمنی و بیمه محل کار از ابتدای شروع پاندمی کووید-۱۹ تا به حال ۳۱،۳۶۳ ادعا را پذیرفته و ۲،۲۵۷ ادعا را رد کرده است. تقریبا یک-سوم از ادعاها در ارتباط با مراکز مراقبت پرستاری و سایر محیط های مراقبت شبانه روزی ثبت شده است. بیمارستان ها، محیط های کاری کشاورزی و تولیدی نیز سهم بالایی از کل ادعاها را به خود اختصاص داده اند.

تا ۲۱ ژانویه ۵،۲۶۵ ادعا در هیئت ایمنی و بیمه محل کار در انتظار بررسی قرار داشتند.

بوجیا گفت هیئت ایمنی و بیمه محل کار بابت حقوق و دستمزد از دست رفته افراد غرامت می پردازد و برای دسترسی به درمان به آنها کمک می کند. بوجیا گفت معمولا افرادی که در محل کار به کووید-۱۹ مبتلا می شوند ظرف مدت ۳۰ روز به محل کار بازمی‌گردند، با این حال برخی از افراد به مدت طولانی تری به حمایت نیاز دارند.

با این حال اکنون نگرانی های تازه ای در مورد چگونگی عملکرد فرایند بررسی ادعاها مطرح شده است، چرا که بسیاری از مردم حتی نمی توانند تایید کنند که کلا به ویروس مبتلا هستند چه رسد به اینکه در کدام محیط به  ویروس مبتلا شده اند.

مسئولان ارشد بهداشت عمومی توصیه کرده اند افرادی که دارای علائم رایج بیماری هستند باید فرض کنند که به ویروس مبتلا شده اند و به جای اینکه به دنبال انجام تست باشند خود را قرنطینه کنند چرا که ظرفیت تست گیری به دلیل گسترش سریع اومیکرون تحت فشار قرار دارد.

بوجیا گفت که هیئت ایمنی و بیمه محل کار هنوز در حال دریافت ادعای ابتلا به بیماری در محل کار از طرف افرادی است که ابتلای خود را زودتر اعلام  می کنند یا در مشاغلی مانند مراکز مراقبت طولانی مدت کار می کنند که دسترسی به تست PCR فراهم است.

بوجیا گفت هنوز تعداد ادعاهای دریافتی از کسانی که قادر به دسترسی به تست نیستند زیاد نبوده [که احتمالا به دلیل وقفه زمانی تغییر روند تست گیری است] چرا که استان انتاریو استراتژی تست گیری خود را اواخر ماه گذشته تغییر داد.

بوجیا گفت پدیده ای که به عنوان کووید طولانی شناخته می شود و باعث می شود افراد در این شرایط علائم پس از کووید-۱۹ را به مدت چند هفته یا چند ماه پس از ابتلا همچنان تجربه می کنند نیز هنوز به طور گسترده در سیستم ثبت ادعاهای هیئت ایمنی و بیمه محل کار به چشم نمی خورد. افرادی که دارای عوارض طولانی مدت هستند می توانند در آینده پس از اینکه ادعای آنها در سیستم قرار گرفت دوباره برای دریافت کمک مراجعه کنند.

ابتلا به کووید-۱۹    ابتلا به کووید-۱۹    ابتلا به کووید-۱۹      ابتلا به کووید-۱۹

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا