جدیدترین اخبارجهان

نتانیاهو: گروگان‌های حماس در بیمارستان الشفاء غزه بازداشت شده‌اند

نتانیاهو تاکید کرد که اسرائیل در تلاش است تا حماس را با حداقل تلفات غیرنظامی نابود کند و به دنبال اشغال غزه نیست

نتانیاهو: گروگان‌های حماس در بیمارستان الشفاء غزه بازداشت شده‌اند

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز پنجشنبه گفت که نشانه های قوی مبنی بر اینکه گروگان هایی که توسط حماس در بیمارستان الشفاء غزه نگهداری می شوند، وجود دارد، اما زمانی که ارتش اسرائیل در اوایل این هفته عملیات زمینی را در غزه آغاز کرد، دیگر در آنجا نبودند.

نتانیاهو : گروگان‌های حماس در بیمارستان الشفاء غزه بازداشت شده‌اند
نتانیاهو : گروگان‌های حماس در بیمارستان الشفاء غزه بازداشت شده‌اند

نتانیاهو به «سی‌بی‌اس ایونینگ نیوز» گفت: ما نشانه‌های قوی داشتیم مبنی بر اینکه آنها در بیمارستان الشفاء نگهداری می‌شدند، که یکی از دلایل ورود ما به بیمارستان است.

او گفت: اگر آنها [آنجا] بودند، بیرون آورده می‌شدند. نتانیاهو گفت که دولت او اطلاعاتی درباره گروگان‌ها دارد، اما از توضیح بیشتر خودداری کرد. او گفت هرچه کمتر در مورد آن بگویم، بهتر است.

اسرائیل در حال بررسی پیشنهادی است که در آن حماس در ازای آتش‌بسی که بین سه تا پنج روز طول می‌کشد، برخی از زنان و کودکانی را که گروگان گرفته‌اند آزاد کند. به گفته یک مقام آگاه از مذاکرات، تعدادی از زنان و کودکان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل نیز ممکن است به عنوان بخشی از توافق پیشنهادی آزاد شوند.

نتانیاهو در پاسخ به سئوالی درباره توافق پیشنهادی و اینکه اسرائیل تا چه حد به آزادی گروگان‌ها نزدیک است، گفت: ما نسبت به قبل از شروع عملیات زمینی به آزادی آنها نزدیک‌تر هستیم. عملیات زمینی، حماس را برای دستیابی به آتش بس تحت فشار قرار داده است.

در صورت توانایی در بازگردانی گروگان‌های خود، قرارداد آتش‌بس موقت خواهیم داشت. او اظهار داشت: فکر نمی‌کنم توضیحات بیشتر در مورد این موضوع به این هدف منجر شود.

وی از بیان اینکه آیا اسرائیل با آزادی اسرای فلسطینی در ازای گروگان‌ها موافقت می‌کند یا خیر، خودداری کرد و گفت که این موضوع محرمانه است.

نتانیاهو : گروگان‌های حماس در بیمارستان الشفاء غزه بازداشت شده‌اند
نتانیاهو : گروگان‌های حماس در بیمارستان الشفاء غزه بازداشت شده‌اند

ما خواهان مسئولیت کلی نظامی برای جلوگیری از ظهور مجدد ترور هستیم. او گفت: ما به دنبال اشغال نیستیم. هدف ما این نیست اما هدف ما این است که مطمئن شویم آنچه در آنجا اتفاق می افتد متفاوت است. برای انجام این کار، ما باید غزه را غیرنظامی کنیم.

در اینجا نیازمند تغییر فرهنگی هستیم. نمی‌توانیم یک اداره غیرنظامی را وارد غزه کنیم که عدم مبارزه با تروریست‌ها را تحت پوشش قرار دهد و به جای آن، متعهد به حمایت مالی از تروریست‌ها باشد. او گفت که آزادسازی فلسطینیان از دست حماس آینده ای واقعی به آنها خواهد داد.

در پاسخ به این سئوال که آیا این به معنای پیشبرد راه حل دو کشوری نیز هست یا خیر، نتانیاهو گفت که فلسطینی ها به تغییر رهبری نیاز دارند.

او بیان کرد: من بر این باورم که باید به فلسطینی‌ها اجازه داده شود تا تمام قدرت‌های مدیریتی را در اختیار داشته باشند، اما هیچ تهدیدی برای اسرائیل وجود ندارد. این به این معناست که باید اطمینان حاصل کنیم که غزه به طور غیرنظامی عمل می‌کند و همچنین از رادیکالیزه شدن غزه جلوگیری می‌کنیم.

نتانیاهو همچنین گفت: هرکسی که علیه فلسطینیان بیگناه در کرانه باختری مرتکب خشونت شود باید پاسخگو باشد. ما هر کسی که قانون را به دست خود بگیرد یا خشونت هوشیارانه مرتکب شود، می‌گیریم، این کار تمام است. او گفت: ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا