ایرانجدیدترین اخبار

ملخ های صحرایی در راه ایران هستند

حمله اصلی ملخها به ایران از حدود دو تا سه هفته دیگر آغاز می شود

ملخ های صحرایی در راه ایران هستند

سازمان حفظ نباتات ایران نسبت به هجوم ملخ های صحرایی طی هفته های آینده هشدار داد.

 

ملخ های صحرایی در راه ایران هستند
ملخهای صحرایی در راه ایران هستند

به گزارش تهرانتو نیوز؛

سازمان حفظ نباتات ایران میگوید در آبان ماه دسته کوچکی از این ملخ ها از پاکستان وارد هرمزگان و در آذر ماه دسته دیگری از کویت وارد خوزستان و بوشهر شده بودند و تاکنون در سطحی بالغ بر ۲۲۹ هکتار با ملخ های صحرایی مهاجم ایران مبارزه شده است.

این سازمان با اشاره به تاثیر دمای هوا بر زمان حمله ملخها گفته است که قبلا پیش بینی شده بود این ملخها در اوایل بهمن مجددا به ایران حمله ور خواهند شد ولی بدلیل عوامل جوی مانند دما و جهت ورزش باد این پیش بینی محقق نشد ولی از آنجایی که از الان تا تیرماه جهت وزش باد از شبه جزیره عربستان به سمت ایران است این حمله در اواخر بهمن و اوایل اسفند پیش بینی می شود.

سازمان حفظ نباتات ایران همچنین میگوید گروه ملخ های صحرایی معمولا از سواحل سودان، جیبوتی، اتیوپی، اریتره و سومالی در شرق آفریقا  ابتدا به شبه جزیره عربستان و پس از مناسب شدن شرایط  جوی به سمت شمال عربستان و سپس جنوب ایران می روند.

حمله اصلی این ملخها از حدود دو تا سه هفته دیگر آغاز می شود و استان های کرمان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب فارس درگیر این آفات خواهند بود.

در اوایل سال ۱۳۹۹ نیز وقتی ملخ های صحرایی به ایران حمله کردند، نماینده فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) خسارات آنها را به محصولات کشاورزی و معیشت روستایان سنگین خوانده و بر لزوم حمایتهای دولتی تاکید کرده بود.

فائو نیز در این زمینه با انتقال دانش فنی به کارشناسان ایرانی در رابطه با تشخیص، ردیابی، گزارش و پاسخ گویی مناسب با ایران همکاری داشته است.

 

ملخ های صحرایی در راه ایران هستند
ملخهای صحرایی در راه ایران هستند

استان های جنوبی ایران حمله ملخ ها به ایران محصولات کشاورزی حمله ملخ ها به ایران  استان های جنوبی ایران

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا