بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

رئیس دولت بریتیش کلمبیا عذرخواهی نکرده و انگشت اتهام هنوز به سمت اوست!

هیچ عذرخواهی انجام نشده و انگشت اتهام به سمت کسانی است که اوضاع را خراب کردند و موجب افزایش تعداد موارد کووید۱۹ شدند

رئیس دولت بریتیش کلمبیا عذرخواهی نکرده و انگشت اتهام هنوز به سمت اوست!

پیامدهای یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام محدودیت های گسترده کووید۱۹ در بریتیش کلمبیا در طول هفته ادامه داشت، چراکه استان با افزایش انتقادات نسبت به اطلاع رسانی در میان افزایش موارد روبه رو شده است. رئیس دولت بریتیش کلمبیا عذرخواهی نکرده و انگشت اتهام هنوز به سمت او است!

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از سی تی وی

در روز دوشنبه، نخست وزیر جان هورگان افراد جوانتر جامعه را مسئول افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ در استان خواند؛ صحبت های او باعث برانگیختن خشم بسیاری از افراد در گروه های سنی مختلف ساکن این استان شد.

نظرات او در حالی منتشر شد که برای هفته ها میزان آزمایش های مثبت روند افزایشی داشت، هرچند که سهم کنونی ابتلای افراد جوان تر با روند کلی پاندمی قابل مقایسه نیست.

هورگان در روز دوشنبه طی به روزرسانی داده های کووید۱۹ گفت،” افراد گروه سنی ۲۰ تا ۳۹ سال چندان توجهی به این برنامه ها نشان نمی دهند و صریحا بگویم بقیه ما را در موقعیت چالش برانگیزی قرار می دهند. به خاطر سایرین این کار را نکنید، به خاطر پدر و مادرتان و همسایگان تان این کار را نکنید.”

این نظرات بلافاصله باعث واکنش های شدید احزاب سیاسی (از جمله حزب خود او) در شبکه های اجتماعی شد.

جاستین کولیک (Justin Kulik)، دانشجوی دانشگاه بریتیش کلمبیا  گفت،”من فکر می کنم عذرخواهی راهی صحیح برای جبران این مساله است.” جاستین برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ و در سن ۱۸ سالگی در انتخابات فدرالی حزب جدید دموکرات و سپس در انتخابات استانی ۲۰۲۰ بریتیش کلمبیا شرکت و رقابت کرد. من کمی احساس ناامیدی و ناراحتی داشتم. افراد جوان کسانی هستند که بیش از یک سال در خط مقدم مبارزه با پاندمی به کارهای ضروری مشغول بودند، کارهایی که امکان انجام آن ها از خانه وجود نداشت.”

نظرات هورگان انتقادات بسیاری از ناظران را برانگیخت.

این ناظران شامل رِنج وسیعی از افراد -از جمله محققان داده ای که گرافیک هایی را در حمایت از روند ثابت آلودگی در جوانان منتشر کردند تا استراتژیست های سیاسی و مشاوران ارتباطی که معتقد بودند نخست وزیر در این مورد موفق عمل نکرده و نمره قبولی نگرفته- بود.

الکس  شیف (Alex Shiff) مشاور ارشد نویگیتور ال.تی.دی (Navigator Ltd) گفت، ” من فکر می کنم که نخست وزیر در کنفرانس خبری دیروز اوضاع را خراب کرد. صحبت درباره اینکه این مساله از نقطه نظر ارتباطی و سیاسی چقدر اشتباه بود سخت است.

این بخشی از جمعیت است که به طور ناهمگونی به کار در مشاغل ضروری میپردازد، آنها افرادی هستند که کمترین دسترسی به واکسن را دارند، افرادی که در شرایط نامطلوبی کار می کنند و نمی توانند حتی یک روز را مرخصی بگیرند، این بخشی از جمعیت است که در محل های مسکونی خطرناک و مشترک زندگی میکنند.” رئیس دولت بریتیش کلمبیا عذرخواهی نکرده و انگشت اتهام هنوز به سمت او است! 

رئیس دولت بریتیش کلمبیا عذرخواهی نکرده و انگشت اتهام هنوز به سمت او است!
رئیس دولت بریتیش کلمبیا عذرخواهی نکرده و انگشت اتهام هنوز به سمت او است!

سردرگمی ها در مورد اظهارات افسر بهداشت استان

رئیس دولت بریتیش کلمبیا عذرخواهی نکرده و انگشت اتهام هنوز به سمت او است!

دکتر بانی هنری نیز به دلیل نظراتش درحین به روزرسانی روز دوشنبه مورد انتقاد قرار گرفت.

منتقدان اظهار داشتند که یکی از اظهارات گیج کننده دکتر بانی هنری درباره اقدام او در ” حمایت از استفاده تمام دانش آموزان کوچکتر از گرید چهارم از ماسک” بوده که باعث شده این سیاست اختیاری به نظر برسد.

وی بعدا در این جلسه توضیح داد که این استان در حال گسترش دستور ماسک اجباری برای مدارس منطقه سوری بوده است.

تری مورینگ (Teri Mooring)، رئیس فدراسیون معلمان بریتیش کلمبیا گفت، ” این میزان سردرگمی برای کل سیستم اثر منفی و همچنین تاثیر بدی روی دولت دارد.”

او می گوید که بیشتر روز را به صحبت با مقامات برای شفاف سازی این سیاست گذرانده، اما تا عصر روز سه شنبه هنوز منتظر تائیدیه کتبی بوده است.

این شفاف سازی در صبح روز چهارشنبه رسید؛ زمانی که استان دستورالعمل های جدید خود را منتشر کرد. بر طبق این دستورالعمل ها استفاده از ماسک در واقع برای دانش آموزان گرید چهارم و بالاتر لازم است.

مورینگ گفت، این هم یک نمونه دیگر از مشکلات ارتباطی است که ما همواره تجربه کرده ایم.

یکی دیگر از موارد اظهارات دکتر بانی هنری که برای افرادی که دنبال کننده افزایش نرخ مبتلایان بودند شگفت آور بود مربوط به توضیح این قضیه بود که چرا وی تاکنون برای پیاده سازی محدودیت های سالن های غذاخوری، سالن های ورزشی و دیگر موارد صبر کرده است.

دکتر هنری گفت بسیار امیدوار بودم، حتی تا هفته گذشته امیدوار بودم که بتوانیم طی چند هفته آینده از این مساله عبور کنیم و بتوانیم شرایطی که داشتیم را حفظ کنیم. افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان در پنج شش روز گذشته من را نگران می کند، زیرا زمانی که تعداد مبتلایان روزانه ۵۰۰ نفر باشد احتمال اینکه این تعداد به طور نمایی بیشتر شود نیز بالا می رود.

اما رئیس و مدیر عامل مرکز بیماری های عفونی ونکوور گفت، سه هفته پیش این تعداد مبتلایان عیرقابل قبول بود و دولت را بر آن داشت تا آزمایش ها و محدودیت های هدفمند را به سرعت افزایش دهد.

دکتر برایان کانوی (Brian Conway) روز سه شنبه گفت، طی چند هفته گذشته، اداره بهداشت فریزر یکی از مناطق اصلی انتقال بیماری بوده و به دلیل جابه جایی مردم در این منطقه، این اپیدمی در منطقه ساحلی ونکوور پایدار مانده است. ما لزوما به اندازه کافی برای شناسایی شبکه های انتقال آزمایش انجام نداده ایم، بنابراین فکر می کنم یک مداخله باید هفته ها پیش تنظیم و مشخص میشد. مداخله ای که طی آن اقدامات منتخب انجام شده در استان های دیگر به همراه سایر آزمایش ها اجرا میشد.

نخست وزیر تنها دو هفته پیش در این سردرگمی شریک شد، زمانی که اعلام کرد بریتیش کلمبیا در “مسیر درست” و ” مکان درست” قرار دارد، زمانی که دکتر هنری تغییراتی در برخی خدمات مذهبی و دیدار ساکنان خانه های مراقبت های طولانی مدت اعلام کرد؛ حتی با وجود افزایش تعداد مبتلایان و افراد بستری در بیمارستان ها.

رئیس دولت بریتیش کلمبیا عذرخواهی نکرده و انگشت اتهام هنوز به سمت او است!

نخست وزیر اظهارات را دو برابر میکند ، سپس لحن را نرم و تغییر میدهد

 

عصر روز سه شنبه، میزبانان در رادیو (RedFM) از نخست وزیر پرسیدند که آیا او همانطور که کولیک پرسیده بود به دلیل اظهارات خود و هدف قرار دادن گروه سنی خاصی عذرخواهی میکند یا خیر.

جان هورگان پاسخ داد، من این کار را انجام نمی دهم. من سعی داشتم که توجه مردم را جلب کنم. من فکر میکنم که اگر فرد ۱۹ساله ای از من درخواست عذرخواهی دارد، تقریبا موفق بوده ام. زیرا این به این معنی است که آنها حرف هایی که باید می گفتم را شنیده اند. امیدوارم که آن ها بیشتر در این باره دقیق شوند و فعالیت های شخصی خود را ارزیابی و بررسی کنند که چطور می توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

در عرض چند ساعت پس از مصاحبه، توییتر نخست وزیر شامل یک رشته توییت جدید در این رابطه بود که به نظر می رسد لحن آرام تری داشت.

بسیاری از کارکنان کلیدی او در حدود ۳۰ سال سن دارند، هرچند که مشخص نیست که چه کسی آخرین پیام های آنلاین را منتشر کرده است. رئیس دولت بریتیش کلمبیا عذرخواهی نکرده و انگشت اتهام هنوز به سمت او است!

بخش های ابتدایی این توییت می گوید: به اکثریت جمعیت جوان که هرکاری که می تواند را انجام میدهند: “متشکرم”، گزارش هایی مبنی بر ابتلای بیشتر جوانان به انواع جدید ویروس، دیشب خواب را از ما گرفت.”

شیف معتقد است نخست وزیر فرصت اینکه دولتش کنترل موج دوم را به نام خود کند از دست داده و به همین دلیل او کسی است که اوضاع را خراب کرده است. صادقانه باید گفت که اوضاع دولت در مقایسه با سایر استانها وضعیت بد یا بدتری داشته است. موارد فعال و عفونت های روزانه در بریتیش کلمبیا از ماه نوامبر در بالاترین سطح کشور بوده اند.

شیف گفت، زمانی که شما در موقعیت رهبری یک دولت هستید، این مسئولیت با شماست. چیزی که بهتر بود از دولت شنیده میشد این بود که دیروز دولت بگوید “این مشکل ناشی از کوتاهی ماست، ما به اندازه کافی تلاش نکردیم، سیستم اطلاع رسانی ما خوب عمل نکرده، سیاست ما خوب عمل نکرده و حالا ما مسئولیت آن را بر عهده می گیریم و این تغییرات را اعلام می کنیم.”

دکتر برایان کانوی    دکتر برایان کانوی  دکتر برایان کانوی    دکتر برایان کانوی    دکتر برایان کانوی      دکتر برایان کانوی  فدراسیون معلمان بریتیش کلمبیا  فدراسیون معلمان بریتیش کلمبیا  فدراسیون معلمان بریتیش کلمبیا  فدراسیون معلمان بریتیش کلمبیا فدراسیون معلمان بریتیش کلمبیا

رئیس دولت بریتیش کلمبیا عذرخواهی نکرده و انگشت اتهام هنوز به سمت او است! نخست وزیر جان هورگان نخست وزیر جان هورگان نخست وزیر جان هورگان نخست وزیر جان هورگان نخست وزیر جان هورگان

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا