انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

وزیر بهداشت انتاریو وعده داد : برنامه بازگشایی انتاریو «به‌زودی» اعلام خواهد شد

بررسی سناریوهای متفاوت برای بازگشایی انتاریو

وزیر بهداشت انتاریو وعده داد : برنامه بازگشایی انتاریو «به‌زودی» اعلام خواهد شد

کریستین الیوت وزیر بهداشت انتاریو گفت، دولت استانی با توجه به کاهش اخیر تعداد موارد کووید-۱۹، برنامه‌ای برای بازگشایی‌ اماکن در دست اقدام دارد و امیدوار است که «به‌زودی» آن را به اطلاع عموم برساند. وزیر بهداشت انتاریو وعده داد : برنامه بازگشایی انتاریو «به‌زودی» اعلام خواهد شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ کریستین الیوت، وزیر بهداشت انتاریو عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران حاضر در کویین پارک اظهار نظر خود را مطرح کرد.

وعده بازگشایی‌ها کمی پس از آن مطرح شد که انتاریو از ۱،۶۱۶ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ خبر داد، که پایین‌ترین تعداد موارد روزانه از ۲۴ مارس تا به حال بوده است.

الیوت گفت، « ما همراه با مسئول ارشد پزشکی وزارت بهداشت و متخصصین پزشکی در حال کار بر روی برنامه بازگشایی ایمن و محتاطانه انتاریو بوده‌ایم زیرا به هیچ وجه نمی‌خواهیم که عجولانه وارد برنامه بازگشایی شویم و گرفتار موج چهارم شویم. ما باید هر کاری که از عهده ما برمی‌آید را برای اجتناب از گرفتاری در موج چهارم انجام دهیم به همین دلیل در حال کار روی این برنامه هستیم و انتظار داریم که «به‌زودی» آماده شود.»

«بررسی انواع متفاوت بخش‌های اقتصادی که شاید بتوان بازگشایی کرد، به نیازهای خاص و جدول زمانی هر بخش اقتصادی بخصوص، بستگی دارد.»

یکی از منابع خبری دولت محافظه‌کار پیشرو گفت با وجود اینکه برنامه هنوز در هیئت‌وزیران مطرح نشده است، نخست‌وزیر، وزیران و مسئولان بهداشت عمومی مشغول تعامل و بحث در مورد معیارهای آستانه‌ای بازگشایی هستند.

منابع خبری می‌گویند که دولت در حال بررسی تعدادی از سناریوهای متفاوت، ازجمله معیارهای مرجع خاص هر بخش اقتصادی به‌عنوان محرک فعال‌کننده بازگشایی مختص به یک بخش اقتصادی، یا منطقه‌ای است. وزیر بهداشت انتاریو وعده داد : برنامه بازگشایی انتاریو «به‌زودی» اعلام خواهد شد

وزیر بهداشت انتاریو وعده داد : برنامه بازگشایی انتاریو «به‌زودی» اعلام خواهد شد
وزیر بهداشت انتاریو وعده داد : برنامه بازگشایی انتاریو «به‌زودی» اعلام خواهد شد

دولت فورد یک طرح بازگشایی مرحله گذاری شده را در ۲۷ اپریل سال گذشته منتشر کرد، ولی درواقع لغو محدودیت‌ها را تا یک ماه پس از اعلام طرح آغاز نکرد.

خبرهای مربوط به در پیش بودن یک بازگشایی دیگر در حالی مطرح می‌شود که قرار است امروز بعدازظهر یک کنفرانس خبری برگزار شود که انتظار می‌رود در این کنفرانس مسئولان کبک یک برنامه راه‌اندازی دوباره اقتصاد استان را به اطلاع عموم برسانند.

الیوت ضمن گفتگو با خبرنگاران از صحبت در مورد زمان آغاز بازگشایی اقتصاد در تورنتو طفره رفت، اما گفت که بازگشایی بر مبنای تعدادی از شاخص‌های کلیدی، ازجمله نرخ بستری در بیمارستان‌ها خواهد بود.

در همین اثنا منابع خبری گفتند که اگرچه تاریخ دقیقی برای بازگشایی تعیین نشده، اما دولت در حال کار بر روی یک جدول زمانی تخمینی برای بازگشایی کامل اقتصاد از جون تا اوایل جولای است.

مسئول ارشد پزشکی وزارت بهداشت، دکتر دیوید ویلیامز قبلاً گفته بود که مایل است قبل از لغو محدودیت‌ها شاهد «کاهش تعداد ابتلا به کمتر از ۱،۰۰۰ مورد» باشد.

میانگین ابتلای هفت‌روزه انتاریو در حال حاضر روی رقم ۲،۲۸۷ مورد قرار دارد.

وزیر بهداشت انتاریو، کریستین الیوت روز سه‌شنبه گفت، «مسئله الزاماً تنها مربوط به تعداد افراد واکسینه شده نیست، اگرچه ما انتظار داریم که تا پیش از پایان ماه می حداقل ۶۵ درصد از جمعیت (با یک دوز) واکسینه شوند؛ اما بازگشایی علاوه بر این بر اساس نرخ بستری در بیمارستان‌ها، تعداد افراد تحت مداوا در واحدهای مراقبت ویژه و عدد بازتولید بیماری خواهد بود. بنابراین تعدادی از شاخص‌ها وجود دارد که باید همراه با یکدیگر تحت نظر گرفته شوند تا بتوان در مورد زمانی که می‌توانیم به مرحله بعدی بازگشایی حرکت کنیم تصمیم بگیریم.»

دکتر دیوید ویلیامز    دولت استانی    دکتر دیوید ویلیامز   دولت استانی  دکتر دیوید ویلیامز

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا