انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

طبق مدل‌سازی، انتاریو تا جولای شاهد کاهش تعداد ابتلا کووید-۱۹ به کمتر از ۵۰۰ مورد در روز خواهد بود

انتاریو می‌تواند طبق مدل‌سازی برنامه بازگشایی احتمالی، تا جولای شاهد کاهش تعداد ابتلا به کووید-۱۹ به کمتر از ۵۰۰ مورد در روز باشد

طبق مدل‌سازی، انتاریو تا جولای شاهد کاهش تعداد ابتلا کووید-۱۹ به کمتر از ۵۰۰ مورد در روز خواهد بود

مدل‌سازی جدید داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در انتاریو تا اوایل جون به کمتر از ۱،۰۰۰ مورد در روز می‌رسد و اگر بازگشایی‌ها تا ۲ جون آغاز شود به مدت یک ماه در همین سطح باقی می‌ماند؛ اما اگر بازگشایی‌ها تا ۱۶ جون به تأخیر بیافتد، تا پایان جولای به کمتر از تنها چند صد مورد کاهش می‌یابد. طبق مدل‌سازی، انتاریو تا جولای شاهد کاهش تعداد ابتلا کووید-۱۹ به کمتر از ۵۰۰ مورد در روز خواهد بود

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

هیئت مشاوران علمی کووید-۱۹ انتاریو می‌گوید، با تداوم واکسیناسیون روزانه ۱۳۰،۰۰۰ نفر {در هر روز} در طول بیش از دو هفته گذشته، در صورت آغاز بازگشایی‌ها در ۱۶ جون، استان می‌تواند تا جولای شاهد پایین آمدن تعداد موارد روزانه به کمتر از ۵۰۰ مورد و همین‌طور احتمالاً کاهش بیشتر تا پایان جولای باشد.

اگر بازگشایی بلافاصله پس از تاریخ تعیین‌شده برای منقضی شدن مقررات اضطراری در خانه ماندن در ۲ جون آغاز شود، پیش‌بینی می‌شود که موارد ابتلا به ۱،۰۰۰ نفر در روز کاهش پیدا کند و تا اواسط جولای به همین ترتیب باقی بماند.

دکتر ادلستین براون روز پنجشنبه گفت، «تصویر کلی که امروز می‌بینیم، متفاوت است. پاندمی تغییر جهت داده است و اگر محتاط و هوشیار باشیم می‌توانیم همین روند حرکت را حفظ کنیم.» «و این روند حرکت همان راهی است که ما را به یک تابستان خوب می‌رساند.»

با اجرای هر یک از سناریوها، تعداد بیماران کووید-۱۹ در واحدهای مراقبت های ویژه از پایین‌ترین رقم این هفته با ۷۰۰ مورد، تا ۱۷ جون به کمتر از ۴۰۰ مورد کاهش خواهد یافت.

دکتر براون گفت، با کاهش موارد بستری مرتبط با کووید-۱۹ در افراد ۶۰ سال و بزرگ‌تر در ماه مه، تلاش‌های واکسیناسیون، در حال به ثمر رسیدن است.

دولت فورد در حال آماده‌سازی یک برنامه بازگشایی است که در اواسط ماه جون آغاز خواهد شد.

براون با اشاره به رویه‌های امکان‌پذیر برای بازگشایی، گفت واضح است که هر یک از این رویه‌ها می‌توانند تعداد موارد ابتلا روزانه را به بیشتر از میزان پیش‌بینی‌شده بر اساس تلفیق و تحلیل‌های او و همکارانش افزایش دهند.

«بازگشایی در تاریخ دوم جون موجب افزایش موارد ابتلا خواهد شد، که به احتمال زیاد در تابستان فروکش خواهد کرد. منتظر ماندن تا اواسط جون برای بازگشایی به احتمال زیاد باعث کاهش تعداد موارد ابتلا به سطح بسیار پایین و یک روند کاهشی یکنواخت در طول تابستان منجر خواهد شد.

تحت مقررات اضطراری سراسر استانی وضع‌شده در ۸ اپریل، انتاریو شاهد کاهش میانگین موارد ابتلا روزانه تا ۰.۷۵ درصد در هرروز، در طول دو هفته گذشته بوده است.

متخصصان اپیدمیولوژی دو سناریو را بر اساس ازسرگیری آموزش‌های حضوری در مدارس دولتی در تاریخ ۲ جون ارزیابی کردند.

فعالیت‌های حضوری مدارس، باعث افزایش تعداد موارد ابتلا روزانه بین ۶ تا ۱۱ درصد خواهد شد.

متخصصان با اعلام اینکه بازگشایی مدارس می‌تواند با توجه به خط سیر فعلی موارد ابتلا و ظرفیت بیمارستان‌ها «مهارپذیر» باشد، تصمیم‌گیری را به عهده نخست‌وزیر داگ فورد واگذار کرده‌اند.

هیئت مشاوران علمی می‌گوید، نرخ مثبت بودن تست‌ها در سراسر استان به‌ غیر از واحد بهداشت پورکوپاین در شمال انتاریو و معدودی از نواحی روستایی جنوب غربی و شرق انتاریو، در حال پایین آمدن است.

هیئت مشاوران علمی از استان می‌خواهد که تا جایی که ممکن است بر مجاز بودن فعالیت های فضای باز تأکید کند و موقتاً از هرگونه صدور مجوز غذاخوری‌های فضای بسته، فعالیت های سالن‌های ورزشی یا رختکن‌ها و سایر فعالیت های عمومی در محیط‌های بسته اجتناب کند.

 

طبق مدل‌سازی، انتاریو تا جولای شاهد کاهش تعداد ابتلا کووید-19 به کمتر از 500 مورد در روز خواهد بود
طبق مدل‌سازی، انتاریو تا جولای شاهد کاهش تعداد ابتلا کووید-۱۹ به کمتر از ۵۰۰ مورد در روز خواهد بود

داگ فورد   واکسیناسیون روزانه  مقررات اضطراری  داگ فورد    واکسیناسیون روزانه  مقررات اضطراری داگ فورد    واکسیناسیون روزانه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا