انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

والدین انتاریویی طی سومین دوره مقررات ماندن در خانه به دنبال فعالیت هایی برای تعطیلات بهار کودکان هستند

اسکاونجر هانت کودکان را در دوره مقررات ماندن در خانه مشغول میکند

والدین انتاریویی طی سومین دوره مقررات ماندن در خانه به دنبال فعالیت هایی برای تعطیلات بهار کودکان هستند

پانوس کلامیس (Panos Kelamis) به دنبال راهکاری ابتکاری برای تولد ۶ سالگی پسرش است، زیرا امسال نیز مانند سال گذشته به دلیل پاندمی کووید-۱۹ نمی تواند برای فرزندش جشن تولد بگیرد. والدین انتاریویی طی سومین دوره مقررات ماندن در خانه به دنبال فعالیت هایی برای تعطیلات بهار کودکان هستند

والدین انتاریویی طی سومین دوره مقررات ماندن در خانه به دنبال فعالیت هایی برای تعطیلات بهار کودکان هستند
والدین انتاریویی به دنبال فعالیت هایی برای تعطیلات بهار کودکان هستند

جشن گرفتن در مدرسه با دوستان برای دومین سال پیاپی ممنوع اعلام شده است. لغو کلاس های حضوری در سال گذشته موجب تعلیق تمامی جشن ها شد، اما شرایط سال جاری به دلیل تصمیم استان مبنی بر به تاخیر انداختن تعطیلات مارچ تا دوشنبه است.

سومین دوره مقررات الزامی ماندن در خانه که هفته گذشته توسط استان اجرایی شد موجب تعطیلی کمپ ها، تفرج گاه ها،  مکان های مناسب تعطیلات، جشن های تولد و بسیاری فعالیت های دیگر شد. این شرایط تعطیلات بهاره را برای والدین پیچیده تر کرده است.

کلامیس می گوید که او می خواهد تولد پسرش را جشن بگیرد و به همین علت تلاش می کند تا در این زمینه خلاق باشد. تعدادی از دوستان او در همین محله هستند، به همین خاطر ما قصد داریم با هم یک برنامه اسکاونجر هانت (scavenger hunt) ترتیب دهیم. 

* اسکاونجر هانت یک بازی {به طور معمول در یک فضای باز گسترده} که در آن شرکت کنندگان باید تعدادی اشیا مختلف گمشده مختلف جمع آوری کنند.

یک سرنخ به او می دهیم؛ سپس او جلوی درب یک خانه دیگر می رود {در فضای باز و با حفظ فاصله اجتماعی} و آنها یک سرنخ دیگر به او می دهند. این برنامه فرصتی برای پسر من خواهد بود تا به جای خیره شدن به صفحه نمایش تبلت، دوستانش را ببیند و در کنار آن یک فعالیت سرگرم کننده و خلاقانه داشته باشد که ذهنش را درگیر کند.

کلامیس گفت که زمانی که ایده «اسکاونجر هانت» را با والدینی که در تورنتو در همسایگی اش بودند مطرح کرده، آنها بسیار مشتاق بودند که به کلامیس کمک کنند. به گفته او این اشتیاق تنها به دلیل جالب بودن این بازی برای پسر کلامیس نبود، بلکه آنها به این دلیل مشتاق انجام این کار بودند که در طی تعطیلات می توانستند فعالیتی برای فرزندانشان داشته باشند.

کلامیس می گوید تا جایی که بتوانیم ساعت های یک روز را پر کنیم و مشغول باشیم، این کار را میکنیم تا در خانه دیوانه نشویم.

دولت یک ماه قبل اعلام کرد که تصمیم دارد امسال برای کم کردن سفرها در طی پاندمی، تعطیلات مارچ را به تاخیر بیاندازد.

این استان در حال دست و پنجه نرم کردن با موج سوم شیوع کووید-۱۹ و افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان است، به همین علت آخرین دوره قانون ماندن در خانه که از روز پنجشنبه اجرایی شد قرار است چهار هفته ادامه داشته باشد.

در روز یکشنبه با ابتلای ۴۴۵۶ فرد جدید در استان انتاریو به این بیماری، رکورد بیشترین میزان مبتلایان در ۲۴ ساعت شکسته شد.

قانون ماندن در خانه موجب تعطیلی کسب و کارهای غیر ضروری و همچنین ممنوعیت سرو غذا در رستورانهای این استان شده است.

مدارس اما، پس از پایان تعطیلات آپریل به آموزش حضوری بازمیگردند، هرچند که در واحدهای بهداشت عمومی تورنتو و پیل مقامات بهداشت محلی تصمیم به ادامه تعطیلی مدارس گرفته اند.

استیون لچه وزیر آموزش و پرورش گفته است که باز نگه داشتن مدارس هم برای دانش آموزان و هم برای والدین مهم است.

وی در بیانیه ای در روز پنجشنبه گفت: دانش آموزان ما مستحق بازگشتی ایمن به کلاسهای شان در ۱۹ اپریل هستند، تا بتوانند به یادگیری ادامه دهند و ما برای به تحقق رسیدن آن متعهد هستیم.

اما والدین سراسر انتاریو هنوز یک هفته کامل دیگر باید کودکان خود را سرگرم کنند، در حالیکه احتمالا خودشان نیز از خانه مشغول انجام وظایف شغلی شان هستند.

مارک سیلور مدیر اجرایی تکنولوژی و عضو هیئت علمی دانشکده بیزینس یورک (York University’s Schulich School) در تورنتو و خود نیز پدر ۴ فرزند است. او نیز تابستان گذشته به دنبال بسته شدن کمپ های انتاریو برای کاهش گسترش ویروس جدید کرونا با این مشکل دست و پنجه نرم کرده است.

سیلور به همراه دوستان و خانواده اش امکانات خود را برای ساختن «بک یارد کمپ» (Backyard Camp) گرد هم آوردند. «بک یارد کمپ» یک منبع آنلاین رایگان برای والدینی است که به دنبال فعالیت هایی هستند که کودکانشان بتوانند در منزل انجام دهند.

او می گوید که امیدوار است والدین در طی تعطیلات بهاره، یا در صورت لزوم در تابستان امسال، دوباره از این نامه استفاده کنند.

سیلور در این باره افزود: اگرتلاشهایتان برای پیدا کردن فعالیت هایی برای این دوران بی نتیجه مانده، اگر زمان کافی برای رفتن به فروشگاه ندارید، ما همیشه برای ایده دادن به شما آماده ایم.

او همچنین گفت که «بک یارد کمپ» چهارصد فعالیت کودکانه را توسعه داده و قصد دارد که تعداد بیشتری به آن بیافزاید.

اخبار تورنتو  اخبار تورنتو  اخبار تورنتو  اخبار تورنتو   تعطیلات بهار  تعطیلات بهار  اخبار تورنتو  به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا