جدیدترین اخبارجهان

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان با آیت‌الله علی سیستانی در نجف دیدار کرد

عراق برای تامین امنیت پاپ فرانسیس در سفر به این کشور حدود ۱۰ هزار نفر از نیروهای امنیتی خود را به کار گرفت

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان با آیت‌الله علی سیستانی در نجف دیدار کرد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان شنبه در ادامۀ سفر سه روزه خود به عراق با آیت‌الله علی سیستانی یکی از بانفوذترین مراجع تقلید شیعه در نجف دیدار کرد. پاپ فرانسیس با آیت‌الله علی سیستانی در نجف دیدار کرد.

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از یورو نیوز و بی بی سی

دیدار پاپ فرانسیس و آیت‌الله علی سیستانی بصورت خصوصی و بدون رعایت تشریفات معمول در خانه این مرجع شیعه در شهر نجف برگزار شد.

این دیدار یکی از نقاط برجسته سفر پاپ فرانسیس به عراق می باشد و برای تامین امنیت این دیدار واتیکان و نجف ماه‌ها گفتگو و برنامه‌ریزی کرده بودند.

این نخستین سفر یک پاپ به عراق و همچنین اولین سفر بین‌المللی پاپ فرانسیس از زمان شیوع همه‌گیری کرونا می باشد.

بر اساس گزارش ها، برخی گروه‌های شبه نظامی شیعه در عراق با این دیدار مخالفت کرده‌اند و آن را زمینه مداخله غربی‌ها در امور داخلی عراق عنوان کرده‌‎اند.

رهبر کاتولیک‌های جهان پیش از این نیز در راستای اجرای سیاست گفتگوی بین‌الادیان به کشورهای مسلمان ترکیه، اردن، مصر، بنگلادش، آذربایجان، امارات عربی متحده همچنین به سرزمین‌های فلسطینی سفر کرده بود.

پایگاه خبری شفقنا بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی را درباره این دیدار منتشر کرده است.

بر اساس بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی، وی در جریان دیدار با پاپ تاکید کرد که مسیحیان باید بتوانند در امنیت و آرامش در عراق زندگی کنند و از حقوقشان بر اساس قانون اساسی برخوردار باشند.

در این بیانیه آمده است، آقای سیستانی از رهبران مذهبی جهان خواست تا قدرتهای بزرگ را مورد بازخواست قرار دهند و از عقل و خرد برای غلبه بر جنگ‌ها استفاده کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است که رهبری دینی و معنوی باید نقش مهمی برای جلوگیری از وقوع تراژدی‌ها داشته باشد.

واتیکان نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پاپ فرانسیس از آیت الله سیستانی به دلیل تلاش‌هایش برای دفاع از حقوق مستضعفان تشکر کرد.

آیت‌الله سیستانی از روحانیون قدرتمند عراق در عرصه سیاست داخلی محسوب می‌شود.

پیش از این در سال ۲۰۰۵ میلادی با حمایت‌های او «ائتلاف عراق متحد» توانست رای گسترده شهروندان این کشور را برای ورود به پارلمان عراق به دست بیاورد.

صدها هزار عراقی نیز در سال ۲۰۱۴ میلادی با دستور او برای جنگ با داعش بسیج شدند و عدم پشتیبانی او از دولت عراق در جریان اعتراضات مردمی این کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی باعث شد تا عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر وقت مجبور به استعفا شود.

پاپ فرانسیس با آیت‌الله علی سیستانی در نجف دیدار کرد
پاپ فرانسیس با آیت‌الله علی سیستانی در نجف دیدار کرد

بانفوذترین مراجع تقلید شیعه        بانفوذترین مراجع تقلید شیعه          بانفوذترین مراجع تقلید شیعه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا