ایرانجدیدترین اخبار

مصاحبه شاهزاده رضا پهلوی با نشریه فوربس

شاهزاده رضا پهلوی از تشدید تحریم‌های اقتصادی هدفمند علیه جمهوری اسلامی حمایت کرد

مصاحبه شاهزاده رضا پهلوی با نشریه فوربس

در مصاحبه با نشریه فوربس، شاهزاده رضا پهلوی دوباره تاکید کرد که باید فشار حداکثری را بر جمهوری اسلامی افزایش داد و حمایت گسترده‌تری از مخالفان نظام صورت گیرد.

مصاحبه شاهزاده رضا پهلوی با نشریه فوربس
مصاحبه شاهزاده رضا پهلوی با نشریه فوربس

تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای اصلاح شوند که افراد مخالف بتوانند به نیروهای داخلی در ایران کمک کنند.

با توجه به اظهارات شاهزاده رضا پهلوی، زمان نهایی سقوط جمهوری اسلامی به عوامل متعددی بستگی دارد و باید تحریم‌های «هدفمند» و «هوشمند» علیه نهادهای حکومت ایران را گسترش داده و تقویت نمود.

وی اظهار کرد که اعمال تحریم‌های اقتصادی، اگرچه برای ادامه حیات جمهوری اسلامی سختی‌ها را افزایش داده، اما در برخی موارد نیز برای مخالفان نظام مشکلاتی ایجاد کرده است.

او موضوعاتی مانند ایجاد یا حمایت از صندوق‌های حمایتی برای اعتصاب‌های کارگری در ایران را نمونه‌ای از مشکلاتی دانست که تحریم‌های بین‌المللی اقتصادی، مخالفان نظام را در مقابل آنها قرار داده است.

شاهزاده رضا پهلوی در مصاحبه با نشریه فوربس تقاضای افزایش تحریم‌های هدفمند علیه بخش‌های مشخصی از حکومت جمهوری اسلامی را داشت.

شاهزاده رضا پهلوی گفت نظام تحریم‌های اقتصادی باید به گونه‌ای اصلاح شود که تسهیلاتی برای مخالفان نظام در خارج از کشور فراهم آید تا بتوانند به نیروهای داخلی در ایران کمک نمایند؛ وی همچنین به پیچیدگی‌های سیاسی و مشکلاتی که همراه با اعمال تحریم‌های هدفمند و هوشمند برای کشورهای غربی دارد، اشاره کرد.

با توجه به اظهارات شاهزاده رضا پهلوی، در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از جمعیت ایران در شرایط زیرخط فقر قرار دارند و او معتقد است که حکومت جمهوری اسلامی به عنوان یک گروه مافیایی عمل می‌کند.

مصاحبه شاهزاده رضا پهلوی با نشریه فوربس
مصاحبه شاهزاده رضا پهلوی با نشریه فوربس

با این وجود، او با اشاره به توانمندی منابع طبیعی و نیروی انسانی در ایران، امیدوار است که پس از سقوط نظام جمهوری اسلامی، ایران بتواند از یک اقتصاد بسیار پرنشاط بهره‌برداری نماید.

در بخش دیگری از مصاحبه شاهزاده رضا پهلوی با نشریه فوربس، او به سیاست‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در رابطه با جمهوری اسلامی انتقاد نمود و تاکید کرد که توافق با حکومت ایران به منظور تبادل زندانیان در ازای دریافت شش میلیارد دلار، ممکن است منجر به افزایش عملیات گروگان‌گیری و تکرار این نوع وقایع شود.

با توجه به اظهارات وی، هرچند دولت بایدن ادعا می‌کند که جمهوری اسلامی می‌تواند از منابع ارزی آزادشده به منظور تأمین نیازهای بشردوستانه استفاده کند، اما او معتقد است که حکومت جمهوری اسلامی قابل اعتماد نیست.

شاهزاده همچنین در مصاحبه با شبکه خبری فرانس۲۴، در نخستین سالگرد آغاز خیزش سراسری مردم ایران علیه نظام جمهوری اسلامی، انتقاداتی نسبت به سیاست دولت بایدن در رابطه با توافق با جمهوری اسلامی کرده بود و گفته بود آیا دولت آمریکا در نهایت کنترلی بر منابع ارزی که در اختیار جمهوری اسلامی قرار داده خواهد داشت یا خیر.

شاهزاده رضا پهلوی بارها از کشورهای دموکراتیک جهان خواسته بود تا واقعا در کنار مردم ایران ایستادگی کنند و از حمایت کلامی از جنبش اعتراضی ایران دست بردارند و به جای آن، سیاست حمایت حداکثری از مردم ایران را اجرا کنند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا