جدیدترین اخبارجهان

ولادیمیر پوتین: تحریم‌های غرب معادل اعلام جنگ است

پوتین می‌گوید تحریم های غربی هماننده اعلام جنگ است

ولادیمیر پوتین: تحریم‌های غرب همانند اعلان جنگ است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز شنبه گفت که تحریم های غرب علیه روسیه شبیه یک اعلام جنگ است و هشدار داد که هر گونه تلاش برای برقراری یک منطقه پرواز ممنوع در اوکراین به عواقب فاجعه آمیزی برای جهان منجر خواهد شد.

ولادیمیر پوتین : تحریم‌های غرب همانند اعلان جنگ است
ولادیمیر پوتین : تحریم‌های غرب همانند اعلان جنگ است

پوتین مجددا تکرار کرد که هدف او دفاع از جوامع روسی زبان از طریق «غیرنظامی سازی و نازی زدایی» از این کشور [اوکراین] بوده است تا این کشور عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی وضعیت بی طرف پیدا کند و از این پس تهدیدی برای روسیه نباشد.

اوکراین و کشورهای غربی ادعای پوتین را رد کردند و آن را یک بهانه بی اساس برای حمله نظامی که پوتین در ۲۴ فوریه آغاز کرد، دانستند و طیف جامعی از تحریم ها را با هدف منزوی ساختن مسکو به اجرا گذاشتند.

پوتین در جلسه سخنرانی برای گروهی از خدمه پرواز در مرکز آموزشی ایروفلوت در نزدیکی مسکو گفت «این تحریم های تحمیل شده همانند یک اعلام جنگ هستند اما خدا را شکر که کار به جنگ کشیده نشد.»

پوتین گفت روسیه هرگونه تلاش توسط قدرت دیگری برای برقراری یک منطقه پرواز ممنوع در اوکراین را به عنوان گامی برای ورود به درگیری نظامی قلمداد خواهد کرد. چنین اقدامی عواقب فاجعه باری برای اروپا و برای جهان خواهد داشت.

ائتلاف نظامی ناتو با این استدلال که برقراری یک منطقه پرواز ممنوع باعث گسترش جنگ به فراتر از اوکراین و تبدیل جنگ به یک درگیری گسترده تر خواهد شد که به طور بالقوه ایالات متحده را در مقابل روسیه قرار می دهد، درخواست کی‌یف برای چنین اقدامی را رد کرد.

 

«طبق برنامه پیش می رود»

 

پوتین در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه سرباز وظیفه های روسیه در اوکراین به خدمت گرفته شده اند گفت هیچ سرباز وظیفه ای به خدمت گرفته نشده و عملیات نظامی مطابق برنامه پیش می رود.

پوتین گفت «حتی یک سرباز وظیفه [در جنگ] وجود ندارد و قصد نداریم که سرباز وظیفه ای در آنجا باشد.» «ارتش ما تمام وظایف را محقق خواهند کرد. من به هیچ وجه به این موضوع شک ندارم. همه موارد مطابق برنامه پیش می رود.»

بیانات پوتین با ارزیابی های مقامات ایالات متحده و انگلیس مغایرت دارد. سازمان اطلاعات محرمانه نظامی انگلیس روز پنجشنبه گفت که پیشروی روسیه به سمت پایتخت اوکراین ناچیز بوده و با مقاومت سرسختانه‌ای مواجه شده است.

پوتین نگرانی ها در مورد اینکه ممکن است نوعی حکومت نظامی یا وضعیت اضطراری در روسیه اعلام شود را رد کرد. پوتین گفت چنین اقدامی تنها در صورتی اتخاذ خواهد شد که تهدید داخلی یا خارجی قابل ملاحظه‌ای وجود داشته باشد.

پوتین گفت «ما قصد نداریم هیچ نوع نظام ویژه ای در قلمرو روسیه برقرار کنیم؛ در حال حاضر نیازی به انجام این کار نیست.»

#تحریم‌های_غرب_علیه_روسیه  #ائتلاف_نظامی_ناتو #ولادیمیر_پوتین #رئیس_جمهور_روسیه #اعلان_جنگ #خط_و_نشان‌های_روسیه #جو_بایدن #ایالات_متحده_آمریکا #اولتیماتوم_روسیه #سیاست_غرب تحریم‌های غرب علیه روسیه  سازمان اطلاعات انگلیس  تحریم‌های غرب علیه روسیه  سازمان اطلاعات انگلیس  ائتلاف نظامی ناتو  ائتلاف نظامی ناتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا