جدیدترین اخبارجهان

کرملین می گوید غرب مثل یک راهزن رفتار می کند

سخنگوی کاخ کرملین گفت غرب با قطع روابط اقتصادی روسیه مثل یک راهزن رفتار می کند

کاخ کرملین می گوید غرب مثل یک راهزن رفتار می کند

کرملین روز شنبه گفت که غرب با قطع روابط اقتصادی [به دلیل درگیری در اوکراین] مثل یک راهزن رفتار می کند اما روسیه بسیار بزرگتر از آن است که منزوی شود همانطور که جهان بسیار بزرگتر از صرفا ایالات متحده آمریکا و اروپا است. کاخ کرملین می گوید غرب مثل یک راهزن رفتار می کند

کاخ کرملین می گوید غرب مثل یک راهزن رفتار می کند
کاخ کرملین می گوید غرب مثل یک راهزن رفتار می کند

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که غرب مشغول «راهزنی اقتصادی» علیه روسیه است و مسکو واکشن نشان خواهد داد. پسکوف مشخص نکرد که این واکنش چگونه خواهد بود اما گفت در راستای منافع روسیه خواهد بود.

پسکوف گفت «همانطور که متوجه هستید باید پاسخ متناظری به راهزنی اقتصادی داده شود.»

پسکوف به خبرنگاران گفت «این بدان معنا نیست که روسیه منزوی شده است.» «جهان بسیار بزرگتر از آن است که امریکا و اروپا کشوری را منزوی کنند و حتی بسیار بزرگتر از آن است که بتوان کشوری به بزرگی روسیه را منزوی کرد. کشورهای بسیار بیشتری در جهان وجود دارد.»

تهاجم وحشیانه روسیه به اوکراین که [پسکوف] آن را یک «عملیات نظامی ویژه» با هدف خلع سلاح همسایه می نامد باعث برقراری تحریم‌های پی در پی و منجر به خروج شرکت های بزرگ از بازار روسیه شد.

پسکوف یادآور شد که کانال های گفتگو بین مسکو و واشنگتن همچنان وجود دارد.

پسکوف گفت که اگر ایالات متحده آمریکا تحریم هایی علیه صادرات نفت و گاز روسیه برقرار کند آنگاه شوک قابل توجهی به بازارهای جهانی انرژی وارد خواهد آمد.

پسکوف در پاسخ به پرسشی در مورد قانونی که توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای تشدید مجازات بی اعتبار کردن نیروهای مسلح روسیه امضا شد گفت چنین قوانینی باید رعایت شوند.

پسکوف گفت این قانون [به طور فوری] در شرایط غیرعادی وضع شده، زیرا روسیه با یک جنگ اطلاعاتی بی سابقه که توسط غرب به راه افتاده مواجه است.

پسکوف گفت شرکت های خارجی یک روز به روسیه بازخواهند گشت، اگرچه برخی از شرکتها پی خواهند برد که شرکت های دیگری جای آنها را گرفته اند.

پسکوف گفت «منافع روسیه ایجاب می کند که برای سرمایه گذاری جذاب باشد. البته اکنون وقت صحبت کردن درباره جذابیت برای سرمایه گذاری نیست، اما زمانه به سرعت تغییر می کند.» 

«دوران افزایش رشد اقتصادی جایگزین این دوران خواهد شد. و دورانی که همین شرکتها دوباره به بازار [روسیه] بازخواهند گشت، و بسیار مشتاق خواهند بود که آنچه از دست داده اند را جبران کنند و جایگاه خود را احیا نمایند.» «در برخی از حوزه ها ما واقعا منتظر آنها [شرکتها] خواهیم ماند. در سایر حوزه ها کمتر منتظر آنها خواهیم ماند چرا که جای آنها توسط شرکت هایی از سایر کشورها گرفته خواهد شد.» کاخ کرملین می گوید غرب مثل یک راهزن رفتار می کند

#تحریم‌های_غرب_علیه_روسیه #تهاجم_روسیه_به_اوکراین

تحریم‌های غرب علیه روسیه  تهاجم روسیه به اوکراین   تحریم‌های غرب علیه روسیه  تهاجم روسیه به اوکراین   تحریم‌های غرب علیه روسیه 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا