ایرانجدیدترین اخبار

بازی سپاهان- الاتحاد به دلیل مجسمه فرمانده کشته شده لغو شد

مجسمه قاسم سلیمانی منجر به لغو بازی بین تیم‌های سپاهان و الاتحاد شد

بازی سپاهان- الاتحاد به دلیل مجسمه فرمانده کشته شده لغو شد

تیم الاتحاد به علت نصب سردیس قاسم سلیمانی و بهره‌برداری سیاسی از فوتبال، ورزشگاه نقش جهان را ترک کرد.

بازی سپاهان- الاتحاد به دلیل مجسمه فرمانده کشته شده لغو شد
بازی سپاهان- الاتحاد به دلیل مجسمه فرمانده کشته شده لغو شد

پس از لغو بازی بین تیم‌های سپاهان و الاتحاد، شبکه دولتی اخبار عربستان سعودی اعلام نمود که تیم الاتحاد به دلیل وجود نمادهای سیاسی در ورزشگاه نقش جهان، از حضور در زمین منصرف شد و ورزشگاه را ترک کرد.

در این گزارش آمده است که تیم الاتحاد پس از ترک ورزشگاه، به سمت فرودگاه اصفهان حرکت نمود و ایران را ترک کرد.

گزارش‌های خبرگزاری‌های وابسته به رژیم ایران نیز تا قبل از تایید شبکه الاخباریه نشان می‌دادند، که تیم فوتبال الاتحاد عربستان سعودی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، در مقابل تیم سپاهان حاضر نشده و بدون انجام بازی ورزشگاه را ترک کرده است.

در این گزارش‌ها، به طور رسمی به علت عدم حضور تیم الاتحاد در زمین و لغو بازی اشاره نشده است. با این حال، در برخی گزارش‌ها آمده است که تیم الاتحاد به دلیل وجود مجسمه قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و همچنین شعارهای سیاسی در ورزشگاه و استفاده سیاسی از فوتبال از حضور در مسابقه خودداری کرده است.

خبرگزاری فارس در گزارش خود ادعا کرده است: بعضی از افراد اظهار داشته‌اند که تأخیر و لغو مسابقه به علت وجود مجسمه قاسم سلیمانی در ورزشگاه اتفاق افتاده است.

خبرگزاری فارس افزوده است: این در حالی است که تیم فوتبال عربستان روز گذشته در همین ورزشگاه که تندیس قاسم سلیمانی نیز در آنجا وجود دارد، تمرین کرده بود، و بسیار غیرممکن به نظر می‌رسد که این تیم به دلیل چنین موضوعی این گونه رفتار کند.

با توجه به گزارش‌های رسیده از منابع ایرانی، مجسمه قاسم سلیمانی چهار سال پیش در ورزشگاه نقش جهان اصفهان نصب شده است.

با اعلام رسمی لغو مسابقه، تماشاگران حاضر در ورزشگاه به شعارهایی اعتراضی مانند فوتبال سیاسی نمی‌خوایم، نمی‌خوایم، مرگ بر دیکتاتور و رضا شاه روحت شاد پرداختند. همچنین، طرفداران تیم سپاهان با پرتاب سنگ به سمت مجسمه قاسم سلیمانی و شعار برش دار، برش دار، خواستار حذف مجسمه فرمانده سابق سپاه قدس از ورزشگاه نقش جهان اصفهان شدند.

بازی سپاهان- الاتحاد به دلیل مجسمه فرمانده کشته شده لغو شد
بازی سپاهان- الاتحاد به دلیل مجسمه فرمانده کشته شده لغو شد

قبلاً هم در طول سفر وزیر امور خارجه عربستان سعودی به تهران در تاریخ ٢٨ خردادماه، مکان نشست مشترک او و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به دلیل حضور تصویری از قاسم سلیمانی و اعتراض اعضای هیئت عربستانی به‌طور ناگهانی و بدون اعلام قبلی تغییر کرد.

همچنین خبرگزاری فارس تصریح کرده است: تصمیم نهایی در مورد انجام این مسابقه توسط کمیته انضباطی AFC مشخص خواهد شد و همه چیز بر اساس گزارشی است که مسئول برگزاری مسابقه به اتحادیه فوتبال آسیا ارائه خواهد داد. با توجه به حضور تیم سپاهان در ورزشگاه و عدم حضور تیم عربستانی، امکان داشتن نتیجه سه بر صفر به نفع نماینده کشورمان وجود دارد.

با این وجود، اگر ثابت شود که تیم سپاهان در پی استفاده سیاسی از فوتبال بوده، سه امتیاز بازی به تیم الاتحاد عربستان اهدا خواهد شد و احتمالاً تیم سپاهان ممکن است با محرومیت از مشارکت در مسابقات آینده و همچنین تحمل جریمه مالی روبرو شود.

در گزارش‌های منتشر شده درباره لغو این مسابقه، آمده است که این دیدار باید از ساعت ١٩:٣٠ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان آغاز شود. اما با درخواست مقام‌های تیم الاتحاد عربستان، بازی با نیم ساعت تأخیر آغاز شد. با این حال، پس از گذشت نیم ساعت، بازیکنان تیم الاتحاد به میدان نرفتند و ورزشگاه را ترک کردند.

بعد از لغو بازی بین تیم‌های الاتحاد و سپاهان، کنفدراسیون فوتبال آسیا اطلاعیه‌ای را منتشر کرد و اعلام کرد که پرونده این مسابقه به کمیسیون‌های مرتبط ارجاع داده شده است.

در این بیانیه آمده است که بازی بین تیم‌های سپاهان و الاتحاد به دلایل ناگهانی و غیرمنتظره لغو شده، اما جزئیات بیشتری درباره این دلایل غیرمنتظره اعلام نشده است.

در بیانیه‌ کنفدراسیون آسیا همچنین تأکید شده که این کنفدراسیون به تضمین امنیت بازیکنان، مسئولان برگزاری مسابقات، تماشاگران و تمامی طرف‌های درگیر در این رویداد پایبند است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا