ایرانجدیدترین اخبارکانادا

انتقاد بی سابقه حسن روحانی رئیس جمهور به احضار آذری جهرمی وزیر ارتباطات

انتقاد بی سابقه روحانی به احضار آذری جهرمی

انتقاد بی سابقه حسن روحانی رئیس جمهور به احضار آذری جهرمی وزیر ارتباطات

رئیس جمهور ایران ، حسن روحانی در اقدامی بی سابقه در واکنش به احضار آذری جهرمی وزیر ارتباطات به دادستانی انتقاد کرد و گفت :

کسی را برای پهنای باند محاکمه نمی کنند. اگر می خواهید کسی را محاکمه کنید من را محاکمه کنید… پهنای باند یعنی ثبت سفارش تا گمرک تا انبار همه را مردم ببینند. پهنای باند یعنی مبارزه با فساد. کسی را برای مبارزه با فساد می خواهید احضار کنید من را احضار کنید. وزرای من همه تلاش می کنند.

 

انتقاد بی سابقه حسن روحانی رئیس جمهور به احضار آذری جهرمی وزیر ارتباطات
انتقاد بی سابقه حسن روحانی رئیس جمهور به احضار آذری جهرمی وزیر ارتباطات

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفت : “کسی را به خاطر پهنای باند نمی‌توانند محاکمه کنند. دستور من بوده و اگر می‌خواهید محاکمه کنید من را محاکمه کنید.”

روحانی با بیان اینکه فضای مجازی در دوران کرونا به فضای تنفس برای مردم تبدیل شده گفت:

“در این ماه ها که ناچار بودیم به مردم بگوییم در خانه بمانید و کسب و کارهای خود را تعطیل کنید و به بچه ها گفته ایم به مدرسه و دانشگاه نروید. اگر این فضای مجازی نبود مردم چه کار می کردند و یا دانشجویان و دانش آموزان چگونه درس می خواندند و مردم در این شرایط سخت، چگونه سرگرم می شدند.”

پهنای باند یعنی آزادی مردم در کسب و کار الکترونیک، یعنی از ثبت سفارش گرفته تا بانک مرکزی و گمرک و ورود کالا به انبارها همه را مردم ببینند. پهنای باند یعنی مبارزه با فساد و کسی نمی تواند با مبارزه با فساد مخالف باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه وزرای او در حال تلاش هستند گفت :

“خب حالا اگر وزیر راه ما آمده جاده و اتوبان درست کرده و در این جاده تصادف می شود آیا باید وزیر راه را بگیرند، مثلا بگویند چون جاده و اتوبان را بزرگ درست کردید ماشین ها با سرعت آمدند و تصادف کردند. آقای وزیر پاسخگو باش؟ نه آقا آن متخلف را باید بگیرید. پلیس باید مراقبت کند. آیا می توان وظیفه پلیس و دوربین را به گردن وزیر راه انداخت. هر کسی وظیفه ای و مسئولیتی دارد. جاده و اتوبان باید باشد. اتومبیل هم باید باشد. نمی شود اتومبیل را جمع کنیم و بگوییم وقتی اسب و قاطر و الاغ هست چرا ماشین بیاوریم که تصادف شود. بله اینها خطرش کمتر است اما بهره وری اش هم کمتر است. ما وقتی ماشین و ریل و هواپیما و فرودگاه می آوریم. ممکن است تصادف و تخلف هم صورت بگیرد. باید جلوی تخلف را بگیریم و فرهنگ سازی کنیم.”

“در فضای مجازی هم درست مانند فضای حقیقی بعضی ها تخلف، سوءاستفاده و دزدی می کنند. بعضی ها ایمان جوان ها را هدف گرفتند. ما باید مراقبت کنیم. همانطور که رها کردن نادرست است بستن هم نادرست است. این موضوع راه دارد و برای آن مراقبت وجود دارد. اگر فضای مجازی نبود ما چطور بیماران کرونا را کنترل می کردیم. با همین اپلیکیشن ها این کار را انجام دادیم. فضای مجازی امروز به ما در بخش های مختلف و در سلامت و آموزش مردم کمک کرده، البته باید مراقبت ها را هم انجام دهیم.”

 

دلیل اعلام جرم علیه آذری جهرمی

 

 اعلام جرم دادستان کل کشور شامل محور‌هایی چون : استنکاف از اجرای اوامر قضایی در مورد فیلتر کردن اینستاگرام علیرغم حکم صادره، استنکاف از اجرای دستورات مقام‌های دولتی که اشاره به ابلاغ رییس مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارتباطات برای کاهش پهنای باند بین‌الملل و محدودسازی پیام رسان‌های خارجی دارد؛ عدم اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی از جمله مصوبه سال ۹۱ شورا در مورد انسداد فیلترشکن‌ها و VPN‌ها و همچنین مصوبه حمایت از پیام‌رسان‌های بومی است.

همچنین رسیدگی به شکایت مردم اهواز و چند شهر دیگر از وزیر ارتباطات، شکایت جاویدنیا معاون سابق دادستان کل کشور از جهرمی و نیز شکایت سازمان صداوسیما از جهرمی در مورد اظهارنظر او در مورد بازپس‌گیری فرکانس‌های باند ۷۰۰ و ۸۰۰ از دیگر اتهامات وزیر ارتباطات طرح شده است.

 

ماجرای شکایت صدا و سیما از وزیر ارتباطات 

 

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در گفتگویی با بیان اینکه شبکه‌ موبایل در تهران به حداکثر میزان ظرفیت نامی خود رسیده ، گفته بود : تنها راه افزایش ظرفیت پهنای باند، اضافه کردن فرکانسی است که در اختیار صداوسیماست.

فرکانس های حال حاضر شبکه‌ موبایل در باندهای بالاست، فرکانسهای در اختیار صداوسیما باند پایینند. در فرکانس های پایین تعداد دکل کمتری لازم است احداث شود. یعنی اگر فرکانسی که خالی است و صداوسیما هم استفاده نمی کند در اختیار موبایل قرار گیرد، هم ارز کمتری از کشور برای خرید تجهیزات صرف می‌شود و هم مردم کمتر نگران سلامتی خود از بابت آلودگی فرکانسی خواهند بود.

٣ سال است در تلاشیم فرکانس ها را پس بگیریم. هم در دولت و هم در مجلس، گفته‌ایم در باندی دیگر نیازهای آینده صداوسیما را تامین می کنیم، نصف درآمد حاصل از واگذاری فرکانسها به اپراتورها هم برای توسعه شبکه دیجیتال به صداوسیما می‌دهیم اما آنها همراهی نکرده‌اند.

وزیر ارتباطات ایران تاکید کرده بود : ارتقای شبکه بدون فرکانس امکان‌پذیر نیست. امیدوارم برای تامین نیاز مردم در این شرایط ، مدیران صداوسیما ما را همراهی کنند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا