جدیدترین اخبارجهان

اوکراین از افزایش شمار کشته شدگان به ۱۹ نفر در حملات موشکی روسیه به اودسا خبر داد

روسیه پس از عقب رانده شدن از جزیره مار ۱۹ نفر را در حملات موشکی به ساختمانی در نزدیکی اودسا کشت

اوکراین از افزایش شمار کشته شدگان به ۱۹ نفر در حملات موشکی روسیه به اودسا خبر داد

اوکراین می‌گوید یک نفر دیگر در پی حملات موشکی شبانه روسیه در اودسا کشته شده و تعداد کشته‌شدگان به ۱۹ نفر رسیده است.

سه موشک روسی به یک ساختمان ۹ طبقه و دو مرکز تفریحی در روستای سرهییوکا (Serhiivka) در جنوب اودسا اوکراین اصابت کرد. مقامات روز جمعه گفتند که دو کودک در میان کشته شدگان هستند و ۳۸ نفر زخمی شدند.

به گفته یِوهنی ینین (Yevhenii Yenin) معاون اول وزیر کشور هیچ هدف نظامی یا زیرساختی در مجاورت مناطق مورد اصابت موشک های روسی وجود نداشت.

مسکو می گوید در حال حمله به اهداف نظامی است. کی‌یف این حملات را جنایات جنگی می خواند. یک ژنرال اوکراینی روز پنجشنبه گفت که روسیه شاید در تلاش برای هدف قرار دادن اهداف نظامی باشد اما با شلیک موشک های نادقیق و قدیمی به مناطق پرجمعیت، غیرنظامیان را می کشد.

روسیه روز جمعه ساعاتی پس از بیرون رانده شدن سربازانش از منطقه مجاور جزیره مار با موشک باران ساختمان مسکونی و یک اقامتگاه تفریحی در نزدیکی بندر اودسا در دریای سیاه اوکراین دست‌کم ۱۹ نفر را کشت.

تصاویر منتشر شده توسط خدمات اورژانس اوکراین نشان می دهد که آتش نشانان اوکراینی در حال جستجو در میان آوارهای یک ساختمان آپارتمانی ویران شده به دنبال بازماندگان بودند.

اکثر کشته شدگان هنگام اصابت موشک ها در ساعت ۱ بامداد روز جمعه در یک ساختمان آپارتمانی در روستای سرهییوکا (Serhiivka) در منطقه بیلهورد-دنیستروفسکی (Bilhorod-Dnistrovskyi) خواب بودند. تصاویر ویدئویی حاکی از ویرانی عظیم بود که آتش نشانان در حال مبارزه با آتش و جستجوی آوار بودند.

حمله به اودسا با استفاده از موشک‌های دوربرد در حالی انجام می شود که چند روز است که روسیه به طور چشمگیری چنین حملاتی را در اعماق خاک اوکراین و دور از خطوط مقدم، تشدید کرده است، از جمله حمله هفته گذشته که منجر به کشته شدن حداقل ۱۹ نفر در یک مرکز خرید شلوغ شد.

یک روز پیش از این حمله نیروهای روسیه از جزیره مار که یک منطقه متروک اما از نظر استراتژیک مهم است عقب نشینی کردند؛ روسیه این جزیره را در روز اول جنگ تصرف کرد و از آن برای کنترل شمال شرقی دریای سیاه استفاده نمود، جایی که اودسا و سایر بنادر را محاصره کرده است.

اوکراین از افزایش شمار کشته شدگان به 19 نفر در حملات موشکی روسیه به اودسا خبر داد
اوکراین از افزایش شمار کشته شدگان به ۱۹ نفر در حملات موشکی روسیه به اودسا خبر داد

در شرق اوکراین، جایی که روسیه حملات اصلی زمینی خود را پیش می برد، نیروهای اوکراینی هنوز کنترل شهر لیسیچانسک را در اختیار دارند، اگرچه مقامات اوکراینی می گویند این شهر تحت حملات موشکی وحشیانه قرار دارد.

در کی‌یف قانونگذاران اوکراینی عبور پرچم اتحادیه اروپا از داخل تالار برای قرار دادن آن در کنار پرچم اوکراین در پشت کرسی صدر مجلس را ایستاده تشویق کردند، که نمادی از وضعیت رسمی نامزدی اوکراین در اتحادیه اروپاست که هفته گذشته اعطا شد.

حملات موشکی شبانه روسیه  حملات موشکی شبانه روسیه

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا