جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

ترودو از کانادایی ها خواست به ارزش های کشور متعهد شوند

ترودو در پیام روز_کانادا گفت که پرچم کانادا بیانگر نویدی از یک زندگی بهتر است

جاستین ترودو از کانادایی ها خواست به ارزش های کشور متعهد شوند

نخست وزیر جاستین ترودو در پیام رسمی روز کانادا از کانادایی ها خواست که دوباره به ارزش های کشور از جمله احترام، امید و مهربانی متعهد شوند.

نخست وزیر گفت که تعطیلات ملی فرصتی برای متعهد شدن به ارزش هاییست که سمبل آن‌ها برگ افرا می‌باشد  و افزود که پرچم بیش از یک نماد است.

ترودو گفت پرچم کانادا «علاوه بر این یک نوید است، نوید فرصت، نوید امنیت برای کسانی که از خشونت و جنگ می گریزند، و نوید زندگی بهتر.»

در کنار مردمی که این تعطیلات را جشن می گیرند، کاروان معترضان مخالف محدودیت های کووید-۱۹ که اغلب خود را با پرچم های کانادا می پوشانند نیز روز جمعه در اتاوا گرد هم می آیند.

نخست وزیر در پیام خود گفت کانادا، خانه ۳۸ میلیون نفر از مردم، به دلیل تنوع فرهنگی و نژادی خود قوی است، تنوعی که از مردم بومی گرفته تا کسانی که تنها چند هفته است که به اینجا آمده اند را در خود جای داده است.

ترودو گفت «مهم نیست دین و باور ما چیست، کجا به دنیا آمده ایم، پوستمان چه رنگی دارد، به چه زبانی صحبت می کنیم یا چه کسی را دوست داریم، همه ما اعضای برابر این کشور بزرگ هستیم.» «و امروز جایی را جشن می‌گیریم که همه آن را خانه می نامیم.»

نخست وزیر در اشاره ای آشکار به رفتار با مردم بومی، از جمله در مدارس شبانه روزی در مورد «اشتباهات تاریخی کانادا» صحبت کرد و گفت در حالی که نمی توانیم تاریخ را تغییر دهیم، می توانیم برای ساختن آینده ای بهتر تلاش کنیم.

مری سایمون فرماندار کل نیز در پیام رسمی خود در روز کانادا گفت که کانادایی ها باید برای ساختن جامعه ای فراگیر با یکدیگر همکاری کنند.

او از مردم خواست تا با یکدیگر مهربان باشند، از یکدیگر بیاموزند و به مردم بومی که در سرزمین آنها زندگی می‌کنیم گوش دهند.

فرماندار کل قرار است روز جمعه در جشن های رسمی در اتاوا سخنرانی کند که نخست وزیر نیز در آن حضور خواهد داشت.

 

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا