بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

بازداشت افسر پلیس سلطنتی شهر سوری در تحقیقات جنایی

یکی از افسران پلیس کانادا در تحقیقات جنایی بازداشت شد

بازداشت افسر پلیس سلطنتی شهر سوری در تحقیقات جنایی

یکی از اعضای پلیس سلطنتی کانادا در روز شنبه تائید کرد که یکی از افسران پلیس سلطنتی شهر سوری (Surrey) پس از تحقیقات جنایی دستگیر شده است.

 

بازداشت افسر پلیس سلطنتی شهر سوری در تحقیقات جنایی
بازداشت افسر پلیس سلطنتی شهر سوری در تحقیقات جنایی

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛

به گفته سخنگوی پلیس سلطنتی بریتیش کلمبیا داون رابرتس (Dawn Roberts) ؛ اعضای پلیس سلطنتی به اطلاعاتی در مورد این افسر دست یافته بودند، بنابراین تحقیقات در مورد این قضیه آغاز شد.

به گفته او این افسر کمتر از دو سال پیش به این نیرو پیوسته و بنابراین هنوز در دوره آزمایشی قرار داشته است.

رابرتس درباره زمان دقیق شروع تحقیقات اظهار نظری نکرد اما اعلام کرد که این تحقیقات همچنان “در جریان” است.

این افسر پیشتر در اوایل این هفته دستگیر شده اما تا زمان تائید اتهامات آزاد شده است.

با توجه به آنکه اتهامات هنوز تائید نشده، رابرتس از افشای نام این افسر خودداری کرد.

او افزود:” من تائید میکنم که این افسر از عملیات کنار گذاشته شده و به حالت تعلیق درآمده است. علاوه بر آن تحقیقات داخلی نیز در حال انجام است.”

رابرتس گفت که نمی تواند در مورد ماهیت اتهامات این افسر صحبت کند، اما افزود نیروی پلیس سلطنتی بریتیش کلمبیا به محض مشخص شدن وضعیت “سریعا” وارد عمل می شود.

دادستان عمومی سابق بریتیش کلمبیا کَش هید (Kash Heed) که خود نیز برای مدتی طولانی به عنوان افسر پلیس خدمت میکرده در اینباره گفت که اتهامات جنایی وارد شده به افسران پلیس نه تنها اعتماد مردم به پلیس را کاهش میدهد بلکه باعث از بین رفتن اعتماد افسران به یکدیگر نیز می شود.

او افزود:” من امروز با افسران جوانی صحبت کردم که نگران این بودند که به دلیل رفتار یک فرد وجهه عمومی آن ها نیز خدشه دار شود.”  

او به پرونده اخیر پلیس ونکوور نیل لوگان اشاره کرد که با اتهاماتی نظیر خشونت خانگی، دزدی، داشتن مواد مخدر و خیانت در امانت مواجه است.

به گفته هید حوادث محلی از جمله موارد پیش آمده در کنار مثال هایی از اعمال فشار بیش از حد پلیس های کانادایی و بین المللی، و نگرانی ها در مورد نژادپرستی سیستماتیک در نیروهای پلیس که با جنبش Black Lives Matter فراگیر شد، باعث کاهش اعتماد عمومی به پلیس می شود.

او افزود در چنین محیطی، بسیار مهم است که ادارات پلیس سیستم هایی داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که بهترین افسران را استخدام و حفظ می کنند، و این سیستم ها باید مرتبا مورد ارزیابی و بهبود قرار گیرند.

به گفته هید ” اتفاقات بسیار زیادی افتاده که باعث شده اکنون افراد پلیس زیر ذره بین باشند، ما باید مطمئن شویم که آنچه در طی سال ها انجام داده ایم کافی بوده و باید کارهای بیشتری انجام دهیم.”

او افزود که اتهامات وارد شده به افسر پلیس سلطنتی شهر سوری به طور خاص مربوط به درگیری های اخیر باندهای خلافکار منطقه لاور مینلند بوده که منجر به چندین قتل هدفمند در هفته های گذشته شده است.

هید گفت : ” طبق اطلاعات من این بازداشت با پرونده برخی اعضاء باندی که در مترو ونکوور فعالیت می کردند، مرتبط است. زمانی که یک پلیس در ارتباط با باندهای خرابکار متهم شود، این قضیه برای عموم مردم و افسران پلیس بسیار مهم و نگران کننده خواهد بود.”

پلیس سلطنتی کانادا      پلیس سلطنتی کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا