جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

تنها ۲۰ درصد از کارمندان خواهان بازگشت تمام‌ وقت به دفاتر کار در دوران پس از کووید-۱۹ هستند

بررسی ها نشان می‌دهند که تنها ۲۰ درصد از کارمندان خواهان بازگشت تمام‌ وقت به دفاتر کار در دوران پس از کووید-۱۹ هستند

تنها ۲۰ درصد از کارمندان خواهان بازگشت تمام‌ وقت به دفاتر کار در دوران پس از کووید-۱۹ هستند

طبق یک بررسی جدید کانادایی‌ها باوجود ادامه روند کاهشی موارد کووید-۱۹ هیچ عجله‌ای برای بازگشت به دفتر کار خود ندارند. تنها ۲۰ درصد از کارمندان بازگشت تمام‌ وقت به دفاتر کار در دوران پس از کووید-۱۹ 

تنها 20 درصد از کارمندان خواهان بازگشت تمام‌ وقت به دفاتر کار در دوران پس از کووید-19 هستند
تنها ۲۰ درصد از کارمندان خواهان بازگشت تمام‌ وقت به دفاتر کار در دوران پس از کووید-۱۹

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

نظرسنجی جدیدی که توسط لِگِر (Leger) از طرف انجمن مطالعات کانادایی انجام ‌شده است نشان می‌دهد که ۸۲ درصد از کانادایی‌های پاسخ‌دهنده به نظرسنجی که در طول پاندمی از خانه کار می‌کردند، تجربه خود را بسیار مثبت یا تا حدودی مثبت ارزیابی کردند، درصورتی‌که تنها ۲۰ درصد از شرکت‌کنندگان می‌خواستند که هرروز به دفتر کار برگردند.

تنها ۱۷ درصد از کارمندان تجربه کار از خانه را تا حدودی منفی یا بسیار منفی توصیف کردند.

تقریباً ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که ترجیح می‌دهند به‌طور پاره‌وقت یا گاه‌به‌گاه به دفتر کار برگردند، درحالی‌که ۱۹ درصد گفتند که هرگز نمی‌خواهند برگردند.

سه دلیل اصلی برای ترجیح ادامه دادن کار از خانه راحتی، پس‌انداز پول و افزایش بهره‌وری کاری بود.

در حدود ۳۵ درصد از افراد موردمطالعه در کانادا با گزاره «اگر مافوق‌ها به من دستور بدهند که به دفتر کار برگردم، جستجو برای یک شغل دیگر که امکان کار از خانه را دارد، آغاز می‌کنم.» موافق بودند.

مطالعه لگر (Leger) از ۱،۶۴۷ کانادایی و ۱،۰۰۲ امریکایی بین ۲۱ تا ۲۳ ماه مه نظرسنجی کرد و امکان تخصیص حاشیه خطا به این نظرسنجی وجود ندارد زیرا به‌صورت آنلاین انجام‌شده است.

داده‌های این بررسی در شرایطی ارائه می‌شود که چندین استان همزمان با ادامه روند کاهشی موارد ابتلا جدید و بستری در بیمارستان‌ها در مقایسه اوج شدت سومین موج پاندمی سبک‌تر کردن محدودیت‌های پاندمی را آغاز کرده‌اند.

سسکچوان روز یکشنبه همزمان با گزارش کم‌ترین تعداد بستری مبتلایان به کووید-۹ در بیمارستان از ۱۸ نوامبر تابه‌حال، وارد اولین مرحله بازگشایی شد.

تغییرات به اجرا درآمده در استان شامل کاهش محدودیت ورزش‌های فضای باز و مجاز شدن دورهمی‌‌های خصوصی با حضور حداکثر ۱۰ نفر، گردهمایی‌های عمومی در فضای بسته با حداکثر ۳۰ نفر و گردهمایی‌های فضای باز عمومی با حضور حداکثر ۱۵۰ نفر است.

کبک که روز یکشنبه از ۳۱۵ مورد ابتلا جدید خبر داده بود، از روز دوشنبه کاهش محدودیت‌ها در هشت منطقه مختلف را آغاز خواهد داد.

مناطق کاهش محدودیت‌ها شامل شهر کبک به استثناء مونترال است که با انتقال از کد قرمز به کد نارنجی در سیستم هشدار پاندمی استان اجازه بازگشایی باشگاه‌های تناسب‌اندام و سالن‌های غذاخوری رستوران‌ها را دریافت خواهند کرد.

بااین‌حال نیوفاندلند و لابرادور جهت متفاوتی را در پیش گرفتند و در پاسخ به افزایش شیوع خوشه‌ای ابتلا به کرونا محدودیت‌ها سخت‌گیرانه‌تری را به اجرا گذاشتند.

دکتر رزآن سِویور مسئول پزشکی بهداشت استانی اعلام کرد که محدودیت‌ها به دلیل گزارش تعدادی از موارد ابتلا بدون منشاء شناسایی‌شده افزایش خواهد یافت.

بر همین اساس دکتر رزآن سِویور گفت از ساعت ۴ بعدازظهر یکشنبه وضعیت محله‌های واقع در ناحیه استیونویل و ناحیه بندری شبه‌جزیره (Port au Port Peninsula) به هشدار سطح ۴ انتقال‌یافته است که طبق این سطح هشدار به مردم توصیه می‌شود که به‌جز در موارد ضروری مانند خرید مواد غذایی و امور درمانی تا حد امکان در خانه بمانند.

مسئول ارشد بهداشت عمومی کانادا در بیانیه‌ای گفت کاهش محدودیت‌ها به‌خصوص با توجه به ریسک ناشی از واریانت‌های سرایت‌پذیرتر باید به‌طور تدریجی انجام شود.

دکتر ترزا تام نوشت «با شروع لغو محدودیت‌ها بر اساس شرایط محل سکونت شما، همچنان پیروی از توصیه‌های بهداشت عمومی محلی و رعایت روش‌های محافظتی فردی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک صرف‌نظر از وضعیت واکسیناسیون افراد بسیار اهمیت دارد.»

روز یکشنبه انتاریو اعلام کرد که طرح جانشینی دکتر دیوید ویلیامز از سمت خود به‌عنوان مسئول ارشد پزشکی وزارت بهداشت روز دوشنبه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اگرچه استان دکتر ویلیامز را بابت رهبری امور در طول بحران کووید-۱۹ تحسین می‌کند، اما منتقدان از سبک ارتباطی سردرگم کننده و ناتوانی او در به اجرا گذشتن محدودیت‌های سنگین‌تر پیش از شدت گرفتن موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ابتدای سال جاری انتقاد می‌کنند.

کریستین الیوت وزیر بهداشت ضمن صدور بیانیه‌ای گفت که دولت طرح جانشینی دکتر ویلیامز با دکتر کیران مور (Dr. Kieran Moore) را که در سِمت خود به‌عنوان مسئول پزشکی کینگستون، فرونتناک و لینکس و بهداشت عمومی ادینگتون مورد ستایش قرارگرفته بود از روز دوشنبه در دستور کار قرار خواهد داد.

بر اساس تغییر پیشنهادی دکتر ویلیامز در ۲۵ ماه جون، چند ماه جلوتر از برنامه زمان‌بندی بازنشسته و دکتر مور در روز بعد آغاز به کار خواهد کرد.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا