جدیدترین اخبارجهان

تسلا در حال لابی گری برای ساخت کارخانه جدید گیگافکتوری در کانادا می‌باشد

تسلا گفت که در حال لابی با دولت انتاریو برای تاسیس یک کارخانه جدید بالقوه در این استان است

شرکت تسلا فاش کرد که در حال لابی گری برای ساخت کارخانه جدید گیگافکتوری در کانادا می‌باشند

شرکت تسلا فاش کرد که در حال لابی کردن با دولت انتاریو برای تاسیس یک کارخانه جدید بالقوه در کانادا می‌باشد. تلاش های جدید تسلا برای لابی‌گری با دولت انتاریو در حالی فاش می شود که ایلان ماسک مدیرعامل تسلا قبلا چندین بار به احتمال ساخت کارخانه گیگافکتوری در کانادا اشاره کرده بود.

شرکت تسلا فاش کرد که در حال لابی گری برای ساخت کارخانه جدید گیگافکتوری در کانادا می‌باشند
شرکت تسلا در حال لابی گری برای ساخت کارخانه جدید گیگافکتوری در کانادا می‌باشند

نشریه الکترک (Electrek) در ماه جون به یک سند صوتی از یکی از جلسات سراسری شرکت تسلا که توسط ماسک برگزار شده بود دست پیدا کرد که در این جلسه ماسک تایید کرد که تسلا در حال بررسی سایت‌هایی در آمریکای شمالی می‌باشد و مدیرعامل تسلا نیز به کانادا اشاره کرده است.

ایلان ماسک هفته گذشته در جلسه سالانه سهامداران تسلا دوباره به کانادا اشاره کرد.

اکنون خبرگزاری الکتریک اتونومی کانادا (Electric Autonomy Canada) از افشای لابیگری جدیدی توسط تسلا در انتاریو خبر داده که نشان می دهد شرکت تسلا در حال تعامل با دولت انتاریو برای اصلاح مجوزها و همینطور مشوق‌های احتمالی در رابطه با «تاسیسات تولید پیشرفته» است.

در کانادا شرکت ها باید تمام تلاش های لابیگری خود با دولت را افشا کنند.

تسلا در اسناد ثبت شده در ماه گذشته نوشت: «در حال تعامل با دولت و آژانس‌های آن به منظور شناسایی فرصت‌هایی برای ایجاد اصطلاحاتی در مجوزهای کارخانه های ساخت و تولید صنعتی و/یا پیشرفته‌ با هدف افزایش رقابت‌پذیری انتاریو و توانایی این استان در جذب سرمایه‌گذاری از طریق ایجاد چارچوب‌های زمانی مناسب برای دریافت تأییدیه‌ها در سطح قابل رقابت با مکان‌های تولیدی دارای رشد بالا در آمریکای شمالی هستیم؛ و در همین حین برای شناسایی یا هماهنگ کردن برنامه‌های تشویقی که می‌تواند جذابیت انتاریو را برای سرمایه‌گذاری صنعتی و/یا تولید پیشرفته افزایش دهد با دولت انتاریو همکاری می‌کنیم.»

تسلا به صراحت اعلام کرده که یک تجربه دریافت سریع مجوز برای کسب تاییدیه ساخت [کارخانه] اکنون بزرگترین انگیزه‌ایست که یک منطقه می تواند برای متقاعد ساختن تسلا برای انتخاب آن منطقه به عنوان محل تاسیس کارخانه جدید فراهم کند. شرکت خودروسازی تسلا می خواهد از تکرار تجربه ساخت کارخانه گیگافکتوری برلین در آلمان که بخش عمده‌ای از سال را در یک کابوس بوروکراتیک گذراند، خودداری کند.

تسلا بیشتر به دنبال تجربه ای نزدیک به تجربه ساخت گیگافکتوری (Gigafactory) در استین (Austin) تگزاس است که در طول مدت بی سابقه ای ساخته شد.

تحلیل نشریه الکترک

اگر تسلا برای کارخانه بعدی خود به کانادا چشم دوخته باشد ]و به نظر می رسد که اینطور بوده[ در این صورت می توان گفت که این شرکت احتمالاً به دنبال ایجاد رقابت بین کبک و انتاریو برای تاسیس کارخانه است. هر دو استان دارای جمعیت نسبتاً بزرگی هستند و هر دو دارای سابقه تولید خودرو می‌باشند.

هر دو استان سرمایه گذاری هنگفتی روی خودروهای الکتریکی انجام داده اند. کبک در پذیرش خودروهای برقی پیشرو بوده، اما انتاریو سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را برای تولید جذب کرده است.

همانطور که تسلا در افشای لابی‌گری اشاره می‌کند، می توان گفت انتخاب نهایی بر اساس میزان روان و سریع بودن کسب مجوز بستگی دارد، و این موضوع چالشی برای هر دو استان خواهد بود.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا