ایرانجدیدترین اخبار

کیفرخواست متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش صادر شد

مردم ایران با استناد به برخی تناقض‌ها از ابتدای پرونده، به اظهارات مقام‌های قضایی همچنان به دیده تردید نگاه می‌کنند

کیفرخواست متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر صادر شد

رییس‌کل دادگستری البرز اعلام کرد که در حین بررسی‌ها مشخص شد که متهمان به دلیل داشتن خصومت و اختلافات شخصی و همچنین به منظور سرقت به خانه داریوش مهرجویی نفوذ کرده‌اند.

 پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش، کیفرخواست متهمان صادر شد
پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش، کیفرخواست متهمان صادر شد

روز یکشنبه ۱۹ آذر، حسین فاضلی هریکندی، رئیس‌کل دادگستری استان البرز خبر از صدور کیفرخواست در پرونده قتل داریوش مهرجویی، کارگردان معروف ایرانی و همسرش داد و اعلام کرد که با تکمیل تمامی مستندات این پرونده به دادگاه ارسال شده است.

فاضلی هریکندی اعلام کرد که در حین تحقیقات مشخص شد که چهار متهم در پرونده با انگیزه اصلی انتقام به دلیل خصومت و اختلافات شخصی و سرقت به خانه کارگردان ایرانی حمله کرده و سپس در ادامه برای قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، اقدام نمودند.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز با شرح جزئیات بیشتر از نحوه قتل‌ داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر گفت در تاریخ ۲۲ مهرماه سال جاری گزارش کشف جسد مرحوم مهرجویی و همسر او خانم محمدی‌فر واصل شد که دادستان و بازپرس ویژه قتل دادسرای فردیس به همراه کارآگاهان جنایی پلیس و گروه بررسی صحنه جرم در محل کشف جسد که ویلای مسکونی مرحوم مهرجویی و خانواده‌اش بود، حاضر شدند و صحنه جنایت را بررسی و آثار، ادله و علائم جرم را جمع‌آوری کردند.

به گفته فاضلی هریکندی، متهمان قبل از روز قتل یک بار در تاریخ ۱۶ مهرماه به ویلا مرحوم مهرجویی نفوذ کرده بودند، اما به دلیل بسته بودن درهای ساختمان و اطلاع‌رسانی همسر مهرجویی از محل خود متواری شدند.

فاضلی هریکندی اظهار کرد که علیرغم اینکه وحیده محمدی‌فر پس از این حادثه خبر ورود این افراد را در فضای مجازی منتشر کرده بود، اقدامی برای ثبت شکایت و گزارش به نیروی انتظامی انجام نداد.

رئیس‌کل دادگستری استان البرز در خصوص جزئیات روز قتل نیز گفت که چهار متهم روز ۲۲ مهرماه برای بار دوم وارد ویلای داریوش مهرجویی شدند و این بار با شناخت کافی از محوطه شهرک، محل قرار گرفتن منزل کارگردان شهیر ایرانی و آگاهی از مختصات ویلا از در دیگر و از سمت آشپزخانه به‌راحتی با چاقو وارد ساختمان اصلی ویلا می‌شوند که مرحوم محمدی‌فر با مشاهده آن‌ها به اتاق خواب دخترش پناه می‌برد و مرحوم مهرجویی نیز با دو نفر از آن‌ها درگیر می‌شود که در حین این درگیری با ضربات متعدد چاقو به قتل می‌رسد.

این جزئیات با فیلم منتشرشده از بازسازی صحنه قتل که در آن متهمان ادعا می‌کنند که با ضربه به سر داریوش مهرجویی و سپس با استفاده از ضربات چاقو او را به قتل رسانده‌اند، در تناقض است.

فاضلی هریکندی همچنین ادعا کرد که دو متهم، پس از ورود به اتاقی که وحیده محمدی‌فر در آن پناه گرفته بود، از او طلا و زیورآلات خود را مطالبه کردند.

طبق ادعای این دو متهم در ابتدا قصد کشتن محمدی‌فر را نداشتند، اما با ورود طراح اصلی این سرقت که قبلاً با خانواده مهرجویی اختلاف داشت، او را تحریک و تهدید کرده و یکی از آن‌ها ضرباتی به خانم محمدی‌فر وارد کرده است. سپس سردسته متهمان که پیش‌تر ضرباتی که منجر به قتل داریوش مهرجویی شد، ضربه نهایی را با استفاده از چاقو به خانم محمدی‌فر وارد کرد که منجر به قتل او شد.

با توجه به اظهارات رئیس دادگستری البرز، دو تن از متهمان از جمله طراح و رهبر گروه به طور جداگانه اعلام کردند که خصومت شخصی با داریوش مهرجویی دلیل حمله آنها بود و سرقت را هدف اصلی نداشتند.

 پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش، کیفرخواست متهمان صادر شد
پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش، کیفرخواست متهمان صادر شد

با توجه به شرح کیفرخواست ارائه شده در این پرونده، ضرباتی که منجر به قتل هر دو قربانی شده‌اند، توسط یکی از متهمان وارد شده است. علاوه بر این متهمان دیگر نیز به اتهام معاونت در قتل یا شروع به قتل متهم شده‌اند و همچنین اتهام‌هایی مانند مشارکت در سرقت با سلاح سرد نیز در پرونده ثبت شده است.

با گذشت دو ماه از قتل کارگردان معروف ایرانی و همسر او، وحیده محمدی‌فر، مردم ایران هنوز با تردید به اظهارات مقامات قضایی نگاه می‌کنند، با توجه به برخی تناقض‌های موجود در ابتدای پرونده. اعلام این موضوع که دو تن از متهمان زیر سن قانونی هستند، شبهه را بیش از پیش تقویت کرده است که آیا این نوجوانان قادر به ارتکاب قتلی به این وحشتناکی هستند یا خیر؟ با این حال، به ادعای مقامات پلیس و دستگاه قضایی، دختر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر با مشاهده شواهدی که از متهمان به دست آمده است، این روایت را تایید کرده است.

شباهت قتل خانواده معروف سینمای ایران با قتل‌های زنجیره‌ای، به خصوص قتل داریوش فروهر و پروانه اسکندری در آذر ۱۳۷۷، باعث شد تا برخی از اهالی فرهنگ و هنر درخواست کنند گروهی از فعالان حقوقی مستقل در روند جزئیات این پرونده دخیل شوند و هرگونه شبهه درباره دخالت دیگران برطرف شود.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا