انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

سه مورد ابتلا به واریانت اومیکرون کووید-۱۹ در تورنتو تائید شد

تورنتو از شناسایی اولین موارد واریانت اومیکرون در سه نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ خبر داد

سه مورد ابتلا به واریانت اومیکرون کووید-۱۹ در تورنتو تائید شد

تورنتو روز جمعه از شناسایی سه مورد ابتلا به کووید-۱۹ به عنوان اولین موارد واریانت اومیکرون خبر داد که مجموع موارد شناسایی شده در انتاریو را به ۱۱ مورد می رساند.

سازمان بهداشت عمومی تورنتو (TPH) در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که دو نفر از سه شهروندی که نتیجه تست واریانت اومیکرون (B.1.1.529) آنها مثبت شده بود از سفر به نیجریه بازگشته بودند و نفر سوم نیز به سوئیس سفر کرده بود.

سازمان بهداشت عمومی تورنتو در بیانیه عصر روز جمعه گفت «سه مورد ابتلا گزارش شده در تورنتو اولین موارد ابتلا به واریانت اومیکرون هستند که از طریق توالی یابی ژنومی کامل به تائید رسیده اند.» «تیم مدیریت موارد ابتلا و ردیابی تماس فردی سازمان بهداشت عمومی تورنتو در حال پیگیری وضعیت این سه مبتلا است و راهنمایی های لازم برای شناسایی تماس های فردی نزدیک، قرنطینه و تست گیری را ارائه می کند.»

دکتر انا بنرجی (Anna Banerji) متخصص بیماری های عفونی کودکان گفت از این که یکی از موارد اومیکرون شناسایی شده یک کودک نوپا است که از سفر به کشورهای افریقایی مشمول محدودیت های مسافرتی دولت فدرال بازنگشته، نگران است اما غافلگیر نشده است. سه مورد ابتلا به واریانت اومیکرون کووید-۱۹ در تورنتو تائید شد

سه مورد ابتلا به واریانت اومیکرون کووید-19 در تورنتو تائید شد
سه مورد ابتلا به واریانت اومیکرون کووید-۱۹ در تورنتو تائید شد

بنرجی گفت «کل دنیا در هم تنیده است. کسی که از افریقای جنوبی پرواز می کند می تواند به هر کجای دنیا برود.» «به نظرم این که بگوییم یا فکر کنیم که می توانیم اومیکرون را صرفاً با مسدود کردن مسافرت ها از افریقای جنوبی کنترل کنیم یک مغالطه است مگر اینکه کل دنیا تمام سفرها را تعطیل کنند. نمی توانید این واریانت را حبس کنید. [این واریانت] از قبل به اینجا رسیده است.»

ماریا ساندارام (Maria Sundaram) ایپدمیولوژیست بیماری های عفونی گفت احتمالاً انتقال از طریق حضور در اجتماع از قبل در استان شروع‌شده است.

ساندارام گفت «ما خوش‌شانس هستیم که دانشمندان افریقای جنوبی توانستند [این واریانت] را شناسایی کنند و به دنیا هشدار دهند. اما به این معنا نیست که این واریانت از قبل به اینجا و به نوعی به درب خانه ما نرسیده است.» «داده های اولیه از لحاظ میزان انتقال پذیری نشان می دهد که این واریانت بسیار انتقال پذیر است، در حال حاضر در افریقای جنوبی در رقابت با دلتا در حال غلبه است که واقعیت بسیار ترسناکی است. ما واقعاً داده های چندانی در مورد شدت احتمالی این بیماری نداریم. بنابراین یکی از مسائلی که من همچنان تحت نظر خواهم گرفت همین موضوع است.»

مجموعاً پنج مورد جدید ابتلا به واریانت اومیکرون در روز جمعه گزارش شد که دو مورد در منطقه تورنتو بزرگ شناسایی شده است.

سازمان بهداشت عمومی منطقه یورک گفت اولین مورد ابتلا واریانت اومیکرون در یک کودک کوچک‌تر از سن ۱۲ سال در وان (Vaughan) شناسایی شده است. در همین حین مسئولان دورهام نیز مورد دوم ابتلا به اومیکرون را در این منطقه تائید کردند.

دکتر کییران مور کارشناس ارشد پزشکی بهداشت انتاریو اوایل این هفته گفت که شناسایی موارد بیشتر واریانت اومیکرون در استان اجتناب ناپذیر است و بالاخره اتفاق می افتد.

سه مورد ابتلا به واریانت اومیکرون کووید-۱۹ در تورنتو تائید شد

قرار گیری در معرض کووید-۱۹ در رستورانی در دان تاون تورنتو

سه مورد ابتلا به واریانت اومیکرون کووید-۱۹ در تورنتو تائید شد

اولین موارد اومیکرون در تورنتو در همان روزی تائید شدند که سازمان بهداشت تورنتو در مورد احتمال قرارگیری در معرض کووید-۱۹ به دلیل حضور یک مورد مشکوک به اومیکرون در یکی از رستوران‌های دان تاون به مردم اطلاع رسانی کرده بود.

سازمان بهداشت تورنتو گفت یکی از کارکنان رستوران پیکولو کافه ای وینو (Piccolo Caffe E Vino) واقع در جان استریت (John Street) در حوالی ادلاید استریت (Adelaide Street) که نتیجه تست کووید-۱۹ او مثبت شده است در فاصله بین ساعت ۹ شب تا صبح در تاریخ های ۲۶ و ۲۷ نوامبر در این رستوران حضور داشته است.

مسئولان گفتند که این مورد به دلیل سابقه سفر اخیر فرد مبتلا به افریقای جنوبی به عنوان مشکوک به واریانت اومیکرون بررسی می شود. سه مورد ابتلا به واریانت اومیکرون کووید-۱۹ در تورنتو تائید شد

مسئولان بهداشت عمومی از تمامی افرادی که در این فاصله زمانی در رستوران حضور داشته اند خواستند که شورا تست کووید-۱۹ انجام بدهند و علائم بیماری را به مدت ۱۰ روز پس از مراجعه خود به رستوران تحت نظر بگیرند.

مسئولان روز جمعه با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کردند که «هیچ خطری برای افرادی که خارج از این تاریخ و زمان به رستوران مورد نظر مراجعه کرده اند وجود ندارد.» «سازمان بهداشت عمومی تورنتو تمامی تماس های نزدیک شناخته شده را پیگیری کرده و از این افراد خواسته است که به مدت ۱۰ روز قرنطینه شخصی را رعایت کنند و تست انجام دهند.»

سازمان بهداشت عمومی تورنتو در ادامه گفت که این رستوران برخلاف الزامات قانون بازگشایی انتاریو سوابق تماس مشتریان را برای کسانی که در داخل رستوران غذا صرف می کرده اند نگهداری نمی کرده است و در حال حاضر تحت بررسی قرار دارد.

سه مورد ابتلا به واریانت اومیکرون کووید-۱۹ در تورنتو تائید شد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا