انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

صدور حکم ۸ سال زندان برای راننده کامیون بدلیل حادثه منجر به مرگ ۴ شهروند از جمله یک خانواده ۳ نفره

محکومیت راننده کامیون بدلیل حادثه منجر به مرگ ۴ شهروند

صدور حکم ۸ سال زندان برای راننده کامیون بدلیل حادثه منجر به مرگ ۴ شهروند از جمله یک خانواده ۳ نفره

یک راننده کامیون در پی تصادف هولناک در بزرگراه ۴۰۰ در سال ۲۰۱۶ بدلیل سهل انگاری های جنایی منجر به مرگ ۴ شهروند و همچنین جراحات وارده متهم غیرعمد شناخته شد و به ۸ سال زندان محکوم گردید.

ساربجیت ماتارو ۴۰ ساله (Sarbjit Matharu) در ماه اپریل مقصر شناخته شد. صدور حکم ۸ سال زندان برای راننده کامیون بدلیل حادثه منجر به مرگ ۴ شهروند از جمله یک خانواده ۳ نفره

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

روز جمعه در پی صدور حکم قاضی، ساربجیت ماتارو در ارتباط با ۴ مورد سهل انگاری جنایی منجر به مرگ به ۸ سال زندان و همچنین همزمان بدلیل سهل انگاری های جنایی منجر به صدمات جسمی و مجروحیت فیزیکی ناشی از یک مورد غیرعمد به ۴ سال زندان محکوم کرد. صدور حکم ۸ سال زندان برای راننده کامیون بدلیل حادثه منجر به مرگ ۴ شهروند از جمله یک خانواده ۳ نفره

صدور حکم 8 سال زندان برای راننده کامیون بدلیل حادثه منجر به مرگ 4 شهروند از جمله یک خانواده 3 نفره
صدور حکم ۸ سال زندان برای راننده کامیون حادثه منجر به مرگ ۴ شهروند خانواده ۳ نفره

همچنین دادگاه ساربجیت ماتارو را از رانندگی به مدت ۱۰ سال منع کرد.

قاضی دادگاه عالی انتاریو، میکاییل کُد (Michael Code) در روز جمعه اظهار نمود: «افراد بسیاری در این تصادف صدمه دیدند و درجه جراحت بالا بود.»

این حادثه در تاریخ ۲۴ جون سال ۲۰۱۶ ساعت ۱۰ شب در باند جنوبی بزرگراه ۴۰۰ در نزدیکی خیابان فینچ رخ داد. ۱۱ خودرو در این تصادف صدمه دیدند.

۳ نفر از جانباختگان اعضای یک خانواده بودند؛ والبونا واکشی ۳۵ ساله (Valbona Vokshi) به همراه دختر ۵ ساله‌اش ایزابلا کوچی (Isabela Kuci) و مادربزرگ ۵۵ ساله به نام جمایل واکشی (Xhemile Vokshi). صدور حکم ۸ سال زندان برای راننده کامیون بدلیل حادثه منجر به مرگ ۴ شهروند از جمله یک خانواده ۳ نفره

صدور حکم 8 سال زندان برای راننده کامیون بدلیل حادثه منجر به مرگ 4 شهروند از جمله یک خانواده 3 نفره
صدور حکم ۸ سال زندان راننده کامیون حادثه منجر به مرگ ۴ شهروند یک خانواده ۳ نفره

این خانواده در زمان تصادف از واندرلند کانادا برمی‌گشتند.

خواهر والبونا واکشی، بلرتا واکشی (Blerta Vokshi) که به همراه پسر دو ساله‌اش از تصادف جان سالم بدر برده بود، روز جمعه اظهارات خود را پس از محاکمه در داگاه مطرح نمود.

وی اظهار کرد:« ۴ انسان بی گناه زندگی‌های خود را از دست دادند و یکی از آن‌ها فقط یک بچه ۵ ساله با کلی برنامه و آرروزهایی بودند که از آن‌ها دزدیده شد.»

افزود:« از همینجا قدردانی خود را از دادگاه اعلام می‌کنم و امیدوارم این محکومیت کمی مرا آرام کند و سیستم عدالت را به سوی جلوگیری از اتفاقات ناگوار آینده سوق دهد. مانند همان اتفاقی که من و خانواده‌ام را در ۵ سال اخیر آزار داده است.»

چهارمین قربانی خانمی ۲۷ ساله به نام ماریا لیپسکا (Maria Lipska) بود. صدور حکم ۸ سال زندان برای راننده کامیون بدلیل حادثه منجر به مرگ ۴ شهروند از جمله یک خانواده ۳ نفره

صدور حکم 8 سال زندان برای راننده کامیون بدلیل حادثه منجر به مرگ 4 شهروند از جمله یک خانواده 3 نفره
صدور حکم ۸ سال زندان راننده کامیون حادثه منجر به مرگ ۴ شهروند یک خانواده ۳ نفره

قاضی دادگاه عالی، میکاییل کُد در رای نهایی ماتارو در ماه اپریل، دریافت که ماتارو قبل از رانندگی فقط دو ساعت خوابیده بود. همچنین قاضی اظهار نمود ماتارو حین رانندگی حواسش به تماس‌های طولانی دوستانش پرت شده بود.

ماتارو مقصر را کارفرمای خود، شرکت حمل و نقل رینبو (Rainbow Transport) می‌دانست که به او فشار می‌آوردند تا بدون خواب و استراحت کافی به موقع کار را به اتمام برساند. اما قاضی در پاسخ اذعان نمود: « تصمیم با او بود. می‌توانست کار را نادیده بگیرد و در مقابل فشار کارفرمای خود در برابر شکستن قانون بایستد.»

قاضی تاکید نمود تا پیغامی در راستای غیرقابل قبول بودن خواب‌آلودگی رانندگان به شرکت باربری ارسال شود.

قاضی گفت : « همانطور که از نتیجه فاجعه‌بار این حادثه پیداست، سود و زیان این کار با هم سنخیت ندارند و راننده کامیون نباید تصور کند این گونه تصمیمات پسندیده است.» 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا