انتاریوجدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

ترودو در پی آگهی تبلیغاتی دولت فورد در مورد بستن مرزها با ادعای او مخالفت کرد

ترودو : حملات شخصی فورد قابل‌درک نیست و اگر بخواهم روراست باشم هیچ کمکی به مردم انتاریو نمی‌کند

ترودو در پی آگهی تبلیغاتی دولت فورد در مورد بستن مرزها با ادعای او مخالفت کرد

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا روز جمعه در مقابل درخواست‌های مداوم انتاریو برای محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تر مسافرتی واکنش نشان داد و گفت درحالی که استان با موج سوم کووید-۱۹ دست‌ و پنجه نرم می‌کند، نشانه گرفتن انگشت اتهام، کمکی به مردم انتاریو نمی‌کند. ترودو در پی آگهی تبلیغاتی دولت فورد در مورد بستن مرزها با ادعای او مخالفت کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

اظهارات ترودو در پاسخ به یک آگهی تبلیغاتی بود که روز پنجشنبه توسط حزب محافظه‌کار پیشرو انتاریو منتشر شد، که ترودو را به ناتوانی در اجرای مناسب محدودیت سفر به استان متهم می‌کرد.

نخست‌وزیر گفت که اتاوا حاضر است در مورد محدودیت بیشتر تعداد افراد مجاز به ورود به استان با انتاریو همکاری کند، اما یادآور شد که پس از درخواست هفته گذشته استان انتاریو برای کنترل سخت‌گیرانه‌تر در مرزهای زمینی، هنوز تماسی از داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو دریافت نکرده است.

ترودو در کنفرانس خبری روز جمعه گفت، «اگر دولت انتاریو می‌خواهد در مورد تعداد مردمی که وارد انتاریو می‌شوند کار بیشتری انجام دهد، بسیار خوشحال خواهیم شد تا در این مورد با آنها همکاری کنیم.»

«اما می‌دانید که بیش از یک هفته از زمانی که ما این درخواست را مستقیماً از نخست‌وزیر انتاریو دریافت کردیم می‌گذرد، اما هیچ پیگیری در این مورد انجام نداده‌اند، به‌جز حملات شخصی، که قابل‌درک نیست و اگر بخواهم روراست باشم، هیچ کمکی به مردم انتاریو نمی‌کند.» ترودو در پی آگهی تبلیغاتی دولت فورد در مورد بستن مرزها با ادعای او مخالفت کرد

ترودو در پی آگهی تبلیغاتی دولت فورد در مورد بستن مرزها با ادعای او مخالفت کرد
ترودو در پی آگهی تبلیغاتی دولت فورد در مورد بستن مرزها با ادعای او مخالفت کرد

ترودو گفت که پیشنهاد داده بود محدودیت‌های شدیدتری نسبت به کارگران موقت خارجی و کارگران بخش کشاورزی، همین‌طور نسبت به معافیت‌های مشفقانه و دانشجویان بین‌المللی اعمال کند و یادآور شد که انتاریو ورود ۳۰،۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی در طول ماه گذشته را تائید کرده بود.

سخنگوی داگ فورد گفت این استان به «صراحت» اعلام کرده است جلوگیری از ورود واریانت های نگران‌کننده به کشور نیازمند اقدامات بیشتری از جانب دولت فدرال است.

الکساندرا ادامو (Alexandra Adamo) در ایمیلی اظهار داشت، «واریانت های کووید-۱۹ محرک موج سوم ما نتیجه مستقیم اقدامات ضعیف در مرزهای ماست، به همین دلیل است که بارها از دولت فدرال درخواست کرده‌ایم برای مهار این وضعیت چندین اقدام دیگر، ازجمله ممنوعیت تمامی سفرهای غیرضروری، اجرای تست‌گیری اجباری PCR برای مسافران بین استانی و حذف راه‌های تقلب قانونی ورود از مرزهای زمینی به‌وسیله قرنطینه سه‌روزه در هتل را، به اجرا بگذارد.»

«ما برای ممنوع کردن دانشجویان بین‌المللی درخواست رسمی ندادیم اما انتظار داشتیم که دولت فدرال راه‌حل‌هایی برای کاهش ورود مبتلایان و انتقال اولیه واریانت ها به کانادا ارائه کند.

هفته گذشته، دولت انتاریو به‌ طور رسمی از اتاوا درخواست کرد که قوانینی مشابه با آنچه در مورد مسافران پروازهای ورودی خارجی وجود دارد در مورد مسافران هوایی بین استانی نیز اعمال کند و مسافران ورودی به کانادا از طریق گذرگاه‌های زمینی را به قرنطینه در هتل ملزم کند.

در همان هفته گذشته اتاوا گفت الزامات قرنطینه در هتل را در گذرگاه‌های مرزی اعمال نخواهد کرد، اما یادآور شد که استان‌ها اگر بخواهند می‌توانند اقدامات خود را در مرزهای زمینی به اجرا بگذارند.

روز جمعه نیز دولت انتاریو گفت در حال همکاری با اتاوا برای فراهم کردن تست‌های رایگان فوری آنتی‌ژن کووید-۱۹ برای کارکنان کسب‌ و کارهای کوچک و متوسط به‌ عنوان بخشی از برنامه غربالگری مبتلایان بدون علامت است.

استان انتاریو گفت کیت تست‌ها از طریق اتاق‌های بازرگانی و سازمان‌های محلی مشارکت‌کننده توزیع خواهد شد و از قبل بیش از ۷۶۰،۰۰۰ تست به ۲۸ اتاق بازرگانی ارسال‌ شده است.

بنا بر گفته مسئولان استان، بیش از ۵۰ اتاق بازرگانی دیگر نیز نسبت به این برنامه ابراز آمادگی کرده‌اند.

نخست‌ وزیر کانادا  جاستین ترودو    نخست‌ وزیر کانادا    جاستین ترودو  نخست‌ وزیر کانادا  جاستین ترودو   نخست‌ وزیر کانادا جاستین ترودو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا