جدیدترین اخبارجهان

ترامپ در مقابل بایدن؛ چه کسی در نظرسنجی ها پیشتاز است؟

هرچند باید توجه داشت که نظرسنجی‌های قبل از انتخابات قدرت پیش‌بینی محدودی برای نتیجه نهایی تا پایان تابستان در یک سال انتخاباتی دارند

ترامپ در مقابل بایدن، چه کسی در نظرسنجی ها پیشتاز است؟

پنجم نوامبر آمریکایی ها رئیس جمهور بعدی خود را انتخاب خواهند کرد.

نامزدهای پیشتاز تقریباً به طور قطع مانند سال ۲۰۲۰ خواهند بود. جو بایدن، رئیس جمهور فعلی برای نامزدی دموکرات ها با رقابت قابل قبولی روبرو نیست. سلف او در قدرت، دونالد ترامپ در انتخابات جمهوری خواهان پیروز شده است. این اولین انتخابات مجدد در ۷۰ سال اخیر خواهد بود.

ترامپ در مقابل بایدن، چه کسی در نظرسنجی ها پیشتاز است؟
ترامپ در مقابل بایدن، چه کسی در نظرسنجی ها پیشتاز است؟

پس از شکست او در انتخابات قبلی، حامیان ترامپ سعی کردند نتیجه را باطل کنند. او با اتهامات فدرال به دلیل مشارکت در آن طرح و همچنین سه پرونده جنایی دیگر مواجه بود. ریاست جمهوری بایدن با تورم بالا، لوایح بزرگ سیاست صنعتی و آشفتگی در خارج از کشور، در افغانستان، اوکراین و خاورمیانه تعریف شده است. بایدن محبوب نیست. انتخابات یک رقابت محبوبیت خواهد بود تا یک همه پرسی.

در اینجا می‌توانید آخرین نظرسنجی‌ها را بیابید، هرچند باید توجه داشت که نظرسنجی‌های قبل از انتخابات قدرت پیش‌بینی محدودی برای نتیجه نهایی تا پایان تابستان در یک سال انتخاباتی دارند.

تاریخ های کلیدی

هنوز چند ماه دیگر تا انتخابات باقی مانده، اما با تصمیم گیری دو نامزد، مبارزات انتخاباتی می تواند به طور جدی آغاز شود.

۲۵ مارس محاکمه ترامپ آغاز شد

اولین محاکمه جنایی آقای ترامپ از چهار محاکمه جنایی در منهتن آغاز می شود. این یکی مربوط به پولی است که قبل از انتخابات ۲۰۱۶ به یک ستاره فیلم های پورن پرداخت شده است. دادستان ها ادعا می کنند که آقای ترامپ سوابق تجاری را جعل کرده تا این پرداخت را پنهان کند. آقای ترامپ تخلفات را رد می کند.

ترامپ در مقابل بایدن، چه کسی در نظرسنجی ها پیشتاز است؟
ترامپ در مقابل بایدن، چه کسی در نظرسنجی ها پیشتاز است؟

۱۵ جولای کنوانسیون ملی جمهوری خواهان

به طور معمول یک مسابقه چهار روزه برای نامزد منتخب حزب، حزب به طور رسمی یک نامزد ریاست جمهوری و معاون ریاست جمهوری در میلواکی را انتخاب می کند.

۱۹ اوت کنوانسیون ملی دموکراتیک

مشابه کنوانسیون جمهوری خواهان در یک ماه قبل، دموکرات ها رسما آقای بایدن را به عنوان نامزد ریاست جمهوری خود در شیکاگو معرفی خواهند کرد.

۱۶ سپتامبراولین مناظره ریاست جمهوری

قرار است دو نامزد اصلی در ماه آینده برای سه مورد از آنها ملاقات کنند و هر بار به مدت ۹۰ دقیقه مسائل مهم (یا حداقل مبادله توهین‌ها) را حل کنند. نامزدهای معاونت ریاست جمهوری آنها نیز یک بار مناظره خواهند کرد.

۵ نوامبر روز انتخابات

نظرسنجی ها در روز سه شنبه در اوایل نوامبر باز می شوند، اگرچه رای گیری زودهنگام و طرح های رای گیری پستی به این معنی است که بسیاری از آمریکایی ها قبلاً رای داده اند. شمارش آرا در برخی ایالت ها هفته ها ادامه خواهد داشت.

ترامپ در مقابل بایدن، چه کسی در نظرسنجی ها پیشتاز است؟
ترامپ در مقابل بایدن، چه کسی در نظرسنجی ها پیشتاز است؟

۶ ژانویه ۲۰۲۵صدور گواهینامه نتایج

پس از شمارش همه آرا، نتایج باید توسط کنگره تایید شود. در سال ۲۰۲۱ حامیان آقای ترامپ که معمولاً یک رویداد طرفدار رسمی بود به ساختمان کنگره یورش بردند تا صدور گواهینامه را متوقف کنند. او به اتهام نقش داشتن در این حمله محاکمه می شود.

۲۰ ژانویه ۲۰۲۵افتتاحیه

رئیس جمهور جدید (خوب، تازه انتخاب شده) برای دومین دوره ریاست جمهوری خود در پله های ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی سوگند یاد خواهد کرد.

جو بایدن با سن ۸۱ سالگی، مسن ترین نامزد ریاست جمهوری از احزاب اصلی تاریخ خواهد بود و رکورد خود را که در سال ۲۰۲۰ ثبت شده بود خواهد شکست. آقای بایدن در سن ۳۰ سالگی یک کرسی در سنا به دست آورد و بیش از سه دهه آن را حفظ کرد. او در سال های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ نامزدهای ناموفق برای ریاست جمهوری ارائه کرد و معاون باراک اوباما بود.

علیرغم شهرت او به عنوان یک دموکرات میانه رو، در مقام ریاست جمهوری، برای گسترش ایالت تلاش کرده و برای اتحادیه ها لابی کرده است. او همچنین رهبری یک ائتلاف بین المللی برای حمایت از اوکراین در برابر تهاجم روسیه را بر عهده داشته است. اگرچه او قول می‌دهد در صورت انتخاب مجدد کار را تمام کند، بسیاری از رأی‌دهندگان فکر می‌کنند که این کار ممکن است او را تمام کند.

کمپین فوق العاده دونالد ترامپ پس از دوره نه چندان چشمگیر او به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا، که اندکی پس از حمله مسلحانه طرفدارانش به ساختمان کنگره به پایان رسید، به پایان رسید. نقش ادعایی وی در تحریک این حمله و تلاش گسترده تر برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ منجر به دو کیفرخواست جنایی در دادگاه فدرال و دادگاه ایالتی جورجیا شد.

او با دو نفر دیگر مواجه است که مجموعاً ۹۱ اتهام جنایت دارد. این مرد ۷۷ ساله هرگونه تخلف را انکار می کند. آقای ترامپ یک میلیاردر است که قبل از تبدیل شدن به یک ستاره تلویزیونی واقعیت، بسیاری از پول خود را در املاک به دست آورد. این بار مبارزات انتخاباتی او موضوعات آشنای فرهنگی،جنگ ، ساخت دیوار مرزی، جنون جناحی چپ را با نارضایتی های تازه علیه وکلایی که پرونده های او را تحت تعقیب قرار می دهند و قضاتی که بر آنها نظارت می کنند جفت می کند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا