جدیدترین اخبارجهان

لوید آستین در کی‌یف: آمریکا در کنار اوکراین می‌ماند

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا از اوکراین برای تأیید حمایت از جنگ با روسیه، بازدید می کند

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در کی‌یف: آمریکا در کنار اوکراین می‌ماند

وزیر دفاع ایالات متحده، لوید آستین روز دوشنبه برای یک سفر از پیش اعلام نشده وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد.

لوید آستین در کی‌یف: آمریکا در کنار اوکراین می‌ماند
لوید آستین در کی‌یف: آمریکا در کنار اوکراین می‌ماند

لوید آستین در یک پست رسانه اجتماعی گفت که او برای ارائه یک پیام مهم به این کشور سفر کرده است: ایالات متحده به ایستادن در کنار اوکراین برای مبارزه و آزادی آنها در برابر تجاوز روسیه، هم اکنون و هم در آینده ادامه خواهد داد.

انتظار می‌رفت لوید آستین با مقامات اوکراینی برای گفتگو در مورد حمایت ایالات متحده ملاقات کند چراکه دولت بایدن به دنبال اطمینان دادن به کی‌یف است تا تسلیحات و سایر قابلیت‌های میدان نبرد مورد نیاز برای عقب راندن نیروهای متجاوز روسیه را در ماه‌های زمستان فراهم کند.

سفر لوید آستین به کیف اندکی پس از آن صورت گرفت که ارتش اوکراین از پیشروی های جدید در مناطق تحت کنترل روسیه در شرق این کشور خبر داد.

بر اساس اطلاعات اولیه‌ای که ناتالیا هومنیوک، سخنگوی ارتش اوکراین به اشتراک گذاشته، نیروهای اوکراینی از رودخانه دنیپرو در منطقه خرسون عبور کرده و دو تا پنج مایل به داخل سرزمینی که برای ماه ها توسط نیروهای روسی اشغال شده بود پیشروی کردند.

در صورت تایید، این اولین پیشروی نظامی قابل توجه اوکراین در چند ماه اخیر خواهد بوده زیرا درگیری های شدید در نزدیکی شهرهای کوپیانسک و آودیوکا ادامه دارد.

با نزدیک شدن به زمستان سخت اوکراین، روسیه حملات موشکی و پهپادهای مملو از مواد منفجره را در سراسر خط مقدم که تقریباً ۶۰۰ مایل از شمال به جنوب در سراسر شرق اوکراین و حتی دور از آن امتداد دارد، تشدید کرده است.

ارتش اوکراین اعلام کرد که ۱۵ پهپاد از ۲۰ پهپاد را که روز یکشنبه در کی‌یف و دو منطقه دیگر پرتاب شده بود، سرنگون کرد.

تلفات جانی گزارش نشده است.

با این حال، شهر جنوب شرقی خرسون در امان نبود. الکساندر پروکودین، فرماندار منطقه اطراف خرسون گفت که دو نفر صبح روز دوشنبه در اثر گلوله باران پارکینگ یک شرکت حمل و نقل در پایتخت منطقه توسط روسیه کشته شدند.

خرسون تنها شهر بزرگی بود که از زمانی که ارتش ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ حمله تمام عیار خود به اوکراین را آغاز کرد، به دست روسیه افتاد. روسیه از زمانی که نیروهایش مجبور به خروج از این کشور شدند، به هدف قرار دادن خرسون با موشک و توپ ادامه داده است.

این حمله متقابل از زمانی که به طور جدی در ژوئن ۲۰۲۳ آغاز شد، پیشرفت ناچیزی در زمین جنگ بوده و با توجه به اینکه جنگ بین اسرائیل و حماس توجه جهانی را از اوکراین دور کرده، دیدار لوید آستین و تأیید مجدد حمایت ایالات متحده آمریکا در روز دوشنبه یک تقویت مثبت برای کی‌یف است. 

اگر پیشروی در عرض رودخانه دنیپر تأیید شود، ممکن است به حفظ تمایل سیاستمداران در واشنگتن و اروپا برای حمایت از تلاش‌های جنگی اوکراین کمک کند.

لوید آستین در کی‌یف: آمریکا در کنار اوکراین می‌ماند
لوید آستین در کی‌یف: آمریکا در کنار اوکراین می‌ماند
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا