ایرانجدیدترین اخبارجهان

آمریکا در دور جدید تحریم ها شبکه تجارت نفت و پتروشیمی ایران را هدف قرار داد

آمریکا ۱۵ نهاد و شخص حقیقی که در تجارت نفت و پتروشیمی ایران با آسیای شرقی نقش داشتند را تحریم کرد

آمریکا در دور جدید تحریم ها شبکه تجارت نفت و پتروشیمی ایران را هدف قرار داد

ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه تحریم هایی را علیه شبکه ای از افراد و نهادهای متهم به همکاری برای تحویل و فروش محصولات نفتی و پتروشیمی ایران به آسیای شرقی اعلام کرد، در حالی که همزمان واشینگتن به دنبال احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران است.

ایالات متحده ۱۵ فرد و نهادی را که در فروش و ارسال غیرقانونی نفت، فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی ایران دست داشته‌اند، تحت تحریم قرار داد. این نهادها که در ایران، ویتنام، سنگاپور، امارات متحده عربی (UAE) و هنگ کنگ واقع شده‌اند، از تجارت نفت و فرآورده های نفتی ایران که میلیون‌ها دلار درآمد غیرقانونی ایجاد کرده است، حمایت کرده بودند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شبکه از مجموعه درهم تنیده ای از شرکت‌های اصلی مستقر در خلیج فارس برای تسهیل تحویل و فروش صدها میلیون دلار محصولات شرکت‌های ایرانی به شرق آسیا استفاده می‌کند.

هفته گذشته مذاکرات غیرمستقیم بین تهران و واشینگتن بدون دستیابی به موفقیت در مورد چگونگی احیای توافق هسته ای برجام ۲۰۱۵ در دوحه به پایان رسید.

برایان نلسون (Brian Nelson) معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این بیانیه گفت «در حالی که ایالات متحده متعهد به دستیابی به توافقی با ایران برای بازگشت متقابل به پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک است، ما همچنان از تمام اختیارات خود برای اعمال تحریم‌ها بر فروش نفت و پتروشیمی ایران استفاده خواهیم کرد.»

از جمله نهادهایی که در اقدام روز چهارشنبه تحت تحریم قرار گرفتند شرکت پتروشیمی جم مستقر در ایران بود که خزانه داری ایالات متحده این شرکت را به صادرات محصولات پتروشیمی به ارزش صدها میلیون دلار به شرکت های سراسر شرق آسیا متهم کرد که به گفته خزانه داری بسیاری از محصولات پتروشیمی برای ارسال به چین  به شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران فروخته شد.

علاوه بر این، وزارت خزانه داری هشت نهاد و دو شخص حقیقی در ایران، هنگ کنگ و امارات را تحت تحریم قرار داد که از مشارکت مستمر شرکت نفتیران اینترترید، پتروشیمی ایران، شرکت بازرگانی صنعت پتروشیمی خلیج فارس، تریلیانس و شرکت نفت بهران در فروش نفت و فرآورده های نفتی ایران در خارج از کشور حمایت می کنند.

آمریکا در دور جدید تحریم ها شبکه تجارت نفت و پتروشیمی‌ایران را هدف قرار داد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا