انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

نرخ فروش خانه در تورنتو نسبت به ماه مشابه در سال گذشته ۴۱ درصد کاهش یافته است

هیئت املاک و مستغلات  اعلام کرد فروش خانه در تورنتو ۴۱ درصد نسبت به جون ۲۰۲۱ کاهش یافته است

نرخ فروش خانه در تورنتو نسبت به ماه مشابه در سال گذشته ۴۱ درصد کاهش یافته است

هیئت املاک و مستغلات منطقه روز چهارشنبه گفت به دلیل تاثیر افزایش هزینه های وام بر بازار مسکن نرخ فروش خانه های تورنتو در ماه جون در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته کمی بیش از ۴۱ درصد کاهش یافته است.

هیئت املاک منطقه ای تورنتو گفت که در ماه گذشته حدود ۶،۴۷۴ خانه تغییر مالکیت دادند که این رقم نسبت به ۱۱،۰۵۳ خانه در ماه جون سال قبل کاهش یافته است. فروش ماه جون نسبت به ماه مه نیز کاهش یافته است.

نرخ فروش خانه در تورنتو نسبت به ماه مشابه در سال گذشته 41 درصد کاهش یافته است
نرخ فروش خانه در تورنتو نسبت به ماه مشابه در سال گذشته ۴۱ درصد کاهش یافته است

در حالی که هیئت املاک و مستغلات بخشی از کاهش بین ماه های مه و جون را به روندهای فصلی نسبت داد، گفت که این رقم و فروش سال به سال نشان می دهد که شرایط فعلی و وضعیت آرام تر بازار ادامه خواهد داشت.

کوین کریگر (Kevin Crigger) رئیس هیئت املاک و مستغلات تورنتو در بیانیه ای گفت «فروش خانه از طرفی تحت تاثیر چالش های توان خرید ناشی از افزایش نرخ وام مسکن قرار گرفته است و از طرفی تحت تاثیر اثرات روانشناختی وضعیت بازار قرار دارد که در این حالت آن دسته از خریداران مسکن که می توانند هزینه های وام بالاتر را بپردازند، فعلا دست نگه داشته اند تا ببینند قیمت خانه به کجا ختم می شود.»

کریگر گفت «انتظار می‌رود در ماه‌های آهسته تر تابستانی نیز شرایط کنونی بازار به همین صورت باقی بماند.»

پیش‌بینی کریگر در حالی صورت می‌گیرد که خرید و فروش خانه در چندین بازار مسکن در کشور از جمله ونکوور، تورنتو و کلگری در ماه‌های اخیر با کاهش روبرو بوده است.

مشاوران املاک و اقتصاددانان این پدیده را به افزایش نرخ بهره و وام مسکن و همچنین تورم نسبت می دهند که اخیراً به ۷.۷ درصد رسیده است که بالاترین رقم در ۴۰ سال اخیر بوده است. بانک مرکزی کانادا اعلام کرده است که ممکن است افزایش های بیشتری برای نرخ بهره اصلی در راه باشد.

این شرایط به معنای قدرت خرید کمتری برای خریداران بالقوه است، اما بازار همچنان به نفع آنها تغییر می‌کند، زیرا خانه‌ها برای مدت طولانی‌تری در انتظار فروش می مانند و اغلب از جنگ‌های پیشنهاد قیمت سرسام آوری که ماه‌ها پیش داشتند، بی بهره می مانند.

اگرچه در ماه جون خانه‌ها به طور متوسط با قیمت پایین تری نسبت به قیمت معاملات ماه مه فروخته شدند، اما قیمت‌ها همچنان نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

میانگین قیمت مسکن در این منطقه (تورنتو) در ماه گذشته به ۱,۱۴۶,۲۵۴ دلار رسید که تقریباً پنج درصد افزایش نسبت به جون ۲۰۲۱ نشان می‌دهد. متوسط قیمت های ماه جون نسبت به مه ۲۰۲۲ تقریباً شش درصد کاهش داشت.

افزایش قیمت‌ها نسبت به سال گذشته در همه گروه‌های مسکن مشاهده شد و به مناطق اطراف تورنتو نیز کشیده شد.

میانگین قیمت‌ها در ۴۱۶ (نام مستعار شهر تورنتو جدا از حومه‌های آن) به ۱,۷۳۷,۰۱۲ دلار برای خانه‌های مستقل، ۱,۰۲۷,۰۵۰ دلار برای خانه‌های شهری و ۷۷۱,۲۶۷ دلار برای آپارتمان‌ها رسید.

در مناطق حومه شهری منطقه تورنتو بزرگ، معروف به ۹۰۵، متوسط قیمت برای خانه مستقل بیش از ۱،۳۶۱،۸۶۲ دلار، برای خانه شهری ۹۰۶،۳۱۱ دلار و برای کاندو ۶۹۲،۵۹۸ دلار بود.

تعداد خانه های جدید فهرست شده برای فروش در ماه گذشته با یک درصد افزایش نسبت به جون ۲۰۲۱ به ۱۶،۳۴۷ خانه افزایش یافت. علاوه بر این نسبت به مه ۲۰۲۲ تعداد خانه های فهرست شده برای فروش ۱۲ درصد کاهش یافت.

فروش خانه در تورنتو انتاریو کانادا    فروش خانه در تورنتو انتاریو کانادا  فروش خانه در تورنتو انتاریو کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا