جدیدترین اخبارجهان

اوکراین هفته وحشتناکی را پشت سر گذاشت

اوکراین در تلاش است که بگوید جنگ چقدر بد پیش می‌رود

اوکراین هفته وحشتناکی را پشت سر گذاشت

ارائه یک ارزیابی عمومی صریح از میزان ضعیف بودن یک درگیری می تواند حرکتی نابخردانه باشد، زیرا می تواند منجر به تخلیه روحیه و حمایت شود. پس از اینکه اوباما سربازان خود را در افغانستان تقویت کرد، حمایت عمومی تا حدی به دلیل عدم واقع گرایی در مورد چگونگی جنگ در طول سال ها کاهش یافت.

اوکراین هفته وحشتناکی را پشت سر گذاشت
اوکراین هفته وحشتناکی را پشت سر گذاشت

نمایش بد اوکراین از مشکلاتش بیشتر به دلیل نزدیک بینی متحدانش است.

عدم تفاهم در بخش هایی از کنگره آمریکا نفس گیر است. یکی از نمایندگان کنگره این هفته پیشنهاد کرد که اوکراین باید یک برچسب قیمت محدود و یک هدف خاص و ساده را نام ببرد. پس از دو جنگ انتخابی آمریکا در دو دهه، با هزینه تریلیون ها دلار، این که خاطرات کنگره آنقدر کوتاه و درک آن بسیار محدود است، خیره کننده است.

در عوض، کی‌یف به طور مداوم به موفقیت های گذشته و اهداف آینده اشاره می کند. آنها حدود نیمی از سرزمینی را که روسیه در سال گذشته تصرف کرده بود، پس گرفته اند. آنها به حضور روسیه در دریای سیاه از نظر استراتژیک آسیب رسانده اند. زلنسکی گفت آنها برای سال ۲۰۲۴ برنامه ای دارند، اما مخفی است.

با این حال، در حقیقت، مفیدترین تیتر برای کی‌یف باید این باشد که اکنون خطوط مقدم برای آنها به طرز غیرقابل توصیفی تاریک است. تقریباً از هر جهت، اخبار تلخ است. نیروهای روسی در بخش‌هایی از شهر آودیوکا در شرق این شهر پنهان شده‌اند، اما به نظر می‌رسد شهر دیگری در مسکو علیرغم حداقل اهمیت آن، از جان باختن هزاران نفر راضی است. در امتداد خط مقدم زاپروژیا، جایی که ضد حمله متمرکز بود، اما در نهایت کند و بدون پاداش بود، یگان‌های روسی با قدرتی تازه بازگشته‌اند و دفاع برای اوکراین گران تمام می‌شود. اوکراین با کمی پیشروی در خطوط روسیه از رودخانه دنیپرو عبور کرده است. تلفات بسیار زیاد بوده است، خطوط تدارکات آنها مشکل دارد، و چشم انداز آنها کم رنگ است.

مقامات اوکراینی می گویند که کی‌یف اکنون تقریباً شبانه با حملات موشکی کروز روبرو است که عمدتاً توسط پدافند هوایی مهار می‌شود. تا زمانی که این حفاظت ها ادامه داشته باشد، اوکراین ممکن است شانس ورود به بهار را با زیرساخت های دست نخورده خود داشته باشد. اما به گفته دولت بایدن، هنگامی که پول ایالات متحده تمام شود، ممکن است پدافند هوایی اولین چیزی باشد که تحت تأثیر قرار می گیرد.

زلنسکی یک هفته واقعاً تلخ را پشت سر گذاشت. تیم او پیروزی نمادین مذاکرات الحاق به اتحادیه اروپا را در بوق و کرنا کرد و او آن را نشانه ای خواند تاریخ را کسانی می سازند که از مبارزه برای آزادی خسته نمی شوند. اما برای عضویت واقعی در اتحادیه اروپا، جنگ باید پایان یابد، و باید با باقی ماندن اوکراین یک کشور قابل دوام پایان یابد. هیچ یک از این موارد در حال حاضر تضمین نشده است.

اوکراین هفته وحشتناکی را پشت سر گذاشت
اوکراین هفته وحشتناکی را پشت سر گذاشت

درعوض، زلنسکی باید در چهار روز دو فاجعه فوری مالی را با چهره ای شجاع نشان دهد. تصمیم مجارستان برای وتوی ۵۵ میلیارد دلاری بودجه اتحادیه اروپا برای تلاش‌های جنگی اوکراین با تضمین مقامات اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه اوایل ژانویه احتمالاً با رأی مثبت و اتفاق آرا مواجه خواهد شد، مواجه شد. اما ویکتور اوربان یک پوپولیست دست راستی که علاقه ای غیرقابل توضیح به جنایتکار جنگی ولادیمیر پوتین دارد در را به روی تفرقه اروپا باز کرده است. انسجام غرب تا این مرحله یک امر دور از ذهن بود. انتخابات سراسر اروپا و نوسانات پیش رو احتمالاً تقاضاهای بیشتری برای دیپلماسی و پاسخ به چگونگی پایان جنگ خواهد شنید.

سفر زلنسکی به واشنگتن و خواهش های صمیمانه ای که انجام داد، شکست خورد. حتی اگر واشنگتن بتواند کمک مالی خود را در اوایل سال آینده از سر بگیرد، در حال حاضر به اوکراین آسیب رسانده است. توقف و تئاتر سیاسی کمک حیاتی کرده است. برای دفاع از متحدان اروپایی ایالات متحده در ناتو از کشیده شدن عمیق تر به بدترین جنگ زمینی در اروپا از دهه ۱۹۴۰ بازی منصفانه برای تجارت اسب های حزبی است.

بحث کنگره در مورد سیاست جنگ در اوکراین، یا کارآمدی کی‌یف یا دلیل شکست ضد حمله نبود. این بسیار سطحی تر بود تجارت تلنگر در مورد سیاست مرزی ایالات متحده، همراه با درخواست های غیرمنطقی از اوکراین برای پیش بینی روند آینده جنگ. این یک شکست چشمگیر در سیاست خارجی آمریکاست که پیامدهای آن در دهه های آینده تکرار خواهد شد. از زمانی که نویل چمبرلین یک تکه کاغذ در دست داشت که نشان می‌داد می‌توان با نازی‌ها مذاکره کرد، تا این حد در خطر نبود.

تصویر نظامی تیره و تار اوکراین قبل از توقف کمک های آمریکا توسط کنگره بود. اکنون چالش پیش رو احتمال رویارویی اوکراین با روسیه بدون حمایت ناتو بر ذهن کسانی که باید روی نبردهای زمستانی پیش رو متمرکز شوند، سنگینی می کند.

اوکراین هفته وحشتناکی را پشت سر گذاشت
اوکراین هفته وحشتناکی را پشت سر گذاشت

یک پزشک احمق اوکراینی پس از ماه‌ها پیوند مجدد نیروها و از دست دادن یک همکار در تابستان به من گفت بدون کمک، کار ما تمام شده است. سربازان مبارزه خواهند کرد زیرا چاره ای ندارند. اما شک نکنید بدون پول ایالات متحده یا اتحادیه اروپا یا فقط یکی از آنها شکست می‌خورند. به احتمال زیاد به این معنی است که بیشتر اوکراین در دو سال آینده تحت اشغال روسیه خواهد بود.

این امر باعث می‌شود که ارتش روسیه متخاصم، فوق‌العاده و تشنه انتقام در مرزهای ناتو قرار گیرد، چیزی که بلافاصله به یک مشکل برای واشنگتن تبدیل می‌شود. چرا؟ از آنجا که خارج از معاهده دفاع متقابل ناتو، در سطحی کاملاً عملی، دموکراسی‌های امن و آزاد در اروپا شرکای تجاری کلیدی آمریکا و سنگ بنای سنگینی جهانی ایالات متحده هستند.

با این حال، زلنسکی با متحدی در ایالات متحده روبرو است که در بخشی از بدنه سیاسی آن بسیار شکاف و نادان است، او باید وانمود کند که اوضاع آنقدرها هم بد نیست. اعتراف به اینکه اوکراین در حال مبارزه است این استدلال را تقویت می کند که تامین مالی یک بازنده فایده ای ندارد. اگر او می گوید اوکراین برنده است، پس چرا به کمک بیشتری نیاز دارد؟ اگر این یک بن بست است، پس مطمئناً بعد از دو سال خیلی بد نیست؟

برخی از جمهوری خواهان حاشیه ای اصرار دارند که روسیه همیشه پیروز بوده است، پس چرا با ارائه کمک هایی که باعث کشته شدن اوکراینی ها می شود، امر اجتناب ناپذیر را به تأخیر بیندازیم؟ کسانی که می خواهند به اوکراین نه بگویند نیاز به بهانه کمی ندارند.

اما این سئوال‌ها را به تعویق می‌اندازد: بالاخره چه زمانی به مسکو «نه» می‌گویید؟ چه مقدار از اوکراین، یا شاید بعداً همسایگان اروپایی آن، برای پوتین قابل قبول است که زیر سلطه باشند؟ آیا این سئوال‌ها اصلا برای شما آشناست؟

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا