جدیدترین اخبارجهان

در صورت آماده نشدن واکسن، فاصله گذاری اجتماعی امریکا تا ۲۰۲۲ ادامه پیدا می کند

www.phdfurniture.ca
www.phdfurniture.ca

 

در صورت آماده نشدن واکسن، فاصله گذاری اجتماعی امریکا تا 2022 ادامه پیدا می کند
در صورت آماده نشدن واکسن، فاصله گذاری اجتماعی امریکا تا ۲۰۲۲ ادامه پیدا می کند

 

محققان پیش بینی کرده اند تا زمانیکه واکسن کرونا تهیه نشود احتمالا رعایت “فاصله گذاری اجتماعی” در آمریکا احتمالا تا ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

به گزارش تهرانتو به نقل از سی. ان. ان؛

نتایج این تحقیق که توسط دانشمندان بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد صورت گرفته در نشریه ساینس منتشر شده است.

یافته های این تحقیق درحالی اعلام می شود که کاخ سفید معتقد است شیوع ویروس کرونا در تابستان متوقف خواهد شد.

محققان این تیم یافته های خود را در رابطه با سناریوهای احتمالی شیوع کووید۱۹ و سایر ویروسها در دانشگاه هاروارد مورد بررسی قرار دادند.

در نتایج این تحقیق آمده است ایجاد “فاصله گذاری اجتماعی” باید تا سال ۲۰۲۲ ضرورت داشته باشد مگر اینکه ظرفیت بخش مراقبتهای ویژه بالا رفته، درمان یا واکسن کرونا ساخته شود.

بنابر این تحقیق با توجه به تداوم مسری بودن ویروس کرونا حتی در صورت حذف مبتلایان این ویروس نظارتها باید تا ۲۰۲۴ ادامه یابد.

بنابر پیش بینی های این تیم با برداشته شدن محدودیت ها این ویروس سریع و به سرعت برمی گردد.

دکتر “مارک لیپسیچ” یکی از نویسندگان این تحقیق و استاد اپیدمیولوژی دانشگاه بهداشت عمومی “هاروارد” در این رابطه گفت: اگر فاصله اجتماعی بصورت متناوب رعایت نشود ممکن است این بیماری سالهای سال طول بکشد.

موضوع مهم دیگر که هنوز مشخص نشده این است که آیا افراد پس از ابتلا به کووید۱۹ در مقابل آن مصونیت پیدا می کنند یا خیر؟

در عین حال محققان این مطالعه می دانند که تداوم فاصله گذاری اجتماعی طولانی حتی اگر متناوب باشد تاثیرات بد اقتصادی، اجتماعی و آموزشی خواهد داشت.

“رابرت ردفیلد” مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های امریکا نیز گفت: فاصله اجتماعی یکی از قدرتمندترین سلاح ها برای مقابله با کووید۱۹ است.

وی افزود: اگر ما فقط بتوانیم این کار را اجرا کنیم و به حداکثر برسانیم می توانیم تاحد زیادی قدرت ویروس کرونا را محدود کنیم.

بر همین اساس آنان امیدوارند بتوانند به راهکارهای جایگزین این روشها دست یابند.

در امریکا اگرچه میزان ابتلا به کرونا زیاد بوده ولی به نظر می رسد رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای کنترل بیماری موثر بوده است.

در حال حاضر در تمام ایالت ها شهروندان باید در خانه بمانند و فقط برای کارهای ضروری بیرون بروند.

نقض قوانین قرنطینه خانگی نیز مشمول جریمه نقدی و زندانی است از جمله در ایالت “مِین” ناقضان مشمول ۱۰۰۰ دلار جریمه نقدی و تا ۶ ماه حبس خواهند شد.

بسیاری از ایالتها آمادگی خود را برای انجام برخی از کارها از خانه اعلام کرده اند و موارد “دورکاری” از خانه رو به افزایش است.

در صورت آماده نشدن واکسن | فاصله گذاری اجتماعی | امریکا | ۲۰۲۲ | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا