بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

پلیس ونکوور : قربانی تیراندازی در فرودگاه بین المللی به‌ احتمال‌ زیاد با باند خلافکاران مرتبط است

قربانی 28 ساله برای آنها شناخته‌شده بوده است

تیراندازی در فرودگاه ونکوور به‌ احتمال‌ زیاد با باند خلافکاران مرتبط است؛ پلیس می‌گوید قربانی ۲۸ ساله برای آنها شناخته‌شده بوده است

پلیس ونکوور : قربانی تیراندازی در فرودگاه بین المللی به‌ احتمال‌ زیاد با باند خلافکاران مرتبط است

کارآگاهان جنایی می‌گویند قربانی تیراندازی اواسط بعدازظهر روز یکشنبه در خارج از فرودگاه بین‌المللی ونکوور، مرد ۲۸ ساله‌ایست که برای پلیس شناخته‌شده بوده است. پلیس ونکوور : قربانی تیراندازی در فرودگاه بین المللی به‌ احتمال‌ زیاد با باند خلافکاران مرتبط است

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

تیراندازی به واکنش گسترده پلیس در ساعت ۳ بعدازظهر انجامید. که باعث شد در تلاش برای جلوگیری از فرار قاتل سه ایستگاه مترو کانادا و چندین جاده اصلی به مدت کوتاهی بسته شوند.

بااین‌حال درنهایت، فرار کردند.

گروهبان فرانک جنگ (Frank Jang)، سخنگوی تیم تحقیقات جنایی، یکشنبه‌شب به خبرنگاران حاضر در فرودگاه (YVR) ونکوور گفت، به نظر می‌رسد که خودرو شاسی‌بلند پیداشده در تیراندازی سوری، در فاصله ۲۸ کیلومتری صحنه جنایت، خودرو مخصوص فرار بوده است.

جِنگ با اشاره به حضور حداقل دو مظنون در داخل خودرو، اضافه کرد که پلیس معتقد است که افراد دیگری نیز داخل خودرو بوده‌اند. بنا بر گفته جِنگ به نظر می‌رسد که تیراندازی با درگیری‌های مداوم باند خلافکاران در منطقه لاور مینلند (Lower Mainland) مرتبط است.

در حال حاضر مأموران پلیس از هر کسی در مسیر فرودگاه به بلاک ۹۷۰۰ جاده پرنسس درایو (Princess Drive) در سوری {جایی که خودرو شاسی‌بلند شعله‌ور پیدا شد} که ممکن است ویدئویی در دوربین داشبورد داشته باشند می‌خواهند که مراجعه نماید و با پلیس صحبت کند.

برخی از مسافرت‌های بین دو موقعیت مکانی از قبل شناسایی‌شده است.

اداره ویژه پلیس سلطنتی کانادا (RCMP) ریچموند می‌گوید که اوایل روز یکشنبه مأموران با مانع‌گذاری، راه خودرو مظنون در حال فرار را سد کردند، و مظنونین داخل خودرو به پلیس شلیک کردند.

طبق اظهارات پلیس سلطنتی کانادا RCMP، هیچ‌یک از مأموران پلیس در این حادثه مجروح نشدند.

هر دو افسر پلیس، گروهبان جِنگ و رئیس پلیس RCMP ریچموند، ویل ان‌جی (Will Ng) انزجار خود را از عمل مظنونین و خستگی در رویاروی مداوم با تشدید خصومت‌ها بین خلافکاران در مترو ونکوور ابراز داشتند.

به گفته ان‌جی، « در مسیر هدف قرار دادن رقبا هیچ‌چیز جلودار آنها نیست، حتی اگر در فرودگاه بین‌المللی، در روز روشن، و در روز مادر باشد.» «این افراد هیچ اهمیتی و هیچ احترامی برای امنیت جامعه ما قائل نیستند و باید متوقف شوند.»

سخنگوی خدمات فوریت‌های درمانی (Emergency Health Services) بریتیش کلمبیا گفت امدادگران دوچرخه‌سوار فرودگاه بلافاصله قبل از ساعت ۳ بعدازظهر به صحنه رسیدند. به گفته EHS دو آمبولانس نیز پس از تیراندازی به فرودگاه اعزام شد، اما هیچ‌ کسی به بیمارستان منتقل نشد.

عصر روز یکشنبه قسمتی زیادی از سالن پرواز خروجی فرودگاه، پشت نوار حفاظتی پلیس قرار گرفت و صفحه مانیتورهای فرودگاهی طوری تنظیم شد که دید مردم نسبت به مشاهده صحنه آشکار تیراندازی مسدود شود.

به نظر می‌رسید هنگام تحقیقات در صحنه جنایت توجه پلیس به مرسدس سفیدرنگی جلب شده بود که کنار جدول پیاده‌رو خارج از فرودگاه پارک شده بود. چمدان‌ها بیرون از خودرو قابل‌مشاهده بودند و در حدود ۲۰ مخروط نارنجی ظاهراً برای علامت‌گذاری شواهد در نزدیکی آن قرار داده شده بود.

پلیس در حین جستجو برای مظنونین، دستور منع آمدوشد از «نقاط ورودی» به محوطه را صادر کرد که به بسته شدن چند ایستگاه مترو کانادا و چندین جاده اصلی به سمت شهر محل واقع‌شدن فرودگاه منجر شد. پلیس ونکوور : قربانی تیراندازی در فرودگاه بین المللی به‌ احتمال‌ زیاد با باند خلافکاران مرتبط است

مسیرها تا ۴ بعدازظهر بازگشایی شدند و خطوط مترو دوباره به سمت فرودگاه به راه افتادند.

بنا به گفته جِنگ، محتمل‌ترین مسیر بین محل وقوع تیراندازی و جایی که خودرو در حال سوختن پیدا شد، از طریق بزرگراه ۹۹، بزرگراه ۹۱ و آن‌ طرف پل الکس فریزر (Alex Fraser Bridge) است.

جِنگ درحالی‌که از مردم می‌خواست با تلفن اطلاعات IHIT به شماره ۴۴۴۸-۵۵۱-۸۷۷ تماس بگیرند یا به واحد ویژه پلیس سلطنتی کانادا در ریچموند مراجعه کنند، که در طول چند روز آینده محل استقرار کارآگاهان جنایی پلیس خواهد بود، گفت که هر کسی که در دوربین داشبورد اتومبیل خود فیلمی از منطقه مورد بررسی دارد، خواسته ‌شده که با اداره ویژه تحقیقات جنایی IHIT تماس بگیرد.

جِنگ گفت علاوه بر این پلیس قرار است ویدئو دوربین‌های مداربسته مربوط به فرودگاه را بررسی کند.

بنا بر گفته جِنگ «هر فیلمی که در اینجا وجود داشته باشد، و فرض بر این است که حجم زیادی وجود دارد، تمام آن را در اختیار خواهیم گرفت.» «با کوهی از کار روبرو خواهیم بود.»

مسئول فرودگاه ونکوور، که فرودگاه را اداره می‌کند، در بیانیه‌ای در یکشنبه شب گفت، به یاد کسانی هستیم که تحت تأثیر حادثه تیراندازی قرار گرفته‌اند.

طبق همین بیانیه، «فرودگاه برای کارکنان فرودگاه و کسانی که لازم است به سفر بروند، باز و ایمن است.» «ما توصیه می‌کنیم که تمامی مسافران درصورتی‌ که امروز به سفر می‌روند، وضعیت پرواز خود را با خط هوایی خود چک کنند. ایمنی و امنیت کارکنان ما، جامعه و مسافران اولویت اول ما باقی می‌ماند و در حمایت از تحقیقات پلیس به‌طور کامل با پلیس سلطنتی کانادا همکاری می‌کنیم.»

تیراندازی روز یکشنبه در حالی رخ می‌دهد که خشونت‌ها در لاور مینلند (Lower Mainland) در حال شدت گرفتن است.

کمتر از ۲۴ ساعت گذشته، مرد ۱۹ ساله‌ای در یک تیراندازی هدفمند در برنابی هدف گلوله قرار گرفت که به گفته پلیس ممکن است مرتبط با باند خلافکاران مرتبط باشد.

چندین تیراندازی هدفمند دیگر نیز در طول دو ماه گذشته به وقوع پیوسته است و پلیس از افزایش موج خشونت‌های مرتبط با باند خلافکاران ابراز نگرانی کرد.

بیل بلر (Bill Blair)، وزیر فدرال امنیت عمومی روز یکشنبه با خیل مأموران آشفته از مختل شدن وضعیت موجود، هم‌صدا شد.

بلر در توییتر گفت، «خبرهایی نگران‌کننده از فرودگاه ونکوور در عصر امروز.» « به یاد مردم محله‌های واقع در لاور مینلند هستم، که بسیار بیشتر از حد معمول بخصوص در طول هفته گذشته، تحت تأثیر تیراندازی و خشونت باند خلافکاران قرارگرفته‌اند.»

 

پلیس ونکوور : قربانی تیراندازی در فرودگاه بین المللی به‌ احتمال‌ زیاد با باند خلافکاران مرتبط است
پلیس ونکوور : قربانی تیراندازی در فرودگاه بین المللی به‌ احتمال‌ زیاد با باند خلافکاران مرتبط است

فرودگاه بین‌المللی ونکوور    فرودگاه بین‌المللی ونکوور  فرودگاه بین‌المللی ونکوور فرودگاه بین‌المللی ونکوور    فرودگاه بین‌المللی ونکوور  فرودگاه بین‌المللی ونکوور  بیل بلر  بیل بلر بیل بلر بیل بلر بیل بلر بیل بلر

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا