جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

احزاب کانادا با روش‌های مجازی موتور انتخاباتی خود را برای رقابت نهایی گرم می‌کنند

احزاب در حال دست و پنجه نرم کردن، احوال‌پرسی و دست ‌دادن با روش‌های مجازی هستند و موتور انتخاباتی خود را برای رقابت نهایی گرم می‌کنند

احزاب کانادا با روش‌های مجازی موتور انتخاباتی خود را برای رقابت نهایی گرم می‌کنند

سه حزب ملی اصلی، اگرچه اصرار دارند که می‌خواهند از کارزار انتخاباتی دوری کنند، بااین‌حال در حال گرم کردن موتور انتخاباتی خود هستند.

احزاب کانادا با روش‌های مجازی موتور انتخاباتی خود را برای رقابت نهایی گرم می‌کنند
احزاب کانادا با روش‌های مجازی موتور انتخاباتی خود را برای رقابت نهایی گرم می‌کنند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

لیبرال‌ها، محافظه‌کاران و نیودموکرات ها پیشاپیش در حال حرکت در مسیر انتخابات بالقوه امسال هستند، نامزد انتخاباتی جذب می‌کنند، داوطلبان را آموزش می‌دهند، حتی با نحوه بوسیدن کودکان جلوی دوربین و فشردن دست‌ها و آغوش‌ها در جهان مجازی تحت محدودیت‌های پاندمی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند.

بلاتکلیفی ناشی از کووید-۱۹ درحالی‌ که هر یک از احزاب را به‌ نوعی در برزخ قرار داده، درعین‌ حال به جمع‌آوری حریصانه اعانه‌ها و جلب نظر منتخبین آینده واداشته، و ناچار ساخته که چندین سناریو برای انتخاباتی طرح کنند، که زمان‌بندی آن تحت حاکمیت حزب لیبرال اقلیت نامشخص باقی‌مانده است.

محافظه‌کاران در بسیاری از رقابت‌ها از جمله جمع‌آوری اعانه، تعیین نامزدهای انتخاباتی و تمهیدات دیجیتال، از بقیه احزاب پیشی گرفته‌اند.

حزب محافظه‌کار می‌گوید در سه ماه نخست امسال به رکورد جمع‌آوری ۸.۵ میلیون دلار رسیده است، عواید بادآورده‌ای که بیش از دو برابر مبلغی است که هرکدام از احزاب دیگر در چهارماهه گذشته جمع‌آوری کرده‌اند- و تا به این لحظه ۱۹۷ نفر، شامل مقامات فعلی را به‌ عنوان نامزد انتخاباتی تعیین کرده‌اند.

علاوه بر این حزب محافظه‌کار، آنچه را که کُری هان (Cory Hann) مدیر ارتباطات حزب، «پیشرفته‌ترین تکنولوژی استودیو پخش» می‌نامد، در یک سالن باله مجهز به نورپردازی صحنه، دوربین‌های چندگانه و مانیتور پشت‌ صحنه عظیم، در هتل وستین در مرکز شهر اتاوا (Westin hotel) راه‌اندازی کرده است.

هان گفت، «امکانات تهیه‌شده اجازه می‌دهد که تصویر رهبر حزب را خواه از طریق جلسه Zoom یا پخش زنده اینترنتی یا کنفرانس‌های خبری، در سراسر کشور پخش‌کنیم.»

بودجه ۳۰ میلیون دلاری انتخابات توری [محافظه‌کار] به این معناست که اگر مقررات بهداشت عمومی اجازه بدهد، ارین اوتول (Erin O’Toole) رهبر حزب می‌تواند سخاوتمندانه برای تبلیغ پیام خود از در شبکه‌ای از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور، از زیرزمین یک کلیسا به زیرزمین کلیسای دیگر، هزینه کند.

برای حزب نیودموکرات، میدان مبارزه، زیرزمین است.

جنیفر هاوارد (Jennifer Howard)، مدیر کارزار و رئیس ستاد جاگمیت سینگ (Jagmeet Singh) رهبر حزب نیودموکرات، روزهای خود را در خانه خود در جنوب اتاوا در میان «شارژهای بسیار گوشی‌های، ایربادز (earbuds) … و حدود سه سبد لباس شسته شده برای تا کردن» می‌گذراند.

حزب نیودموکرات، مانند دیگر احزاب در حال برنامه‌ریزی برای تمرکز جدی‌تر بر کارزار انتخاباتی آنلاین و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند با هدف‌گیری نقطه‌ای رأی‌دهندگان بر اساس سن و محل زندگی ارزش‌افزوده بیشتری به ازای هر دلار فراهم کند. کارکنان ارشد حزب برای آموختن درس‌های مبارزات انتخاباتی تحت سلطه کووید-۱۹، با استراتژیست‌هایی که سال گذشته به اداره عملیات میدانی کارزار رئیس‌جمهور جو بایدن کمک کرده بودند و همین‌طور با سازمان دهندگان کارزارهای انتخاباتی از بریتیش کلمبیا تا نیوزیلند دیدار کردند.

روحیه مردمی همچنان برای تمامی طرفین مایه نگرانی است.

هاوارد امیدوار است که حزب او بتواند رفاقت را بی‌نیاز از فضای مساعد ستاد مرکزی ساخته‌شده از آجر و ملاط یا آبجوهای آخر شب و جلسه‌های گفتگو بی‌مقدمه، در میان توده مردم پرورش دهد.

او درباره کارزار انتخاباتی پیش از دوران کووید گفت، «این کار را انجام می‌دهیم چون به آن باور داریم، اما همین‌طور به خاطر وجود مؤلفه‌های اجتماعی که به همراه دارد.»

«در پایان شبی سخت و پرزحمت یکی از همراهان با خودش دونات می‌آورد و بعد راحت می‌نشینی و درباره سیاست حرف می‌زنی. اما وقتی‌ که همه ما در خانه‌های خود هستیم و کار خودمان را انجام می‌دهیم این مزیت را از دست می‌دهیم.»

حزب نیودموکرات برای برانگیختن روحیه تیم، تسهیلاتی طراحی کرده است که جنیفر هاوارد آن را «دفتر مجازی کارزار انتخاباتی» می‌نامد.» گروه فیسبوکی خصوصی تیم جاگمیت که سال گذشته راه‌اندازی شد، دستورالعمل‌های چطور-انجام-دهیم (how-to) را در تبلیغات دیجیتال و همین‌طور پیام‌های بانشاط از طرف سازمان دهندگان آنلاین را ارسال می‌کنند.

حزب نیودموکرات علاوه بر برنامه‌های اشاره‌ شده قصد دارد روی درک قوی سینگ از شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کند، که می‌تواند انتقال پیام‌های سیاسی سبک و ساده را با لحنی روزمره در اینستاگرام و تیک‌تاک ارائه کند. پست‌های اخیر که سیاست‌مدار ۴۲ ساله‌ای را با موهای گره‌زده به سبک جنگجویان سیک و در حال رقص با آهنگ هیپ‌هاپ در میدان مونترال نشان می‌دهد، بخشی از تلاش انتخاباتی او برای برقراری ارتباط عاطفی با اهالی دنیای دیجیتال است.

آن مک‌گرت (Anne McGrath) مدیر ملی حزب نیودموکرات با اشاره به اینکه بازی شبکه‌های اجتماعی رهبران می‌تواند نقش بسیار حیاتی‌تری داشته باشد گفت، « ممکن است پیشبرد کارزار انتخاباتی در برخی از نقاط کشور به‌صورت خانه به خانه که همواره خوراک اصلی میدان‌ کارزارهای انتخاباتی به سبک نیودموکرات بوده است، امکان‌پذیر نباشد.»

حزب نیودموکرات ۶۵ نامزد انتخاباتی برگزیده است و تاریخ تعیین ۳۳ نامزد انتخاباتی برای پیش از پایان ژوئن برنامه‌ریزی‌شده است. مسئولان حزب که امیدوارند پس از دست دادن کرسی‌ها در ۲۰۱۹ و ۲۰۱۵، امسال پیروزی‌های به دست آورند، گفتند که حزب نیودموکرات یک وام ۲۲ میلیون دلاری برای تثبیت بودجه انتخاباتی ۲۴ میلیون دلاری خود به چنگ آورده است.

سبزها پنج نامزد انتخاباتی تعیین کرده‌اند، ازجمله سه نخست‌وزیر و آنیمی پل (Annamie Paul) رهبر حزب، که در مجلس عوام بدون کرسی باقی می‌ماند. حزب سبز گفت، بیش از ۲۰۰ تقاضانامه دریافت کرده است که تا به‌ حال بررسی صلاحیت حدود ۲۰ نامزد انتخاباتی احتمالی انجام‌ شده است.

لیبرال‌ها نیز تا این هفته، ۱۵۲ نفر – شامل ۱۲۹ نفر از مقامات فعلی صاحب کرسی- را به‌عنوان نامزد انتخاباتی تعیین کرده‌اند.  چهار نفر از مقامات فعلی ازجمله سازمان دهنده سخت‌کوش و وزیر سابق کابینه، نودیپ بینز (Navdeep Bains)، ریاست مشترک ستاد انتخاباتی لیبرال‌ها (Grits)، اعلام کرده‌اند که به دنبال انتخاب دوباره نیستند.

لیبرال‌ها امیدوارند با استفاده از حمایت رأی‌ دهندگان که طبق نظرسنجی‌های اخیر بخصوص در مناطق غنی از آراء انتاریو قوی است، به محبوبیت خود بیافزایند.

اجلاس ملی ماه گذشته با حضور مجازی ۴،۰۰۰ نفر از وفاداران حزب، بزرگ‌ترین گردهمایی سیاسی در تاریخ حزب بود. بیش از نیمی از آنها برای اولین بار شرکت می‌کردند و به گفته سخنگوی حزب، بریدن کالی (Braeden Caley)، این انرژی به شدت، درگیر فعالیت جدید آنها به عنوان داوطلب فعال بود.

بازاریابی تلفنی سیاسی نیز، با حضور داشتن میلیون‌ها کانادایی در طول روز در خانه، به مُد روز بازگشته است.

برنامه لیبرال‌ها با عنوان «گفتگوهای مجازی آخر هفته‌ها» –دوازدهمین برنامه مجازی از بهار ۲۰۲۰ در روز شنبه برگزار شد- داوطلبان گریت (حزب لیبرال) را برای برقراری تماس تلفنی با ساکنین محلی در بیش از ۲۰۰ محله، اعزام کرده است. هدف از تماس‌های تلفنی، گپ و گفتگوی رأی‌جمع‌کن‌ها با سالمندان، ترغیب همسایه‌ها و درخواست بازخورد درباره سیاست‌ها یا مشارکت در کارزار انتخاباتی پیش رو است.

هاوارد از زیرزمین خانه‌اش، نگاهش را با عبور از صفحه مانیتور و کابل‌ها به سمت لاله‌ها و نرگس‌های در حال جوانه زدن در حیاط خانه‌اش می‌کشاند.

هاوارد می‌گوید، ممکن است کارزارهای انتخاباتی پیشرفت کرده باشند، اما مثل گیاهی چندساله ماهیت اصلی سیاست – برقراری ارتباط با رأی‌دهندگان، شنیدن نگرانی‌های آنها، احیای بستر کار- همان‌طور که بود، باقی می‌ماند.

چگونگی پاسخ دادن کانادایی‌ها، خواه تجددگرایان و خواه سنتی‌ها، به درخواست‌های رأی‌جمع‌کن‌ها، در تاریخی که هنوز نامشخص است، آشکار خواهد شد.

احزاب کانادا با روش‌های مجازی موتور انتخاباتی خود را برای رقابت نهایی گرم می‌کنند احزاب کانادا با روش‌های مجازی موتور انتخاباتی خود را برای رقابت نهایی گرم می‌کنند احزاب کانادا با روش‌های مجازی موتور انتخاباتی خود را برای رقابت نهایی گرم می‌کنند احزاب کانادا با روش‌های مجازی موتور انتخاباتی خود را برای رقابت نهایی گرم می‌کنند لیبرال لیبرال لیبرال لیبرال لیبرال لیبرال لیبرال لیبرال لیبرال حزب محافظه‌کار حزب محافظه‌کار حزب محافظه‌کار حزب محافظه‌کار حزب محافظه‌کار حزب محافظه‌کار حزب محافظه‌کار حزب محافظه‌کار حزب محافظه‌کار حزب محافظه‌کار

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا