جدیدترین اخبارجهان

رئیس شرکت فولکس واگن VW نباید به خود اجازه اشتباهات بیشتری را بدهد

 

رئیس شرکت فولکس واگن VW نباید به خود اجازه اشتباهات بیشتری را بدهد
رئیس شرکت فولکس واگن VW نباید به خود اجازه اشتباهات بیشتری را بدهد

 

قدرت ” هربرت دیس ” رو به اتمام است. وی با این شیوه نه تنها موجب لغزش ۶۵۰.۰۰۰ کارمند شرکت VW ، بلکه خودش نیز می‌شود.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از نشریه آلمانی زبان «زود دویچه زایتونگ» ؛ چگونگی و نحوه به قدرت کامل رسیدن هربرت دیس در دو سال پیش در ولفسبورگ جالب توجه بود.

وی نزد صاحبان قدرتمند، خانواده های پورشه و پیچ و مهمتر از همه نزد برند استرلو، رئیس شورای کارکنان کرنش و جلب توجه کرد. در گونه‌ای جهان موازی به دور از کارخانه ها و دفاتر مدیریتی عادی، هماهنگونه که درموسسات بزرگ وجود دارد. کاملا در خفا، بدون جلب توجه ناظران و احتمالاً ماتیاس مولر رئیس آن زمان، ایده های خوب خود را در سالزبورگ و نیدرزاکسن مبنی بر اینکه چگونه گروه بزرگ اما کند و آهسته ی فولکس واگن می‌تواند رسوایی دیزل را پشت سر بگذارد و با آینده دشوار و پیچیده روبرو شود ارائه کرد.

شخصی که بهبودی و اصلاح انگیزه اوست،  در این زمان پا به عرصه گذاشت و برنامه کاملاً صحیح او – با قدرت مانور الکترونیکی بسیار زیاد و قابلیت های نرم افزاری فراوان – تأثیرگذار شد.

من آن را بهتر می‌دانم، من آن را بهتر بلدم، من انرژی بیشتری دارم : این پیامی بود که هوشمندانه ارسال کرد. اگر چه واژگان چالش طلبانه غالبا در تجارت مناسب نیستند، باز هم این یک کودتای شکست ناپذیر بود. وی اینگونه از رئیس فولکس واگن که “برند اصلی” است، به رئیس گروه شرکتهای فولکس واگن ارتقاء مقام یافت. فولکس واگن یکی از دوازده برند در این گروه می‌باشد.

 

رئیس شرکت فولکس واگن VW نباید به خود اجازه اشتباهات بیشتری را بدهد
رئیس شرکت فولکس واگن VW نباید به خود اجازه اشتباهات بیشتری را بدهد

 

اکنون قدرت او دوباره رو به اتمام است. درست همین مدیریت برند فولکس واگن از وی سلب شده است، یعنی آن بخشی که برای مردم بسیار قابل مشاهده است و از طریق آن به ولفسبورگ آمد: گلف، پاسات، توارگ (Touareg) و تمامی اتومبیل های آن بیرون با نشان VW، واضحترین سمبل قدرت این گروه در کشور هستند. اکنون هربرت دیس دیگر به طور مستقیم مسئولیت این گروه را به عهده ندارد. مسئولیت این گروه پیش از همه به عهده خود اوست که گاهی بیش از حد خودمحورانه عمل می‌کند، به رغم اینکه “سیستم” فولکس واگن نیز نقشی دارد.

فولکس واگن گروهی کاملا خاص، اما دارای کم مایگی های بزرگ است. رسوایی دیزل سالهای متوالی در آن بوجود آمد. این گروه دارای نقاط قوت بسیار است : فولکس واگن بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان است، به ویژه یکی از تولیدکنندگانی است که تا حد امکان تمرکز جدی بر روی بسیاری از کارهای خوب دارد. این فعالیت عظیم بسیار سیاسی است، زیرا ایالت نیدرزاکسن سهامدار است و همکاران از قدرت بیشتری نسبت به جاهای دیگر برخوردارند. اما هربرت دیس به هیچ وجه سیاسی نیست.

این امر در برخی موارد نمایان بوده است. به عنوان نمونه عدم آگاهی وی از وضعیت بغرنج حقوق بشر در چین، جایی که فولکس واگن تجارت و معاملات زیادی انجام می‌دهد و همچنین جمله “سود  Ebit  آزاد می‌سازد” ، که با این جمله مدیران را جسورانه به سوی سودهای بالاتر تحریک نمود و ظاهراً بدون آنکه متوجه شود این جمله یادآور جملات مضحک بالای دروازه های اردوگاههای کار اجباری است. فقدان احساس سیاسی وی در چند هفته گذشته، زمانی آشکار شد که وی بسیار جسورانه در تلویزیون خواستار حمایت دولت از فروش خودرو شد. همچنین به خاطر قطع پرداخت سود سهام به صاحبان شرکت فولکس واگن به عنوان امری بدیهی. وی چند روز پیش یک رسوایی به خاطر یک فیلم تبلیغاتی نژادپرستانه به مدت زیادی به راه انداخت، بدون آنکه در واقع خودش به سرعت واکنش نشان دهد و بگوید که آن اشتباهی در فولکس واگن بود و او رئیس کل و مسئول است.

 

رئیس شرکت فولکس واگن VW نباید به خود اجازه اشتباهات بیشتری را بدهد
رئیس شرکت فولکس واگن VW نباید به خود اجازه اشتباهات بیشتری را بدهد

 

در این فضا خشم و عصبانیت از دست او زیاد شد. به ویژه کارکنان مشکلات مربوط به تولیدات را که خواه ناخواه وجود دارند، به صراحت به حساب او گذاشتند : نرم افزار مهمتر از همه در مدل های جدید وارد می‌شود. دیس می‌داند که این کار از نظر فنی بزرگترین چالش است. او در این زمینه به مسیری درست هدایت می‌کند، انرژی وی در واقع مؤثر و لازم است. اما وی با شیوه خود، در این تغییر سخت و نگران کننده از خم کردن ورقه های فلزی به برنامه نویسی، موجب لغزش ۶۵۰.۰۰۰ کارمند و همچنین خودش می شود.

از این رو صاحبان و هیأت مدیره ها دیگر باور و اعتماد بی حد به حل مشکلات از سوی وی ندارند، و این امر قابل درک است.

مصرف شدید دخانیات و تشدید یک رابطه ی همیشه سازش ناپذیر بین دیس، که در واقع فقط حرف خودش را قبول دارد، و سایرین (یعنی شورای کارکنان شرکت به خاطر برند استرلو، ایالت نیدرزاکسن به خاطر صدر اعظم استفان وایل، خانواده های پورشه و پیچ) که در فولکس واگن نیز حرفی برای گفتن دارند از جمله مسایل دیگر هستند.

از این رو کارکنانی که وی را به مقام و منصب نیز رسانیدند، در هفته های اخیر کناره گیری کرده‌اند. بخش سرمایه هنوز در کنار او ایستاده است. اما او نباید به خودش اجازه اشتباه بیشتری دهد. اینکه آیا موفق می‌شود، بستگی به نرم افزار دارد. اما مهمتر از همه بستگی به رفتار خودش دارد.

شرکت فولکس واگن | VW | اخبار کانادا | اخبار تورنتو | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا