آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

قوانین سفر به کانادا

آنچه در مورد قوانین سفر به کانادا از اول اپریل باید بدانید

قوانین سفر به کانادا

از ۱ اپریل مسافرانی که کاملاً واکسینه شده‌اند، دیگر نیازی به ارائه نتیجه منفی آزمایش کووید-۱۹ برای ورود به کانادا از طریق هوا، زمین یا دریا  را نخواهند داشت.

حذف الزامات تست، که توسط دولت فدرال در روز پنجشنبه اعلام شد، چیزی است که سازمان‌های مسافرتی و گردشگری خواستار آن شده‌اند و استدلال می‌کنند که این الزام از نظر علمی توجیه نمی‌شود و بار لجستیکی و مالی غیرضروری برای مسافران ایجاد می‌کند.

با این حال، مقامات فدرال می گویند که آنها به نظارت بر وضعیت کووید-۱۹ در کانادا و خارج از کشور را ادامه خواهند داد و ممکن است تغییراتی در الزامات سفر با تکامل وضعیت اپیدمیولوژیک ایجاد شود.

با وجود لغو الزامات آزمایش قبل از ورود برای مسافران کاملاً واکسینه شده که در پایان ماه وارد کانادا می شوند، سایر قوانین سفر همه گیر همچنان اعمال می شود. 

قوانین سفر به کانادا
قوانین سفر به کانادا

در اینجا آنچه را که مسافران از ۱ اپریل در مورد قوانین سفر به کانادا باید بدانند را می‌خوانید.

الزامات آزمایش کووید-۱۹ قبل از ورود در مرز برای مسافران کاملاً واکسینه شده دیگر از اول اپریل برقرار نخواهد بود.

مسافران ممکن است همچنان تحت آزمایش اجباری و تصادفی پی‌سی‌آر (PCR) در فرودگاه قرار گیرند [تا حدی برای نظارت بر انواع جدید و نوظهور کووید-۱۹] اگرچه نیازی به قرنطینه و انتظار تا آماده شدن نتیجه تست آنها نیست.

مسافران واکسینه نشده و نیمه واکسینه شده همچنان باید در بدو ورود قرنطینه و هشت روز بعد آزمایش شوند.

همه مسافران پنج سال یا بزرگتر که واجد شرایط واکسینه کامل نیستند، باید به ارائه مدرکی مبنی بر یک نوع پذیرفته شده از نتیجه آزمایش کووید-۱۹ قبل از ورود، ادامه دهند، مگر اینکه معافیت دیگری وجود داشته باشد.

تا ۱ اپریل، مسافرانی که کاملاً واکسینه شده اند باید مدرکی مبنی بر آزمایش آنتی ژن سریع منفی که توسط متخصصان بهداشت انجام شده را نشان دهند که حداکثر یک روز قبل از رسیدن به پایانه ورودی انجام شده است، یا آزمایش مولکولی منفی که بیش از ۷۲ ساعت قبل از زمان برنامه ریزی شده انجام شده است. [پرواز یا عبور از مرز زمینی]

این سیاست از اواخر فوریه، زمانی که دولت الزام همه مسافران را برای ارائه یک آزمایش پی‌سی‌آر منفی طی ۷۲ ساعت پس از ورودشان کاهش داد، ادامه داشت.

ماه گذشته، دولت همچنین توصیه های مسافرتی خود را علیه تمام سفرهای بین المللی غیر ضروری لغو کرد و اکنون به مسافران توصیه می کند در سفرهای بین المللی «اقدامات بهداشتی پیشرفته» را رعایت کنند.

قوانین سفر به کانادا
قوانین سفر به کانادا

اثبات واکسیناسیون هنوز مورد نیاز است

علیرغم لغو الزامات تست قبل از ورود، الزام به واکسینه شدن کامل با واکسن کووید-۱۹ مورد تایید دولت برای سوار شدن به حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی تحت نظارت فدرال همچنان به قوت خود باقی است و دولت هیچ قصدی برای لغو این واکسن نشان نداده است.

سیاست برای سفر در این زمان

علاوه بر این، مسافران هنوز باید از برنامه ارایوکن (ArriveCAN) برای وارد کردن مدرک واکسیناسیون و سایر اطلاعات مورد نیاز قبل از ورود به کانادا استفاده کنند.

مسافرانی که بدون تکمیل ارسال ارایوکن وارد می‌شوند، صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون، ممکن است مجبور باشند در بدو ورود آزمایش و به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.

قبل از سفر

قبل از سفر، دولت همچنین توصیه می‌کند که الزامات آزمایش و واکسیناسیون کووید-۱۹ و همچنین سایر شرایط ورود به مقصد را بررسی کنید زیرا ممکن است با قوانین کانادا متفاوت باشد.

به عنوان مثال، همه مسافران هوایی دو سال یا بیشتر با پروازی که از یک کشور خارجی به سمت ایالات متحده آمریکا حرکت می کند -صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون آنها- همچنان باید یک نتیجه آزمایش آنتی ژن کووید-۱۹ منفی را نشان دهند که حداکثر یک روز قبل از آن گرفته شده است. [یا مدرکی دال بر بهبودی از کووید-۱۹ در ۹۰ روز گذشته]

همچنین دولت کانادا به مسافران توصیه می‌کند که در روزهای قبل از سفر، وضعیت کووید-۱۹ را در مقصدشان نظارت کنند، در صورتی که وضعیت عفونت‌های کووید-۱۹ و الزامات بهداشت عمومی در آنجا تغییر کند.

کشتی های کروز

عمر الغبرا، وزیر حمل و نقل کانادا طی اطلاعیه روز پنجشنبه گفت که با شروع فصل در اوایل اپریل، مسافران کشتی کروز همچنان باید آزمایش آنتی ژن را انجام دهند تا حداکثر یک روز قبل از حرکت برنامه ریزی شده خود بر کشتی سوار شوند، اما دیگر نیازی به انجام آزمایش قبل از پیاده شدن از کشتی ندارند.

تمام الزامات دیگر برای سفرهای دریایی از جمله ارائه مدرک واکسیناسیون قبل از سوار شدن همچنان پابرجاست.

دولت همچنان به مسافران هشدار می‌دهد که ویروس می‌تواند به راحتی بین مردم در مکان‌های محدود پخش شود، مانند کشتی‌های کروز که با شروع همه‌گیری به کانون‌های اصلی ویروس کرونا در دریا تبدیل شدند.

دولت می‌گوید احتمال ابتلا به کووید-۱۹ در کشتی های کروز هنوز «بسیار زیاد» است، حتی برای کسانی که به طور کامل واکسینه شده اند.

بیمه سفر

در حالی که نگرانی در مورد مثبت شدن آزمایش در هنگام سفر و عدم امکان بازگشت به کانادا از اول اپریل دیگر نگران کننده نخواهد بود، کارشناسان می گویند خرید بیمه مسافرتی قبل از سفر هنوز بسیار مهم است.

مارتین فایرستون، رئیس شرکت تراول سورس (Travel Secure) یک کارگزاری بیمه مسافرتی مستقر در تورنتو گفت که کووید-۱۹ اکنون در سیاست های بیمه برای مسافرانی که کاملاً واکسینه شده اند گنجانده شده است و به عنوان یک مورد اورژانسی پزشکی غیرمنتظره که ممکن است در خارج از کشور رخ دهد درمان می شود.

فایرستون روز پنجشنبه گفت «احتمال [خطر] کمی وجود دارد که شما به دلیل کووید در بیمارستان یا بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان قرار بگیرید. خطر مانند دو سال پیش وجود ندارد.»

او گفت «بیمه‌گران دریافته‌اند که این ویروس برای مسافرانی که کاملاً واکسینه شده‌اند خطر کمی ایجاد می‌کند و در صورت بروز علائم شدید بدون افزایش هزینه بیمه‌نامه، هزینه‌های بستری در بیمارستان را پوشش خواهند داد.»

علاوه بر این، اگر با مشکلات غیرمنتظره‌ای از جمله تغییرات ناگهانی در محدودیت‌های مرزی مواجه شدید و قبلاً بلیط هواپیما غیرقابل استرداد خریداری کرده‌اید، اکثر شرکت‌های بیمه، لغو یا کنسلی سفر را برای بازپرداخت بلیط هواپیما ارائه می‌کنند. این همچنین برای برخی از سیاست‌های مربوط به ابتلا به کووید-۱۹ کمی قبل از سفر اعمال می‌شود.

با این حال، فایرستون گفت که اگر مسافری نظر خود را در مورد سفر تغییر دهد و دیگر احساس راحتی در سفر در بحبوحه کووید-۱۹ نداشته باشد، پوشش لغو سفر، هزینه‌ها را پوشش نمی‌دهد.

برای پرداخت بیشتر آماده شوید

کارشناسان می گویند اکنون که دولت فدرال اعلام کرده است که از اول اپریل الزام تست کووید-۱۹ قبل از ورود را برای مسافران کاملاً واکسینه شده لغو می کند، مسافران کانادایی باید خود را برای هجوم گسترده رزروها و افزایش قیمت ها آماده کنند.

جدا از قیمت، اندرو دی آمورز، یکی از بنیانگذاران وب سایت مشاوره سفر فلای-تریپرز (Flytrippers) گفت که پس از همه گیری،  مسافران باید برای رزرو سفرها انعطاف پذیر باشند، زیرا تعداد زیادی از مردم به دنبال یک گریز کوچک برای سفر هستند.

دی آمورز گفت «شما باید در مورد تاریخ یا مقصد خود انعطاف پذیر باشید. هر زمان که می خواهید حرکت کنید، مقصدی برای فروش وجود دارد. اگر می‌خواهید به مقصد خاصی بروید و در تاریخ سفر انعطاف پذیر هستید، همیشه می توانید یک پرواز ارزان تر پیدا کنید.»

با این حال، کارشناسان هشدار می دهند که فقط به این دلیل که کانادا الزامات آزمایش قبل از ورود خود را برای مسافران کاملاً واکسینه شده حذف می‌کند، به این معنی نیست که مقصد شما نیز قوانین مشابهی خواهد داشت. سفرها در بحبوحه همه گیری هنوز نیاز به برنامه ریزی دارند.

دی آمورز گفت «شما نمی توانید مانند گذشته در سال ۲۰۱۹ یک پرواز بخرید و سوار هواپیما شوید. باید قوانین را بخوانید.» «این خیلی سرگرم کننده نیست… اما شما باید بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه قوانین ورود آنها را دنبال می کنید تا مطمئن شوید که از سوار شدن به هواپیما محروم نمی شوید و در صورت نیاز نوع آزمایش کووید-۱۹ مناسب را دارید.»

#قوانین_سفر_به_کانادا   #سفر_به_کانادا   #واکسن_کووید-۱۹  #آزمایش _کووید-۱۹

قرنطینه مسافران غیرواکسینه    قرنطینه مسافران غیرواکسینه    قرنطینه مسافران غیرواکسینه      قرنطینه مسافران غیرواکسینه  قرنطینه مسافران غیرواکسینه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا