جدیدترین اخبارجهان

جروزالم پست: آیا روسیه در موضوع حمله پهپادها به اصفهان درگیر خواهد شد؟

روسیه نمی‌خواهد خودش را درگیر تنش ایران و اوکراین کند

جروزالم پست: آیا روسیه در موضوع حمله پهپادها به اصفهان درگیر خواهد شد؟

فارس نیوز وابسته به سپاه تروریستی ایران گزارش داد که جمهوری اسلامی برای «هر گونه تهدیدی» آماده است. به نظر می‌رسد که این با گزارش‌های سایر اخبار طرفدار دولت تسنیم در ایران که می‌گوید این حمله شکست خورده است، تناقض دارد.

جروزالم پست: آیا روسیه در موضوع حمله پهپادها به اصفهان درگیر خواهد شد؟
جروزالم پست: آیا روسیه در موضوع حمله پهپادها به اصفهان درگیر خواهد شد؟

رژیم ایران چندین روایت در مورد حمله پهپادی به یک مرکز نظامی در اصفهان ارائه کرده است. به گزارش روز دوشنبه فارس نیوز، علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که آنها برای «هر گونه تهدیدی» آماده هستند. علاوه بر این، خبرگزاری مهر ایران می‌گوید «سرویس‌های اطلاعاتی» روسیه در حال تحلیل حمله اخیر به یک «سایت نظامی» ایران هستند. به نظر می‌رسد که این با گزارش‌های سایر اخبار طرفدار دولت تسنیم در ایران که می‌گوید این حمله شکست خورده است، تناقض دارد.

اگر شکست خورده بود چرا ایران به دنبال روس‌ها است؟

به گزارش اسپوتنیک روسیه، کرملین روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در هر صورت، ما فقط باید هر گونه اقداماتی را که علیه یک کشور مستقل انجام می‌شود، محکوم کنیم. مهر نیوز ایران می گوید روسیه این حمله را محکوم کرده است.

بنا بر اظهارات مقامات روسی، به نظر می رسد این کشور نمی‌خواهد در رابطه با حادثه اصفهان خودش را درگیر تنش بوجود آمده بین ایران و اوکراین کند.

در عین حال آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که ایران تاکنون برای دریافت کمک در رابطه با حمله پهپادها به تاسیسات دفاعی اصفهان از روسیه کمک طلب نکرده است.

بر همین اساس به اعتقاد روزنامه جروزالم پست، سخنان مقامات روسی مبنی بر بررسی سازمان های امنیتی روسیه در این رابطه نشان می دهد که روسیه قصد ورود به این موضوع را ندارد.

به گفته جروزالم پست، تنش بین جمهوری اسلامی و اوکراین در رابطه با حمله به تاسیسات دفاعی ایران در اصفهان با احضار کاردار اوکراین از سوی وزارت امور خارجه ایران به دلیل اظهارات میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین تشدید شد.

وی با انتشار توئیتی در این رابطه نوشت: شب انفجاری در تاسیسات تولید پهپاد، موشک، پالایشگاه نفت و… ایران، اوکراین پیش از این به شما هشدار داده بود…

میخائیلو پودولیاک ماه گذشته نیز خواستار نابودی کارخانه های تولید پهپاد و موشک ایران و بازداشت تامین کنندگان تجهیزات تولید این ادوات نظامی در ایران شده بود.

همچنین به گفته یک مقام نظامی آگاه بنابر توافق ایران و روسیه، جمهوری اسلامی قرار است در روسیه یک کارخانه تولید پهپاد را طراحی کند و بر احداث آن نظارت داشته باشد.

گفته می شود این کارخانه احتمالا در تاتارستان بنا خواهد شد و با احداث آنها توان نظامی روسیه بسیار تقویت می شود.

روسیه نیز متقابلا قرار است علاوه بر پرداخت یک میلیارد دلار پول نقد، مشوق های دیگری مانند کمک های هواپیمایی نیز در اختیار جمهوری اسلامی قرار دهد.

بنابر اعلام شبکه های اسرائیلی از منابع غربی، روسیه قرار است چندین فروند هواپیمای سوخو-۳۵ را در اختیار ایران قرار دهد و بر همین اساس آموزش خلبانان با هواپیماهای سوخو-۳۵ روسی آغاز شده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا