جدیدترین اخبارجهان

زلنسکی: امیدوار است کنگره آمریکا کمک‌های بیشتری به اوکراین را تصویب کند

چاک شومر، رهبر اکثریت سنای ایالات متحده در مورد نیاز به ارائه کمکهای بیشتر به کی‌یف هشدار داد و متعهد شد که متحد اروپایی را ترک نکنند

زلنسکی: امیدوار است کنگره آمریکا کمک‌های بیشتری به اوکراین را تصویب کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت که به دریافت کمک‌های نظامی بیشتر از آمریکا امیدوار است. 

رئیس‌جمهور اوکراین در کنفرانس خبری روز یکشنبه گفت من به کنگره آمریکا امید دارم و مطمئن هستم که راه‌حلی مثبت خواهد بود. در غیر این صورت، من نمی‌دانم در کدام جهان زندگی می‌کنیم قطعاً دنیای متفاوتی. به همین دلیل است که ما روی کنگره ایالات متحده حساب می‌کنیم. آنها می‌دانند که ما در ماه‌های آینده به حمایت آنها نیاز داریم و من با سناتورها و نمایندگان دو حزب ملاقات کردم.

زلنسکی: امیدوار است کنگره آمریکا کمک‌های بیشتر به اوکراین را تصویب کند
زلنسکی: امیدوار است کنگره آمریکا کمک‌های بیشتر به اوکراین را تصویب کند

زلنسکی گفت که ایالات متحده آگاه است که اوکراین به سیستم‌های دفاع هوایی بیشتری نیاز دارد و اضافه کرد که پول ارائه شده برای حمایت بیشتر در شرکت‌های آمریکایی باقی خواهد ماند با شرکت‌هایی که سازنده این نوع سلاح‌هایی هستند که ما نیاز داریم.

روز شنبه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان و اعضای کنگره خواست که از وقفه دو هفته ای بازگردند و کمک های بسیار مورد نیاز برای اوکراین را تصویب کنند.

رئیس مجلس در برابر درخواست‌ها برای ارائه بسته کمکی تصویب شده توسط سنا برای رای‌گیری سریع مقاومت کرده است اقدامی که تقریباً به طور قطع باعث شورش برخی از اعضای حزب او خواهد شد.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، هفته گذشته هنگام بازدید از اوکراین از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان خواست تا لایحه کمک را تصویب کنند.

شومر هشدار می دهد که اوکراین در جنگ علیه روسیه شکست خواهد خورد مگر اینکه آمریکا تسلیحات بیشتری را تامین کند.

چاک شومر، رهبر اکثریت سنای ایالات متحده، یکشنبه در مورد نیاز به ارائه کمک های بیشتر به اوکراین هشدار داد و متعهد شد که متحد اروپایی را ترک نکند.

شومر پس از بازگشت از سفر به این کشور جنگ‌زده گفت که امسال لحظه‌ای مهم در تاریخ جهان است و افزود که شکست اوکراین به روسیه نیز عواقب ویران‌کننده‌ای برای ایالات متحده خواهد داشت.

زلنسکی: امیدوار است کنگره آمریکا کمک‌های بیشتر به اوکراین را تصویب کند
زلنسکی: امیدوار است کنگره آمریکا کمک‌های بیشتر به اوکراین را تصویب کند

او گفت این یک نقطه عطف است، نقطه عطف توانایی ایالات متحده برای نشان دادن نقاط قوت خود، قدرت، توانایی های ما در جهان. وقتی به آنجا رفتیم، به مردم اوکراین گفتیم آمریکا شما را رها نخواهد کرد.

رهبر سنا به برخی از حوزه‌های کلیدی که اوکراین به تدارکات بیشتری نیاز دارد، اشاره کرد و توضیح داد که آنها به گلوله‌های توپخانه بیشتر، تسلیحات بیشتر برای ایجاد اختلال در شبکه‌های تدارکاتی روسیه و تسلیحات ضد هوایی بیشتر نیاز دارند.

شومر چند نمونه از راه هایی را که اوکراین برای به راه انداختن جنگ خود با مشکل مواجه است، ارائه کرد، از جمله اینکه او با یک اپراتور هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی ملاقات کرد که توانست توپخانه روسیه را شناسایی کند، اما دیگر مهمات لازم برای نابودی آن را نداشت. 

شومر همچنین گفت که نیروهای روسی می توانند توپخانه خود را بسیار طولانی تر از توپخانه اوکراینی شلیک کنند. او گفت روس‌ها می‌توانند عقب‌تر بایستند، به اوکراینی‌ها ضربه بزنند، و اوکراینی‌ها نمی‌توانند به آنها ضربه بزنند.

پس از آن که شومر و سنا بسته ای را تصویب کردند که بیش از ۶۰ میلیارد دلار کمک ارائه می دهد، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، تحت فشار فزاینده ای قرار دارد تا کمک های اوکراین را برای رأی گیری به رأی بگذارد. او تاکنون در برابر فراخوان‌ها برای انجام این کار مقاومت کرده است، اما در معرض خطر شورش احتمالی اعضای حزب خود است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا