جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

برندهای کانادایی نیز به برندهای جهان پیوستند تا با توقف تبلیغات فیسبوک را بایکوت کنند

بایکوت فیسبوک و توقف تبلیغات از سوی برندهای کانادایی و جهان

 

 

برندهای کانادایی / درپی بایکوت فیسبوک و توقف تبلیغات از سوی برندهای بزرگ دنیا بدلیل عدم مقابله این پلتفرم با محتویات خشونت آمیز، برندهای کانادایی نیز از اول جولای از انتشار تبلیغاتشان در فیسبوک خودداری می کنند.

 

به گزارش تهرانتو به نقل از سی تی وی ؛ در همین رابطه ( برندهای کانادایی ) شرکت تولید پوشاک ورزشی با نام لولولِمن  Lululemon Athletica Inc، شرکتMountain Equipment Co-op و ارک تریکس  Arc’teryx در ونکوور و ارک تریکس  Arc’teryx در نیوبرانزویک از پیوستن به کمپین بایکوت فیسبوک که پیش از این توسط پاتاگونیا، هوندا امریکا، یونیلیور و کوکا کولا شروع شده بود خبر دادند.

 

StopHateForProfit boycott#

 

StopHateForProfit boycott#
بدتر از همه این است که این شرکت به مخالفین اعتراض به کشته شدن چند امریکایی سیاه پوست و درخواست کنندگان عدالت نژادی، نیز اجازه درج مطالبشان را داده است

 

این کمپین بانام  StopHateForProfit boycott# با هدایت مدافعان حقوق بشر از جمله the Anti-Defamation League و National Association for the Advancement of Colored People در راستای مقابله با محتویات نژادپرستانه، دروغین و خطرناک سفیدبرتربینی ایجاد شده است.

 

بدتر از همه این است که این شرکت به مخالفین اعتراض به کشته شدن چند امریکایی سیاه پوست و درخواست کنندگان عدالت نژادی، نیز اجازه درج مطالبشان را داده است.

 

شرکت MEC در کانادا بر همین اساس تعلیق تبلیغاتش را در فیسبوک از ۲۵ ژوئن آغاز کرده و گفته تا آخر جولای نیز تبلیغی نخواهد گذاشت.

 

همچنین اعلام کرد درصدد است آگاهی مردم را از محتویات مضر، نژادپرستانه و غلط در بسترهای اجتماعی بالا ببرد.

 

شرکت Moosehead نیز درپی پیوستن شرکتهای Moosehead Lager،Cracked Canoe، Alpine Lager و Hop City brands به این کمپین پیوست و از روز دوشنبه تبلیغات خود را در فیسبوک متوقف کرد.

 

تروور گراند، معاون بازاریابی و فروش شرکت Moosehead در این رابطه گفت :

ما بعنوان یک کارخانه آبجوسازی در رابطه با ارزشهای کانادایی مانند جسارت، استقلال، قدرت شخصیت، روشن فکری، گرم بودن و فراگیری زیاد صحبت می کنیم اما برای حفظ این ارزش ها در بزرگترین پلتفرم اجتماعی جهان بیشتر وقت بگذاریم و با صحبت های تنفرآمیز آنلاین مبارزه کنیم.

 

واکنش فیسبوک

 

شرکتهای کانادایی و فیسبوک
واکنش فیسبوک در پی بایکوت شدن از طرف شرکتهای کانادایی

 

 در همین رابطه فیسبوک که در منلو پارک – کالیفرنیا مستقر و واتساپ و اختیارات آن را بر عهده دارد در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت سالانه میلیاردها دلار برای حفظ امنیت جامعه سرمایه گذاری می کند و با کارشناسان خارجی ارتباط مستمر دارد.

 

این شرکت همچنین با ایجاد یک بررسی کننده حقوق مدنی، و فعالیت ۲۵۰ سازمان عالی سوسیالیستی سفید را از فیسبوک و اینستاگرام ممنوع کرده است.

 

در حالیکه یک شرکت اعلام کرده است فیسبوک طی ۲۴ ساعت نسبت به توییتر و یوتیوب گزارش های نفرت پراکنی بیشتری دارد اما این شرکت می گوید ۹۰درصد مطالب نفرت پراکن را قبل از این که کاربران گزارش دهند پاک می کند.

 

StopHateForProfit boycott#
فیسبوک که در منلو پارک – کالیفرنیا مستقر و واتساپ و اختیارات آن را بر عهده دارد در بیانیه ای اعلام کرد که این شرکت سالانه میلیاردها دلار برای حفظ امنیت جامعه سرمایه گذاری می کند

 

ضرر دو جانبه فیس بوک از اتحاد برندها

 

با اتحاد برندها بر علیه فیسبوک این شرکت نه تنها درآمد خود را در بخش جذب آگهی ها از دست داده بلکه با افت ارزش سهامش نیز مواجه شد.

 

به گفته شرکت تحقیقاتی Statista سال گذشته فیسبوک از محل تبلیغات شرکتها ۶۹.۶۶ میلیارد دلار درآمد داشته و بزرگترین شرکت تولید پول و سودآوری بوده است.

 

جوآن مک نیش، استادیار بازاریابی داشنگاه رایرسون در این رابطه گفت:

” درحالی که فیسبوک ابزاری برای چشم و همچشمی شرکتها درآمده، این بایکوت بیش از همه به این شرکتها لطمه می زند. “

 

سهام فیسبوک صبح دوشنبه با اعلام خروج برندهای جدید افت شدید کرد و عصر دوشنبه با رشد ۳.۱۷ درصد به ۲۱۹.۲۵ دلار رسید با این وجود تاکنون این کمپین ۵۶ میلیارد از ارزش بازار فیسبوک و ۷.۲ میلیارد دلار از ارزش خالص موسس آن یعنی زاکربرگ را از بین برده است.

 

بنابر شاخص میلیاردرهای بلومبرگ پیش بینی می شود زاکربرگ پس از جف بیزوس  مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت و برنارد آرنو مالک شرکت LVMH Moet Hennessy titan ، با دارا بودن ۸۲.۳ میلیارد دلار ثروت چهارمین ثروتمند جهان است.

 

به اعتقاد مک نیش، ثروت زاگربرگ تحت تاثیر بایکوت صورت گرفته قرار نمی گیرد چون او دارای سازمانی عظیم است و هنوز خیلی سودآور است.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا