جدیدترین اخبارسبک زندگیکانادا

صدها کانادایی داوطلب دریافت واکسن آزمایشی کووید۱۹ شدند

صدها کانادایی داوطلب دریافت واکسن آزمایشی کووید19 شدند
صدها کانادایی داوطلب دریافت واکسن آزمایشی کووید۱۹ شدند

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی؛

محققان معتقدند تولید یک واکسن ایمن و موثر فرایندی طولانی شامل تزریق به افراد سالم و هفته ها یا ماه ها انتظار برای دیدن تاثیرات آن بر روی این افراد دارد و بر همین اساس پیش بینی می کنند تولید واکسنی ایمن و موثر برای کووید۱۹ حداقل یکسال طول بکشد.

با این وجود هزاران فرد سالم از جمله صدها کانادایی آمادگی خود را برای آزمایش بسیار خطرناک آلوده شدن هدفمند با واکسن کووید۱۹ اعلام کرده اند.

این روش به ” آزمایش انسانی » موسوم است و قبلا در رابطه با درمان آبله، آنفلونزا و مالاریا نیز استفاده شده است.

سازمان جهانی بهداشت معتقد است این رویکرد می تواند « بسیار سریع تر » از آزمایشات میدانی واکسن استاندارد باشد و اگر به درستی طراحی شود آزمایش های انسانی می تواند به واکسنهای بهتری منجر شوند.

اما آلوده کردن افراد سالم با ویروس “بالقوه کشنده” ، نگرانی های اخلاقی آشکاری مانند خطر عوارض جانبی برای زندگی یا مرگ دارد.

تاکنون هیچ کشوری آزمایش انسانی را در رابطه با کووید۱۹ انجام نداده است و حتی اگر این کار را انجام داده باشد دانشمندان شک دارند که تست واکسن یک بیماری که اغلب افراد مسن را از پای درمی آورد بر روی افراد سالم و جوان درست است یا خیر.

اما کمپین بین المللی فرآخوان شرکت کنندگان بنام ۱Day Sooner برای یک آزمایش انسانی که یک چالش بالقوه است می گوید که انجام این ریسک بسیار ارزشمند است.
تاکنون ۲۱.۷۲۹ داوطلب از ۱۰۲ کشور جهان از جمله کانادا در این کمپین ثبت نام کرده اند.

 

صدها کانادایی داوطلب دریافت واکسن آزمایشی کووید19 شدند
صدها کانادایی داوطلب دریافت واکسن آزمایشی کووید۱۹ شدند

 

 

ثبت نام حداقل ۳۰۰ کانادایی

 

حداقل ۳۰۰ کانادایی برای مشارکت در این طرح ثبت نام کرده اند. از جمله کورنر بارنز ۲۷ ساله از اهالی بریتیش کلمبیا – کلونا.

او قبل از داوطلب شدن به خطرات احتمالی ناشی از این کار برای سلامتی اش فکر کرده و امیدوار است بتواند با این کار به نجات جان هزاران انسان کمک کند.

بارنز افزود: اکنون زمان فکر و رویکردی خارج از چارچوب های متداول است زیرا هزینه های این بیماری برای کل دنیا بسیار زیاد بوده است.

وی با وجود اینکه می داند احتمال مرگش نیز وجود دارد اما نگران آن نیست.

کمپین ۱Day Sooner شش هفته پیش توسط وکیل « جوش موریسون» در مرکز شیوع کووید۱۹ در نیویورک راه اندازی شده است.

موریسون در این رابطه گفت: من می خواهم این مسئله قطعا در اولین فرصت تمام شود و فکر می کنم این ایده خوبی باشد.

وی با بیان اینکه ثبت نام شرکت کنندگان در سایت ۱Day Sooner رسمی نیست گفت: آنها نسبت به حضور در این چالش ابراز علاقه کرده و اطلاعات تماس شان را داده اند و منتظر می مانند تا با آنها تماس گرفته شود.

صرف نظر از این موضوع وی استقبال از این حرکت را  غیرقابل باور خواند.

 

آزمایش در کانادا

 

وزارت بهداشت کانادا تاکنون هیچ درخواستی برای انجام مطالعات انسانی در رابطه واکسن کووید۱۹ دریافت نکرده است اما آندره گانگنون سخنگوی وزارت بهداشت کانادا اظهار داشت اگر این آزمایش با دقت کنترل شود ممکن است امکان پذیر باشد.

آندره گانگنون گفت : با این وجود ما باید قبل از انجام این کار اطلاعات کافی در رابطه با خطرات احتمالی ویروس و چگونگی کاهش آنها داشته باشیم.

وی افزود: اگر درخواستی برای انجام آزمایشات انسانی به وزارت بهداشت کانادا ارسال شود، بخشی از ملاحظاتی که به ارزیابی می پردازد شامل بهترین شیوه های بین المللی نیز خواهد بود.

 

صدها کانادایی داوطلب دریافت واکسن آزمایشی کووید19 شدند
صدها کانادایی داوطلب دریافت واکسن آزمایشی کووید۱۹ شدند

صدها کانادایی | داوطلب | دریافت | واکسن آزمایشی | کووید۱۹ | تورنتو | کانادا | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto | Canada | toronto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا