ایرانجدیدترین اخبار

ناگفته هایی از مرگ غم انگیز دختر ۱۳ ساله تالشی بدست پدر

ناگفته هایی از مرگ غم انگیز دختر 13 ساله تالشی بدست پدر
ناگفته هایی از مرگ غم انگیز دختر ۱۳ ساله تالشی بدست پدر

 

عصر نخستین روز خرداد اخباری در فضای مجازی منتشر شد که نشان از یک قتل ناموسی داشت که در آن دختر ۱۳ ساله تالشی به نام رومینا اشرفی به دست پدرش و با ضربات داس به قتل رسیده بود.

رومینا، دانش‌آموز ۱۳ ساله تالشی به جرم فرار با پسری که دوستش داشت دستگیر و علیرغم اینکه اصرار کرده بود او را به پدرش تحویل ندهند، به خانواده‌اش بازگردانده شد.

 

ماجرا چه بود؟

 

تجسس های پلیسی و قضایی نشان از آن دارد که رومینا ۱۳ ساله به یک جوان ۳۵ ساله علاقه داشته است و برای رسیدن به این جوان همراه وی پا به فرار می گذارد.

خانواده رومینا با اطلاع از ناپدید شدن دخترشان با مراجعه به پلیس از ربوده شدن دخترشان به دست پسر جوان خبر دادند که خیلی زود تحقیقات پلیسی آغاز شد و پسر ۳۵ ساله همراه رومینا دستگیر شدند.

خانواده رومینا با حضور در اداره پلیس آغوش گرمشان را برای دخترشان باز کردند و پدر و مادر نگران با در آغوش گرفتن فرزندشان و بدون اینکه دختر ۱۳ ساله مخالفتی کند همراه خانواده اش به خانه باز می گردد و پسر جوان نیز برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

 

قتل رومینا اشرفی در نبود مادر

 

پدر رومینا که خشم خود را از رفتار دخترش پنهان نگه داشته بوده به دنبال فرصت برای خالی کردن عصبانیت خودش داشته است تا اینکه مادر رومینا به حمام می رود و دختر ۱۳ ساله نیز در حال استراحت بوده که پدر رومینا با در دست داشتن یک داس به بالای سر دخترش رفته و با ضربات محکم به گردن دخترش به زندگی او پایان داد.

 

رومینا اشرفی ابتدا خفه شد

 

در نخستین روز از خرداد پدری از ترس بی‌آبرویی، داس را بر گردن نحیف دختر ۱۴ ساله‌اش نشاند و سرش را برید و نام «رومینا» مانند سارینا، هوژان، فرشته، زعفران، نازنین، زبیده، سارا، هاجره و… قربانیان قتل‌های ناموسی همین چند ماه آغازین سال ۹۹، در فهرست اسامی قبرستان جا گرفت.

 

پدر ابتدا سعی می‌کند دخترش را خفه کند و وقتی موفق نمی‌شود، سر دختر را با داس می‌برد. با شیون‌های مادر و بقیه همسایه‌ها پلیس سر می‌رسد و قاتل را بازداشت می‌کند. این روزها پدر قاتل در زندان است، برادر ۶ ساله و مادر رومینا تنها عزاداران این خانه نیستند. اهالی روستای «حویق» شهرستان تالش چند روزی است که در غمی عمیق به سر می‌برند.

 

پدر رومینا با داس در محل قتل دخترش

 

به گفته افراد محلی، پدر بعد از ارتکاب جرم با در دست داشتن داس از خانه خارج شده و به قتل دخترش اعتراف می کند و توسط پلیس بازداشت و به مراجع قضایی سپرده می شود.

 

ناگفته هایی از مرگ غم انگیز دختر 13 ساله تالشی بدست پدر
ناگفته هایی از مرگ غم انگیز دختر ۱۳ ساله تالشی بدست پدر

 

پدر رومینا اشرفی بازداشت شد

 

بخشدار حویق شهرستان تالش گفت : یکی از اهالی این بخش به اتهام قتل دخترش دستگیر شده‌ است و جزئیات این پرونده بعد از گذراندن مراحل قانونی و حقوقی به مردم اطلاع رسانی می شود.

کاظم رزمی نیز گفت: در هفته جاری قتلی در بخش حویق روی داده و هم اکنون پدر رومینا به خاطر قتل دخترش در زندان به سر می برد و مسئولان امر برای تکمیل اطلاعات پرونده و رسیدگی به ابعاد مختلف آن در تلاش هستند.

وی تاکید کرد : مردم تا روشن شده شدن ابعاد قضیه به حاشیه سازی ها در فضای مجازی توجه نکنند.

ماجرا از ارتباط رومینا و بهمن آغاز شد. رابطه‌ای که به زعم بهمن عاشقانه و از نظر عموی رومینا با رعب و تهدید همراه بود. بهمن حدودا ۳۵ سال دارد و حالا و بعد از رومینا زندگی خود را نابود شده می‌داند : «چند سالی بود که عاشق هم بودیم و بالاخره تصمیم گرفتم تا یک نفر را بفرستم و او را از پدرش خواستگاری کنم. اما از آنجایی که مذهب ما یکی نبود، مخالفت کردند. به همین خاطر هم دختر به من گفت که پدرم رضایت نمی‌دهد و باید فراری‌اش بدهم. همین شد که باهم فرار کردیم و پنج روزی ناپدید شدیم.

 

پایان فرار رومینا اشرفی و بهمن پس از ۵ روز

 

بعد از این ماجرا بود که پدرش در پاسگاه حویق از من به جرم آدم ‌ربایی شکایت کرد. حتی به من تهمت زد که دخترش را بیهوش کردم و گاو و طلاهایش را هم دزدیدم. وقتی پاسگاه دختر را خواست، او هم به آنها گفت که به خواسته خودش با من آمده است ولی پدرش بیخیال نشد. در آگاهی آستارا هم از من شکایت کرد و چند روز بعد آگاهی با من تماس گرفت. ولی چند نفر از بستگان آمدند و خواستند که ما با هم صیغه کنیم تا ماجرا تمام شود. ولی آن مرد با پلیس هماهنگ کرده بود تا من را دستگیر کنند. موقع بازجویی من گفتم که آن دختر را دوست دارم و اجباری در کار نبوده و دختر هم در بازجویی این حرف‌ها را تایید کرد. یک شب در بازداشتگاه ماندم اما در نهایت تبرئه شدم.»

 

ناگفته هایی از مرگ غم انگیز دختر 13 ساله تالشی بدست پدر
ناگفته هایی از مرگ غم انگیز دختر ۱۳ ساله تالشی بدست پدر

 

حرف های عموی رومینا اشرفی

 

این داستان اما وقتی از زبان خانواده رومینا نقل می‌شود، تفاوت بسیاری می‌کند. اسفندیار اشرفی، عموی رومینا می‌گوید اصلا تفاوت مذهبی موضوع مهمی نبوده است و این پسر برادرزاده‌اش را تهدید کرده بود : «این پسر رومینا را با زور و تهدید اینکه او را می‌کشد با خود برد و ۶ روز تمام هم او را نگه داشت. بعد از این موضوع حتی ما خواستیم که بیایند و خواستگاری کنند اما خانواده آن پسر گفتن نه، پسر ما اشتباه کرده است. حتی عاقد آمده بود که عقدشان کند اما آن پسر قصدش چیز دیگری بود.»

او می‌گوید که بهمن رومنیا را اغفال کرد و پس از آن باعث شد که برادرش به مرز جنون برسد : «آن پسر در این مدت بارها با من تماس گرفته و ما را تهدید کرده است. به ما فحاشی می‌کند. اگر از رومینا عکسی نمی‌فرستاد در شبکه های اجتماعی این مسائل پیش نمی‌آمد. اصلا کدام مردی وقتی بخواهد با یک دختر ازدواج کند، عکسش را در اینستاگرام می‌گذارد؟ کدام مردی عکس ناموسش را در دنیا پخش می‌کند؟»

برادر قاتل که از قضا عموی مقتول هم هست می‌گوید مادر رومینا شرایط خوبی ندارد: «مادرش ۴۰ سال بیشتر ندارد و این روزها هم عزادار است. او هم فامیل ما و مثل خواهرمان است. حالا چه کنیم؟ او ولی دم است و باید برای پرونده تصمیم بگیرد. برادر من یک پسر ۶ ساله هم دارد. حالا زندگی‌اش نابود شده است. ما خانواده با آبرویی بودیم اما آن پسر همه زندگی ما را به هم زد.»

 

اعترافات پدر تالشی در قتل رومینا اشرفی

 

سرپرست معاونت اجتماعی پلیس استان گیلان از قتل دختر ۱۴ ساله توسط پدرش در بخش حویق شهرستان تالش خبر داد و گفت: متهم در تحقیقات پلیس، علت و انگیزه قتل دخترش را اختلافات خانوادگی و فرار او از خانه عنوان کرد.

 

رومینا اشرفی تالش را سیاهپوش کرد

 

دختر ۱۴ ساله که دلباخته یکی از همشهریانش در تالش شده بعد از فرار با پسر مورد علاقه اش دستگیر و به خانواده اش تحویل داده می شود اما او در خواب توسط پدر بی رحمش با داس سربریده می شود و بی دفاع به جای لباس عروس کفن پوش شده است.‌

 

رومینا اشرفی عاشق بهمن ۳۰ ساله بود!

 

رومینا اشرفی متولد ۱۳۸۵ در بخش حویق از شهرستان تالش،دلباخته یکی از پسرهای همشهری خود به نام بهمن ۳۰ ساله شده بود، به گفته محلی ها مخالفت های شدید پدر دختر با ازدواج این دو به دلیل تفاوت های فرهنگی، آنها را به فکر فرار از منزل وا داشت.

 

همسایه های رومینا اشرفی چه گفتند؟!

 

همسایه های رومینا اشرفی ادعا کردند پدر بعد از ارتکاب جرم با در دست داشتن داس از خانه خارج شده و به قتل دخترش اعتراف می کند و توسط پلیس بازداشت و به مراجع قضایی سپرده شده است.

 

مجازات ۳ تا ۱۰ سال زندان برای پدر رومینا اشرفی

 

مطابق با ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی پدر در جایگاه ولی دم در قتل فرزند قصاص نمی شود بلکه قصاص تبدیل به دیه و تعزیر می شود. هرچند هنوز باید منتظر مراحل قضائی آن باشیم.

در هر صورت قتل رومینا با واکنش های مختلفی از سوی اهالی منطقه، مردم و افکار عمومی مواجه شده است. بواقع اینگونه موارد از جمله جرائمی است که قلب افکار عمومی را در سینه می فشارد و شاید لازم است تا مجلس و قانون برای جلوگیری از تکرار این موارد تدابیر شدیدتری را اتخاذ نمایند.

«ناموس» واژه‌ای است که زن را به عنوان مایملک مرد توصیف می‌کند، دارایی که باید از آن حفظ و حراست کرد و البته که کیفیت این نگهبانی با تدبیر مرد انجام می‌شود. مردی که یک روز داس به دست می‌گیرد و برای حفظ شرافت و آبروی خانواده‌اش گردن دخترش را می‌برد و روزی دیگر، برای حفظ زنی که عاشقش بوده، اسید به صورتش می‌پاشد.

آمارها می گوبند سالانه بیش از ۶.۰۰۰ زن در کل جهان، قربانی قتل‌های ناموسی می‌شوند. متوسط سن این قربانیان ۲۳ سال و بیش از نیمی از این قربانیان دختران و خواهران هستند؛ درست مثل رومینا.

ناگفته هایی از مرگ غم انگیز دختر ۱۳ ساله تالشی بدست پدر | رومینا اشرفی | تورنتو | کانادا | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto | Canada | toronto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا