جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

بزودی ۱۶ هفته دریافت کمک های میلیونها کانادایی از CERB به اتمام می رسد، بعد چه می شود؟

بزودی 16 هفته دریافت کمک های میلیونها کانادایی از CERB به اتمام می رسد، بعد چه می شود؟
بزودی ۱۶ هفته دریافت کمک های میلیونها کانادایی از CERB به اتمام می رسد، بعد چه می شود؟

 

تا هفته اول جولای و تابستان ۱۶ هفته ای که قرار بود بخاطر شیوع کووید۱۹ به میلیونها کانادایی کمک معیشتی CERB پرداخت شود به اتمام می رسد و اکنون این سوال جدی مطرح است که که افرادی که این کمک ها را دریافت می کردند مخصوصا کسانیکه برای اولین بار در این برنامه قرار گرفته اند درحالی که هنوز بدلیل شیوع کرونا شغل یا منبع درآمد دیگری ندارند بعد از آن باید چکار کنند؟

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛ کارلا کوالترو وزیر استخدام، توسعه نیروی کار و معلولین روز یکشنبه در این رابطه گفت: دولت کانادا کسانی را که در سه هفته ابتدای دریافت این کمک معیشتی هستند رها نمی کند ولی مشخص نیست برای تمدید این کمک معیشتی صلاحیت آنها تایید می شود یا خیر؟ و دولت برای کسانی که تاکنون از طریق CERB 8.000 دلار دریافتی داشته اند چه پیشنهادی دارد.

وی با تاکید بر حمایت دولت از کانادایی ها بیان کرد: ما مشغول بررسی و انتخاب بهترین راهکار برای این موضوع هستیم تا بوسیله CERB بتوانیم همچنان از مردم حمایت کنیم چراکه شغلهای زیادی وجود ندارند و ما می خواهیم مردم در شغلهایی که بوده اند دوباره مشغول شوند.

 

از تاریخ ۴ ژوئن تاکنون دولت فدرال بابت پرداخت ۲۰۰۰ دلار کمک معیشتی ماهانه (CERB) افرادی که تحت تاثیر شیوع کووید۱۹ قرار گرفته اند مجموعا ۴۳.۵ میلیارد دلار به ۸.۴ میلیون کانادایی پرداخت کرده است.

 

کوالترو اظهار داشت: حزب NDP یک برنامه ای را درخواست کرده که بر اساس آن تقریبا طی ماههای آینده هر ماه ۱۷ میلیارد دلار باید پرداخت شود.  

به گفته دفتر کوالترو، حدود ۱.۲ میلیون کانادایی قبل از اتمام ۱۶ هفته از دریافت این کمک انصراف داده اند و نشان می دهد که مشغول به کار شده اند یا از کارفرمای خودشان حقوق کمکی دریافت می کنند.

اولین دوره درخواست دریافت CERB در اوایل آوریل بوده و کانادایی ها می توانستند برای دریافت این کمک مالی برای مدت حداکثر ۱۶ هفته یعنی طی ۱۵ مارس تا ۳ اکتبر درخواست کنند به این معنی که هنوز کانادایی هایی هستند که طی هفته های آینده از این بودجه استفاده می کنند اما برای برخی نیز به اتمام می رسد.

دولت درصدد است تغییراتی در این برنامه انجام دهد که انعطاف پذیری آن را برای افراد بالا برده و دوره آن از چهار هفته به دو هفته تغییر دهد همچنین شرایطی معقول برای بازگشت کارکنان به محیط های کار فراهم شود اما در حال حاضر احزاب مخالف در مجلس مانع از تصویب این طرح شدند.

 

بازپرداخت 190.000 کانادایی
بازپرداخت ۱۹۰.۰۰۰ کانادایی

بازپرداخت ۱۹۰.۰۰۰ کانادایی

 

پیش از این اعلام شد ۱۹۰.۰۰۰ کانادایی مجبور به بازپرداخت CERB هایی که با وجود نداشتن شرایط لازم و به اشتباه دریافت کرده بودند شدند.

CRA نیز ۶۰۰ مورد سوء استفاده در دریافت این کمک را شناسایی کرده است.

کوالترو در پاسخ به این سوال که تخمین می زند تعداد موارد تقلب چقدر باشد گفت که پیش بینی می شود حدود یک تا دو درصد از متقاضیان دریافت CERB اطلاعات جعلی داده یا تقلب کرده باشند.

وی تاکید کرد: همانطور که احزاب گفته اند ما دنبال اقشار آسیب پذیر نیستیم بلکه واقعا تلاش می کنیم تا به مردم کمک کنیم.

 

بزودی 16 هفته دریافت کمک های میلیونها کانادایی از CERB به اتمام می رسد، بعد چه می شود؟
بزودی ۱۶ هفته دریافت کمک های میلیونها کانادایی از CERB به اتمام می رسد، بعد چه می شود؟
دریافت کمک | کانادایی | CERB | کمک های دولت کانادا به مردم | شیوع ویروس کرونا | کووید ۱۹ | اخبار کانادا | اخبار تورنتو | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | روزنامه های کانادا | Tehranto
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا