مسکن و اقتصاد

مالیات نقل و انتقال ملک در استان انتاریو چگونه است؟

مالیات نقل و انتقال ملک در استان انتاریو چگونه است؟
فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو

Sales Rep., Eng. MSc.

 

 

 

 

شما دوستان گرامی این سؤال را مطرح کرده اید که مالیات انتقال ملک در استان انتاریو چیست و میزان آن چقدر است؟ در اینجا سعی دارم تا بصورت اجمالی به این موضوع بپردازم.

این مالیات یکی از هزینه های مهمی است که شما به عنوان خریدار در مسیر خانه دار شدنتان (در زمان انتقال سند) می پردازید که مالیات استانی انتقال ملک یا Provincial Land Transfer Tax نامیده می شود. مبلغ مالیات دریافتی بصورت درصدی از قیمت مورد معامله (قیمت خرید ملک) محاسبه می گردد.
توجه داشته باشید که اگر ملک مورد نظر شما در محدوده تورنتو واقع شده باشد علاوه بر مالیات استانی، شامل مالیات دومی نیز می شود که به آن مالیات شهری انتقال ملک یا City of Toronto Land Transfer Tax گفته می شود. وصول این مالیات از طرف شهرداری است. منظور از شهر تورنتو، GTA نبوده و محدوده قدیمی شهر و داون تاون است که شهرداری مستقل دارد. در نتیجه برای خرید ملک در شهر تورنتو با هزینه بیشتری روبرو هستید.
اگر شما دوستان خریدار بار اول هستید در نظر داشته باشید که یکی از برنامه های کمکی دولت، تخفیف مالیاتی برای مالیات انتقال سند ملک می باشد. اگر شما واجد شرایط باشید می توانید مبلغ بازگشتی از مالیات را داشته باشید. این مبلغ برای انتقالهای بعد از ژانویه ۲۰۱۷ افزایش داشته است. برای مالیات استانی حداکثر ۴۰۰۰ دلار و برای مالیات شهری ۴,۴۷۵ دلار می باشد. به یاد داشته باشید که شما برای بازگشت تخفیف مالیات انتقال زمین بایستی در مدت ۱۸ ماه از تاریخ ثبت نام انتقال درخواست دهید. اگر هم قیمت خانه ای که می خرید کمتر از ۳۶۸,۳۳۴ دلار باشد مشمول معافیت مالیاتی خواهید شد. این تسهیلات به هدف بالا بردن توان خرید خانه برای کسانی است که برای بار اول می‌خواهند وارد این بازار شوند.
وکیل شما ترتیب می دهد که مالیات انتقال ملک پرداخت شود زمانی که سند خانه جدید به اسم شما در روز کلوزینگ منتقل می شود. بر اساس جدول ارائه شده این میزان مالیات انتقال ملک محاسبه می گردد.


برای محاسبه مالیات دوم انتقال برای خانه هایی که در تورنتو واقع شده اند نیز فرمول مشابه جدول ارائه شده است با این تفاوت که همانگونه که بیان کردم برای خریداران بار اول در تورنتو می تواند ۴,۴۷۵ دلار برگشت مالیاتی وجود داشته باشد.
مشاور و پاسخگوی شما دوستان در ارتباط با خرید، فروش و اجاره املاک مسکونی، تجاری و صنعتی ازطریق تلفن یا ایمیل ذیل می باشم. در شماره های آتی به موارد دیگر مرتبط با بازار مسکن تورنتو پرداخته خواهد.
Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰

مشاهده بیشتر

یک دیدگاه

  1. سلام خیلی ممنون بابت توضیحات راجع به مالیات مسکن ، سوال من اینست فردی که الان مالک در تورنتو و غیر مقیم هست و چندین سال قبل خانه را به قیمت ۲۰۰ هزار دلار خریده و الان خانه ۶۰۰ هزار دلار شده هم اکنون خانه خود را برای فروش بگذارد چقدر مالیات باید بپردازد ؟ آیا باید درصدی از سود خود را به دولت بپردازد ؟ ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا