جدیدترین اخبارجهان

تروریستهای حماس قبل از حملات ۷ اکتبر در جمهوری اسلامی آموزش دیدند

حدود ۵۰۰ تروریست حماس در پادگانهای جمهوری اسلامی آموزش‌های تخصصی رزمی دیدند

تروریستهای حماس قبل از حملات ۷ اکتبر در جمهوری اسلامی آموزش دیدند

ادعای وال استریت ژورنال ساعاتی پس از آن مطرح می‌شود که سخنگوی ارتش اسرائیل مستقیماً تهران را به ارائه آموزش، تهیه سلاح، پول و دانش فنی به گروه تروریستی حاکم بر غزه متهم کرد.

تروریستهای حماس قبل از حملات 7 اکتبر در جمهوری اسلامی آموزش دیدند
تروریستهای حماس قبل از حملات ۷ اکتبر در جمهوری اسلامی آموزش دیدند

بر اساس گزارش روز چهارشنبه وال استریت ژورنال، صدها تروریست فلسطینی چند هفته قبل از حمله مرگبار این گروه علیه اسرائیل در جمهوری اسلامی تحت آموزش های رزمی تخصصی قرار گرفتند.

این روزنامه به نقل از افراد آشنا به اطلاعات درباره کشتار وحشیانه حماس در ۷ اکتبر که در آن ۱۴۰۰ اسرائیلی، عمدتا غیرنظامی، به قتل رسیدند گزارش داد که ۵۰۰ عضو حماس و شبه نظامی فلسطینی در ماه گذشته در آموزش هایی به رهبری سپاه پاسداران در جمهوری اسلامی شرکت کردند.

اسرائیل مکررا جمهوری اسلامی را به داشتن نیروی کلیدی در پشت حمله هماهنگ شده حماس به اسرائیل متهم کرده است که در آن موفق شد حصار مرزی غزه با فناوری پیشرفته را از کار بیندازد و از مرز عبور کند تا حملات ویرانگر خود را به جوامع اسرائیل انجام دهد.جنگجویان حماس

جمهوری اسلامی از حمله حماس استقبال کرده است، اما نقش آن را در برنامه ریزی آن رد می کند. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در آموزشهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای شبه نظامیان حماس حضور داشته است.

ساعاتی قبل از انتشار این گزارش، ادمین دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، مستقیماً انگشت خود را به سمت جمهوری اسلامی برای کمک به طراحی این حمله وحشیانه نشانه رفت.

هاگاری روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که جمهوری اسلامی قبل از جنگ با آموزش، تهیه سلاح، پول و دانش فنی به طور مستقیم به حماس کمک کرده است. وی همچنین افزود: کمک‌های جمهوری اسلامی به حماس در قالب اطلاعات و تحریک آنلاین علیه اسرائیل ادامه دارد.

بنیامین نتانیاهو، روز سه‌شنبه در دیدار با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، اظهاراتی را به دیگر رهبران جهان که به این کشور سفر کرده‌اند، منعکس کرد که اسرائیل با محور شرارت به رهبری جمهوری اسلامی، حزب‌الله، حماس، حوثی‌ها، و یارانشان که در حال مبارزه هستند مواجه است. خاورمیانه، جهان را به قرون وسطی اولیه بازگرداند.

تروریستهای حماس قبل از حملات 7 اکتبر در جمهوری اسلامی آموزش دیدند
تروریستهای حماس قبل از حملات ۷ اکتبر در جمهوری اسلامی آموزش دیدند

وال استریت ژورنال همچنین گزارش داده است که مقامات امنیتی جمهوری اسلامی در نشستی در بیروت پنج روز قبل از ۷ اکتبر به نقل از اعضای ارشد حماس و جنبش حزب الله لبنان تحت حمایت جمهوری اسلامی چراغ سبز این حمله نشان دادند.

اما مقامات آمریکایی از آن گزارش عقب نشینی کردند و گفتند که اطلاعات این کشور ارتباط مستقیمی بین مقامات جمهوری اسلامی و حمله نشان نمی دهد، در حالی که خاطرنشان کردند تهران از حامیان دیرینه حماس است.جنگجویان حماس

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در اظهارات خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت: برکسی پوشیده نیست که سال‌هاست جمهوری اسلامی از حماس، حزب‌الله، حوثی‌ها و سایر گروه‌هایی که به حملات خود به اسرائیل ادامه می‌دهند، حمایت می‌کند.

امیر سعید ایروانی، نماینده دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد، در پاسخ به اظهارات بلینکن، به دلیل تلاش او برای اشتباه نمایی درباره ایران، او را متهم و مورد انتقاد قرار داد. ایران با قاطعیت این اتهامات بی‌پایه را رد می‌کند.

یک هفته پیش، بلینکن گفت که ایالات متحده شواهد مستقیمی مبنی بر دست داشتن جمهوری اسلامی در این حمله، چه در طراحی و چه در اجرای آن، ندارد. اما این می تواند تغییر کند.

علی خامنه‌ای، روز چهارشنبه در جریان سخنرانی در تهران، ایالات متحده را به هدایت حملاتی که اسرائیل علیه حماس انجام می‌دهد، متهم کرد و آمریکا را همدست قطعی جنایتکاران خواند.وی با بیان اینکه آمریکا به نوعی جنایتی را که در غزه انجام می‌شود هدایت می‌کند، گفت: دست آمریکایی‌ها به خون مظلومان، کودکان، بیماران، زنان و دیگران آلوده است.جنگجویان حماس

تهران روز یکشنبه اسرائیل را تهدید کرد که در صورت ادامه جنگ در غزه، منطقه ممکن است از کنترل خارج شود.حسین امیرعبداللهیان،گفت: به آمریکا و نیابت آن [اسرائیل] هشدار داد که اگر فورا جنایت علیه بشریت و نسل کشی غزه را متوقف نکنند، هر لحظه هر چیزی ممکن است و منطقه از کنترل خارج خواهد شد.

تروریستهای حماس قبل از حملات 7 اکتبر در جمهوری اسلامی آموزش دیدند
تروریستهای حماس قبل از حملات ۷ اکتبر در جمهوری اسلامی آموزش دیدند
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا