جدیدترین اخبارجهان

سازمان اطلاعات آلمان ارتباطات رادیویی سربازان روسیه درباره کشتار غیرنظامیان اوکراین را شنود کرده است

آلمان مکالمات روسها در مورد کشتار مردم اوکراین را شنود کرده است

اطلاعات آلمان ارتباطات رادیویی سربازان روسیه درباره کشتار غیرنظامیان اوکراین را شنود کرده است

سازمان اطلاعات برون مرزی آلمان مدعی است که برخی ارتباطات رادیویی که در آن سربازان روسی درباره انجام کشتار بدون تبعیض میان نظامیان و غیرنظامیان در اوکراین صحبت می کنند را رهگیری کرده است.

اطلاعات آلمان ارتباط رادیویی سربازان روسیه درباره کشتار غیرنظامیان اوکراین را شنود کرده است
اطلاعات آلمان ارتباط رادیویی سربازان روسیه درباره کشتار غیرنظامیان را شنود کرده است

به گفته یک مقام اطلاعاتی آگاه از این یافته ها که مثل سایر منابع خبری به دلیل حساسیت موضوع خواست که ناشناس بماند گفت، سربازان روسیه در دو مکالمه جداگانه، بازجویی از سربازان اوکراینی و همچنین غیرنظامیان و سپس تیراندازی به آنها را توصیف کردند.

این یافته‌ها که ابتدا توسط مجله آلمانی اشپیگل گزارش شد و اصالت آن توسط سه نفری که در جریان آن قرار گرفته اند به تایید رسیده است، ادعای روسیه مبنی بر انکار دخالت در این کشتار را بیشتر تضعیف می‌کند. روسیه به شیوه های مختلفی ادعا کرده است که جنایات بلافاصله پس از خروج سربازانش از مناطق اشغالی انجام شده یا صحنه‌های کشتار غیرنظامیان «صحنه سازی است.» تصاویر شهر بوچا (Bucha) در حومه پایتخت اوکراین به نمادهایی از جنایات جنگی تبدیل شده است و باعث شدند که درخواست هایی برای انجام تحقیقات در مورد جنایت جنگی مطرح شود. یکی از افراد آگاه از این اطلاعات گفت که پیام های رادیویی احتمالاً برآورد کلی تری در مورد جنایات احتمالی در شهرهای دیگر در شمال کی‌یف که تحت کنترل سربازان روسی قرار دارند، ارائه می دهد.

این مقام اطلاعاتی گفت که تصاویر ماهواره‌ای که آلمان در اختیار دارد حاکی از دخالت روسیه در کشتار غیرنظامیان در بوچا است، اما مرتبط بودن تماس های رادیویی به شهر بوچا بررسی نشده است. دو منبع خبری گفتند که ممکن است سازمان اطلاعات برون مرزی آلمان که با عنوان BND شناخته می شوند، بتواند اطلاعات سیگنال‌ها را با ویدئوها و تصاویر ماهواره‌ای تطبیق دهد تا ارتباط آنها به قتل‌های خاص را مشخص کند.

افراد آگاه به موضوع گفتند که ترافیک رادیویی نشان می دهد که اعضای گروه واگنر (Wagner Group) که یک یگان نیروی نظامی خصوصی با روابط نزدیک با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و متحدانش است در حملات به غیرنظامیان نقش داشته‌اند. یکی دیگر از اشخاصی که در جریان این اطلاعات قرار گرفته است گفت که ممکن است گروه واگنر یا یک پیمانکار خصوصی دیگر در این قتل ها دخیل باشند.

یکی از اشخاص آگاه از این اطلاعات گفت که سازمان اطلاعات برون مرزی آلمان اطمینان بالایی به این یافته ها دارد، اگرچه مشخص نیست که سازمان اطلاعات آلمان این ارتباطات رادیویی را چگونه به دست آورده است. شخص سومی گفت این اطلاعات به درک نگرش موجود در میان اعضای ارتش روسیه کمک می کند، اما بعید است بتواند نشان دهنده «شواهد نهایی در مورد فرد شلیک کننده، زمان شلیک و افراد هدف قرار گرفته باشد.»

این منبع آگاه از اطلاعات آلمان گفت که نمونه های بررسی شده توسط سازمان اطلاعات برون مرزی آلمان حاکی از یک جو وحشت زدگی است که سربازان را به «رفتار عجولانه و سرسری» سوق داده است.

اطلاعات آلمان ارتباط رادیویی سربازان روسیه درباره کشتار غیرنظامیان اوکراین را شنود کرده است
اطلاعات آلمان ارتباط رادیویی سربازان روسیه درباره کشتار غیرنظامیان را شنود کرده است

الکس وایتینگ (Alex Whiting) استاد مدعو در دانشکده حقوق هاروارد که قبلا تحقیقات را در دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه هماهنگ می‌کرد، گفت «سؤال کلیدی که باید از این ارتباطات شنود شده تشخیص داد این است که آیا سربازان «در پیروی از یک برنامه مشخص یا براساس یک دستورالعمل کلی عمل می‌کنند» یا خیر.

وایتینگ افزود «دقیقا این واقعیت که آنها درباره این قتل‌ها با یکدیگر صحبت می‌کردند، نشان‌دهنده آن است [که از یک برنامه یا دستورالعمل کلی پیروی می کردند] و هر گونه اشاره و ادعایی مبنی بر اینکه قتل ها نوعی رویدادهای خودجوش و تصادفی بوده‌اند را رد می‌کند.»

مقامات نظامی و اطلاعاتی غربی می گویند اتکای نیروهای روسی به دستگاه های ارتباطی غیرایمن، از جمله تلفن های هوشمند و رادیوهای بیسیم مکالمه با فشار یک دکمه، یگان های ارتش روسیه را [در مقابل هدف قرار گرفتن] آسیب پذیر ساخته است.

سخنگوی سازمان اطلاعات برون مرزی آلمان از اظهار نظر خودداری کرد.

استفن هیبسترایت (Steffen Hebestreit) سخنگوی دولت آلمان روز چهارشنبه تلویحا به «شواهد معتبری» اشاره کرد که نشان می دهد نیروهای روسی در بوچا در حال بازجویی از زندانیانی بوده اند «که متعاقباً اعدام شدند».

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده و سران سایر کشورها خواستار محاکمه پوتین برای جنایات جنگی شده‌اند، و دادستان‌های اوکراین و سراسر اروپا در حال جمع‌آوری شواهدی از سوءرفتارها در میدان جنگ هستند.

دادگاه کیفری بین المللی و مقامات ملی در حال تحقیق می‌باشند.

ماه گذشته، دفتر دادستانی فدرال آلمان تحقیقاتی را درباره جنایات جنگی احتمالی روسیه آغاز کرد و گفت که در حال بررسی حملات به غیرنظامیان و زیرساخت های اوکراینی است. آلمان در تحقیقات خود بر اصل صلاحیت جهانی متکی است که به دادگاه های ملی این اختیار را می دهد تا نسل کشی، جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی مرتکب شده توسط اتباع خارجی در قلمرو خارجی را محاکمه کنند.

آلمان اخیراً از اصل صلاحیت جهانی که امکان محاکمه آدولف آیشمن در سال ۱۹۶۱ را برای اسرائیل فراهم آورد، برای محاکمه جنایات ارتکابی در عراق و سوریه، از جمله توسط یک مقام اطلاعاتی سابق در رژیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، استفاده کرد. انور رسلان مقام رژیم سوریه در اولین محاکمه جهان در رابطه با شکنجه تحت حمایت دولت در دوران حکومت بشار اسد به جنایت علیه بشریت محکوم شد و مجازات حبس ابد برای او تعیین گردید.

اطلاعات آلمان ارتباط رادیویی سربازان روسیه درباره کشتار غیرنظامیان اوکراین را شنود کرده است
اطلاعات آلمان ارتباط رادیویی سربازان روسیه درباره کشتار غیرنظامیان را شنود کرده است

ارتباطات رادیویی سربازان روسیه قتل عام کشتار مردم اوکراین   ارتباطات رادیویی سربازان روسیه  قتل عام کشتار مردم اوکراین     ارتباطات رادیویی سربازان روسیه  قتل عام کشتار مردم اوکراین  ارتباطات رادیویی سربازان روسیه  قتل عام کشتار مردم اوکراین

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا